Een dress watch, maar welke?

Het gaat er waarschijnlijk toch van komen, een dress watch. Ik draag normaal gesproken alleen maar duikers en dat gaat prima in combinatie met een strak pak of casual kleding. Maar als ik naar mijn horlogedoos kijk dan mist daar een mooie dress watch. Misschien wil ik toch eens overwegen er een aan te schaffen, maar ik heb geen idee wat er zoal op de markt is.

Uiteraard heb ik wel een wensenlijstje:

  • Automaat
  • Witte of zwarte dial is allebei mogelijk (heb nu alleen maar zwarte dus misschien is wit wel een keer goed)
  • Diameter van 42 - 44mm
  • Dikte ca. 12 - 14mm
  • 22mm lugs
  • ‘see through back’
  • een beetje ‘diepte’ in de dial
  • een wat sportiever uiterlijk

Zo vind ik de Orient Star Seeker GMT (DJ00002) wel zeer mooi, maar ook wat te prijzig én niet geheel onbelangrijk, de 21mm lugs maken bandenwissels wat lastig.

Graag zou ik wat goede suggesties zien. Alvast dank!

ff een plaatje voor de aanvulling :wink:

Vind het niet echt een dresser als ik eerlijk ben. Ook de gezochte afmetingen zijn daarvoor wel wat fors. Wat voor kleur dial heeft je voorkeur? En wat mag ie ongeveer kosten?

Je hebt wel gelijk dat dit niet echt een typische dress watch is, misschien zoek ik ook meer een soort ‘tussenmodel’, iets tussen een sportieve duiker en een klassieke dress watch.

Budget? Tja, als ik in de verleiding kom is zo’n 300 euro mogelijk, liever iets minder (vind mijn wederhelft ook …)

En oh ja, een leren band heeft mijn absolute voorkeur, ben geen fan van stalen banden

Zo maar even een greep uit wat bruikbare topics uit het verleden:

Thx, ik ga de topics eens doorspitten!

Succes! Oh ja, even een opmerking van een purist: dresser -> max 40mm diameter, max 20mm lugs, witte wijzerplaat, leren bandje (bij voorkeur afgestemd op kleur schoenen). Doe er je voordeel mee :wink:

1 like

Nooit geweten dat een dresser wit hoort te zijn. Die 40mm en 20mm lugs kan ik me voorstellen.

Nee dat ‘hoort’ niet, die wijzerplaat kleur, dat vind ik gewoon zelf :wink:

Die afmetingen en leren bandje zullen wel meer mensen met mij eens zijn vermoed ik.

Uiteindelijk gaat het er om wat je zelf mooi vindt hè dus niet te veel van aantrekken :smiley:

Ik heb deze op mijn dresswatch lijstje staan:

http://wornandwound.com/2013/06/05/hamilton-intra-matic-review/

Maar dan in de stalen uitvoering:

Groet,

Tecco

1 like

Super mooi maar door 38mm diameter en platte kast wel wat aan de kleine kant…

Twijfel nog steeds of deze ooit mijn Seiko Cocktail moet opvolgen, gelukkig staat hij nergens te koop :wink:

Ide, ik bedoelde de 42 mm uitvoering. Zie nu ook pas dat de review van de 38 mm. is. Excuse me :blush:

Groet,

Tecco

Let erop dat een diameter van 42-44 mm voor een dresser enorm is. Een klassieke dresser heeft een hele dunne bezel en daardoor is die 44 mm bijna volledig wijzerplaat. Als duiker draag ik voornamelijk 40-42 mm, maar m’n dresser is een bescheiden 36 mm. Ik heb ooit een 38 mm Tissot Le Locle gehad en die droeg groter dan m’n 42 mm Pelagos.

1 like

Ah, auf die Fahhrad :wink:

de 42 mm is een beetje uit proportie Tecco, heb hem laatst in het echt gezien en dan wordt het toch een beetje een platte schijf…

Laat die dresser even zien Bob! Al een tijdje niet meer langs gekomen en dat is jammer :slight_smile:

Proportie wordt gevormd door het horloge en de pols :wink:

Kan ik wel hebben denk ik.

deze?

8 likes

Een echte purist zou opmerken dat een echte dresser geen secondewijzer heeft.

1 like

Kan het altijd wel waarderen als iemand op een prettige manier zijn/haar mening verwoord :wink:

Ik weet niet of TS een nieuwe of gebruikte zoekt? Vrijwel alle genoemde opties in dit topic zijn nl. niet voor 300 Euro nieuw te koop.

Een ‘sportieve dresser’ die volgens mij aan (vrijwel?) alle criteria van TS voldoet is dit model, de ‘poor man’s Alpinist’. Enkele jaren geleden door Seiko op de markt gebracht als SRP409, enz. (in meerdere kleuren). Weet niet of ze nog te leveren zijn. Maar een mailtje naar Rob van Monsterwatches levert waarschijnlijk een antwoord op die vraag op. Succes!

Gezien je lijstje en wat voor jou “dress” is wat denk je hiervan ?
automatisch / 44mm / 10bar WR / beetje diepte etc. € 299,-

grt Gerard