Echte Rado of niet?

Wil je herkenning of weten wat het waars is ?

iemand een idee of deze guess echt is?

Zeker wel. Alle leden die ondanks de topictitel hier bovenop duiken alsof er iets vreselijks aan de hand is en MOETEN reageren alsof hun leven er vanaf hangt vragen om dit niet te doen? Zoiets?

28 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Okay, bedankt voor de fijne reactie.

Kennelijk nog niet door dat dit goedbedoelende leden stoort.

1 like

Gewoon pas toelating geven om te posten na bijvoorbeeld 1 maand, dan zijn de erfstukken al allemaal verkocht op Mp.

6 likes

@Jur, held!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Herkenning is er genoeg, als je op zoek bent naar erkenning dat moet je verdienen

Het horloge is volgens mij een replica en de slecht geprinte wijzerplaat zit verschoven.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik ben al een poosje lid van dit forum en begrijp niet zo heel goed waarom er altijd zo’n punt gemaakt wordt van een taxatievraag door iemand die 5 sec lid is?

Die ‘is ie echt of nep’ vraag is inderdaad 9 van de 10 keer de enige reden van aanmelding, en men vertrekt daarna vaak weer, maar dat geeft toch niet? Ik vind het wel leuk dat mensen dat aan ons vragen. Ik zie het toch een beetje als een sport, een test, een raadseltje. Net als op mijn werk een collega mij om horlogeadvies vraagt, omdat men weet dat ik er veel mee bezig ben, vind ik het leuk om te helpen.

Wat is het toch dat mensen hier zo tegen de borst stoot, dat er zelfs geroepen wordt dat dit verboden moet worden?

29 likes

Volkomen met je eens, maar volgens mij denken velen net zoals ik dat het steeds weer dezelfde persoon is ondet een andere naam.

2 likes

Okay, dat zou natuurlijk kunnen, maar waarom dan? Vermoeden jullie dan dat diegene een berg nephorloges heeft, en wil weten of wij ze eruit kunnen pikken? Zelfs dat vind ik nog steeds leuk trouwens :slight_smile:

1 like

@ TS…lijkt me geen echte…en dan is €35,- een mooi bod, mirs je erbij vermeld dat het niet echt is uiteraard…

Voor de rest…

Waarom geen centraal “gevonden/komt uit een erfenis/ gevonden in de taxi…wat is ie waard/ is ie echt/ wat is het” topic?

Weet iedereen waar ie aan toe is, genereert wellicht extra hits wat adverteerders blij maakt en het forum stikend rijkt van waordt…wellicht zo rijk dat de volgende Limited uit de clubkas gefinancierd wordt en we allemaal een FP Journe Horlogeforum Limited geschoken krijgen!

5 likes

Dit zijn mijn favoriete topics. Ik stuur de topicstarter altijd meteen een PB met een bod van 50 euro in de hoop dat ie echt is.

19 likes

Heeft iets te maken met 't feit dat gepassioneerde liefhebbers niet graag geconfronteerd worden met mensen die 0 engagement tonen maar enkel hopen een snelle euro te verdienen, of even informatie verzamelen om daarna terug met de noorderzon te verdwijnen. Een beetje graaicultuur, nemen wat ze nodig hebben en weg. Het is niet alleen vreselijk respectloos voor liefhebbers, maar het reduceert ze ook tot een soort amateur taxateurs ‘op vraag’. Zo moeilijk om je hierin te vinden?

3 likes

Ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is.
Ip-adres, locatie en emailadres is altijd uniek. Het zijn gewoon oprechte vragen van mensen die iets willen weten en de vraag aan ons, de experts stellen. Vaak gaan ze daarna weer weg, of ze blijven. Meer is het niet.

8 likes

Yup. Toch stiekem wel leuk dat ik toch ergens de expert uit kan hangen. In het dagelijks leven neemt niemand mijn adviesrapportages serieus namelijk :wink:

17 likes