Dure reparatie

Zo heb jij bijvoorbeeld een vurige passie voor prachtige vintage met een verhaal dat weinigen het vertellen waard vinden, maar dat ik altijd met plezier beluister. :hugs:

ā€˜Heetgebakerdā€™ past dan weer meer bij mij ā€¦ :flushed:

2 likes

Bij hitsig denk ik toch aan betekenis 2. ā€¦

3 likes

Tot mijn grote schrik las ik dat Triade per 31-12 de deuren sluit: de eigenaren gaan met pensioen.
Ik ga toch maar eens buurten om te vragen waar de echt heel vaardige horlogemaker(s) (iig Jeroen) naar toe gaanā€¦

1 like

Het horloge heeft helaas geen garantie meer. Ik ben heel blij met jullie reactie. Het versterkt mij in mijn gevoel dat het wellicht goedkoper kan.
Wat het offertebedrag betreft, ik deze echt niet beoordelen daarom heb ik hier vermeld de werkzaamheden die zij willen uitvoeren. Deze horlogemaker trekt 12 weken uit voor de reparatie.

Nog wel ja. Triade stopt ermee per 31-12: https://www.1almere.nl/2019/08/03/triade-juweliers-stopt/

2 likes

Dank voor het adres en heel erg jammer dat ze er mee stoppen. Ik ga hen ook benaderen, wie weet zijn stukken goedkoper :slightly_smiling_face:

1 like

https://forums.watchuseek.com/f478/alpina-al-525-movement-whats-base-1359417.html

Een eenvoudige ETA of afgeleid uurwerk.
Zou iedere horlogemaker kunnen doen.
Onderdelen waarschijnlijk uitwisselbaar met ETA of zelfs Chinese kopie?

Hudson Bay (Maastricht) heeft een hokje met een vriendelijk jongmens op de horlogeafdeling. Dat noemen ze Horlogeservice . Maar verder als een bandje wisselen en soms een batterijtje gaan ze niet. Maar de term Horlogeservice wordt wel gebezigd.

1 like

Ik heb het gekocht via een buitenlandse veilingsite maar de verkoper was een Nederlander want het horloge is vanuit NL verzonden. Dat is nou het risico van 2e hands producten. Het is heel vervelend maar dat risico had ik ingecalculeerd. Het horloge deed overigens goed toen ik hem kreeg. Ik heb blijkbaar veel gedraaid aan de kroon met als gevolg dat het horloge regelmatig stopt en na paar keer schudden weer loopt om vervolgens heel gauw weer te stoppen :pensive:

Geen 12 weken werk, maar 12 weken geduld :joy:

1 like

Je wilt toch geen Chinees pisbakken staal monteren in een Sellita of ETA? Spul is echt van een bagger kwaliteit en de kosten van Sellita onderdelen zijn zeker niet hoog, ETA delen zijn iets duurder.

2 likes

Dat is erg jammer en ik hoor het graag als je weet of ze nog ergens terecht komen de horloge makers.

Was lekker makkelijk voor mij en altijd goed

1 like

:sweat_smile::sweat_smile: het is laat en ik keek verkeerd op de website zo tezien. 600 voor een 3 wijzer standaard uurwerk is veel te veel idd

3 likes

Ik weet dat zeker, en nog een paar met mij. Een goed adres
succes