Hierbij zal ik mijzelf voorstellen. Mijn naam is Eddio, 38 jaar uit Apeldoorn.
Mijn liefde voor horloges begon bij mijn oma die halverwege de jaren 90 haar kleinkinderen een horloge wilde geven
als herinnering aan haar. In mijn geval kreeg ik een Citizen 6870-S62336 waar ik helemaal aan verknocht ben.
Ik heb altijd een liefde voor horloges gehad maar tot vorig jaar nooit verleid geweest tot een aankoop.
Reden was simpel, mijn horloge is meer dan een uurwerk. Vorig jaar kwam ik echter via Kickstarter de Mica Owen2 Maple
horloge tegen.
Een bijzonder horloge welke gebruik maakt van de combinatie van hout en staal in een supermooi ontwerp. Het uurwerk betreft een Miyota 6P27 quartz. Ik was verkocht na het lezen van het verhaal erachter. De ontwerper had het design gebaseerd op zijn opa,
een echte doorzetter / harde werker welke bij een houtzagerij werkte. Het design moet een cirkelzaag voorstellen die door hout gaat. In het echt is deze nog mooier. Ik heb er uiteindelijk nog een ronde versie, Owen Black Walnut, en een Owen2 Maple versie bijgekocht.
En hiermee was het hek van de dam.
Hierna volgde een Jacopo Dondi 24 uurs horloge met een Ronda 515.24h uurwerk.
Het uurwerk is gebaseerd op een Italiaanse klok (Jacopo de Dondi).
Leuk verhaal maar vooral een mooi horloge. En voor mij de eerste keer dat ik een 24 uurs horloge ontdekte. Vooral op reis geeft mij deze heel veel voldoening. De keuze voor de witte is gebaseerd op mijn eerste horloge, ik kies lichte wijzerplaten vaker boven donkere.
Daarna heb ik een goedkoop chinees uurwerk gekocht, mijn eerste automatisch uurwerk. Een Jaragar. Nu denk ik dat waarschijnlijk de meeste mensen niet positief zijn tegenover dit soort horloges maar
ik zie het als een laagdrempelig stap naar een bijzonder design en een automatisch uurwerk. Een goedkope hommage maar heb er wel plezier mee.
Een ander horloge zonder verhaal maar waar ik puur esthetisch voor viel is de Xeric Halograph Automatic type HLG-3020. Het uurwerk betreft een PTS S-01 dual balance. Dit horloge is zo ongelovelijk mooi van alle zijdes, met het bolle glaswerk, de aparte stijl van aflezen en de kleurcombinatie.
Hierna volgden de Castle Sunburst Gold en de Castle ALex Walter met Ronda 763 uurwerk.
Een typisch geval van aankoopwoede. Echt wel leuke horloges maar achteraf had ik het geld beter kunnen opsparen voor andere horloges.
Mijn Nerd aanschaf is de Casio CA-53W-1ER, calculator watch.
Echt een leuk dingetje met jeugdsentiment.
En toen kwam mijn vader met een horloge die van mijn opa is geweest, de Seiko 7T32-F010.
Tot mijn verbazing (mijn opa en oma waren gescheiden) lijkt het design erg veel op mijn eigen Citizen.
Nadat ik mij ingelezen had in Panda horloges heb ik uiteindelijk een Alpha Paul Newman Daytona hommage gekocht met Seagull SG2903 uurwerk.
En dan hierbij de voorlopige overzichtsfoto:
Als laatste is er een Casio Duro MDV 106 onderweg, ik wilde een eerste ontmoeting met een duikhorloge maar omdat ik niet weet of duikershorloges echt mijn ding zal zijn ben ik begonnen met deze instapper.
Na de bestelling kwam ik er echter achter dat er ook een zeldzamere versie is met de witte wijzerplaat ()
Eerst maar eens kijken of ik de mdv 106 mooi vindt, daarna misschien eens op zoek naar de witte.
Terugkomende op mijn eerste horloge, ik wist niet dat de horlogewereld vol zit met horloges met een bijzonder verhaal. Heerlijk vooruitzicht in ieder geval.
Ik denk dan ook dat mijn collectie richting dit soort horloges / panda’s / lichte wijzerplaten zal gaan maar we zullen zien.
Mijn volgende uurwerk waar ik me in aan het verdiepen ben is de alombekende 6139 6002 “Pogue”.
Ik ben me aan het verdiepen in waar je op moet letten en moet nadenken in welke mate origineel ik het wil hebben.
Zo dit is mijn verhaal, ik ben benieuwd naar de reacties. Gezien ik net nieuw ben mag ik maar 3 foto’s plaatsen in 1 bericht dus de fotos volgen hierna.