Jomashop

Beste allen ik heb een vraag over het volgende
Ik ben geïnteresseerd in de baum en mercier ,capeland type 10065
En zou graag overgaan tot aankoop
Nu ben ik het horloge tegengekomen bij de bij jullie bekende joma shop
In Amerika voor 1850 dollar
Hier naar goed zoeken ga ik 3500 euro betalen
Zijn er mensen die mij kunnen wijzen op het welbekende addertje
Alle info is welkom
Alvast bedankt gr t helsoot

51 berichten zijn samengevoegd in een bestaand topic: Jomashop

Let op: Jomashop verkoopt horloges die ze niet hebben. Voordat je besteld kun je beter eerst vragen of een artikel leverbaar is binnen een bepaalde termijn.

De kosten van invoer zijn over het algemeen deze:

Voor particulieren zijn er vrijstellingen voor invoer.
http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-03.html

De goedkoopste vorm van betaling buiten Europa is doorgaans overmaken op rekening, met our cost. De kosten die Nederlandse banken berekenen vallen mee. Banken zijn ook verplicht Eurogiro tegen gunstig tarief aan te bieden.

Paypal en sommige credit cards bieden een bescherming tegen niet geleverde producten of oplichting (PayPal, American Express). Let daarbij goed op: in de VS is een dergelijke bescherming heel normaal, in Nederland niet.

Goed verhaal.
Kleine aanpassing; bij internetaankopen is er géén vrijstelling.
Jur

Dank je Jur

Volgens de link naar de site van de douane is er een vrijstelling voor een laag bedrag voor Internetaankopen.

Douane > Particulier > Internetaankopen > Aankopen via internet
"Zo hoeft u geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan € 22."

Dat zal niet vaak van toepassing zijn, misschien wel bij Chinese horloges.

Dus als ik het goed zie is het voor een polshorloge van mijn kaliber min 30 cent en maximaal 80 cent.
Waar doen ze het nog voor…

Als er invoerrechten worden geheven, komen er ook nog inklarings/administratiekosten bij. Reken op zo’n 15 tot 20 Euro.

en vergeet de btw niet ; die wordt gerekend op he totaal : ( kostprijs +verzendingskosten + invoerrechten ) x 19% ( of 21% voor Belgie )

1 like

Mischien een lichtpuntje in de verte.
Vanaf december 2008 geld een invoer vrij bedrag van 150 euro per item.
Nu is dat nog altijd 20 euro ( middeleeuws).
Het is maar dat jullie het weten of mischien al wisten?

mvg,
John

Dat wist ik niet maar dat biedt wél perspectief. Dus een dagelijkse zending van eur 150 betekend een jaarlijkse importwaarde van ruim eur 54000 zonder BTW en Invoerrechten.
Dag tussenhandel…
Jur

Haha Jur … je nieuwe horloge (Breitling b.v.) in onderdelen op laten sturen en thuis zelf even in elkaar zetten:) Ik zie het al voor me;)

Even voor de zekerheid: als je iets uit Engeland laat komen, valt dit dan wel of niet onder het kopje invoerrechten en belasting?

Soory, moet eerst Googlen voor ik iets vraag.
Hoort bij de eu, dus valt er niet onder.

Eveline schrijft dat een pakje bijna nooit gecontroleerd wordt door de douane maar op de site van de douane staat dat elk koeriers-/postorderbedrijf verplicht is aangifte te doen .

Hoe zit dit nu precies , is de kans werkelijk klein dat de douane het pakje onderschept en dat ik 19% BTW moet betalen of wordt elk pakje gewoon aangegeven bij de douane ?

Hoor graag reacties ?

Invoercalculator.nl eens proberen, kijken wat het écht scheelt.

1 like

http://www.chrono24.nl/baumemercier/capeland-chronograph-moa10044--id3876650.htm

oops verkeerde link is ander refnr
http://www.chrono24.nl/baumemercier/capeland-chronograph--id3685015.htm

De prijzen zijn/lijken inderdaad interessant.
Hou wel rekening met hoge verzendkosten (circa € 125,00), invoerrechten (5% van de aanschafprijs + verzendkosten), kosten voor het inklaren (circa 11,00) en BTW.(21% over het totaalbedrag)
Bij elkaar ben je dus zo maar 600/700 euro’s verder.

Heb een Hamilton Jazzmaster GMT Auto gekocht bij Joma. (Te vroeg, want ook een exemplaar van mijn echtgenote gekregen….) maar wilde hem zo graag hebben dat ik de special Valentijnsdag aanbieding niet kon laten lopen.
Maar goed, die ene hou ik natuurlijk, de Joma klok gaat in de aanbieding (Chrono24. Ebay, Marktplaats, hier?) - tis maar dat je het weet… :smile:

Mijn ervaring met Joma is simpelweg super. Weliswaar ben je met Paypal wat extra kwijt aan wisselkoers en kosten, en vraagt Joma 80 dollar verzendkosten via UPS (aangetekend, track & trace) wat ik ook wel stevig vind, maar binnen 5 dagen lag het ding op mijn bureau. Gewoon HEEL snel.

Overigens geen import betaald of andere kosten (tenzij dat nog komt ???)

Heb onderweg, en ook later in de doos niet een adder gevonden.

Hoi Tom, welkom hier.

Natuurlijk staat het je vrij zelf de vraag te stellen, maar als je rechtsboven bij het vergrootglaasje “jomashop” intypt, vindt je een aardige lijst aan info over en ervaringen met deze winkel.

1 like