Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen

… helaas ligt bij horlogeliefhebbers anders. Welke ‘fout’ maken (op horloge gebied) maken jullie keer op keer?

Ik moet maar eens gaan leren dat dressers (of iets wat daar op lijkt) erg mooi zijn, maar niet aan mij besteed.


Ander puntje is (shark) mesh, bij elke geplaatste foto wil ik ook weer een duiker met shark mesh. Eenmaal aan de pols is het hem nét niet (voor mij).
Slechte foto uit het archief.

2 likes

Ik heb dat met, voor mij, te grote (> 42mm) duikhorloges. Heb er meerdere gehad maar eenmaal om de pols lach ik me weer stuk:joy: Elke keer wanneer er bijvoorbeeld een Sumo te koop staat begint het te kriebelen. Tot nu toe weet ik mij in te houden. In de loop der jaren heb ik wel aardig een idee gekregen wat ik wel en niet mooi vind.

1 like

Voor mij…HF.

Al meerdere malen te veel horloges gekocht en ook horloges die ik wel/niet/wel/wel/NIET wil eigenlijk :smile:

Maar ach, hobby’s kosten geld :wink:

3 likes

Gelukkig heb ik het niet vaak. Heb het gehad met de Victorinox Inox (2x gekocht en verkocht) en idd ook met mesh bandjes (meerdere keren geprobeerd zonder het mooi te vinden bij mezelf).

1 like

Al te vaak klokjes gekocht die wèl schitterend zijn, maar toch echt te klein (< 42mm).

Herkenbaar :sweat_smile:

Te groot is de val waar ik toch regelmatig weer intrap. 44mm is voor mij de max maar soms moet ik daar dan weer even een reminder van krijgen :grin:

Formaat was bij mij ook een dingetje. Inmiddels weet ik dat het bij 42mm echt wel moet ophouden met mijn kinderarmpje.
Maar het is wel vaak verleidelijk, er zijn ook hele mooie klokjes van 44mm…

Bestellen buiten de EU…:rage: Pakketje met horloge ligt nu al weer 22 dagen op Schiphol te niksen voor die service mag ik vast ook weer betalen.

De diameter van het horloge is voor mij ook belangrijk. Te groot (>42-43mm) of te klein (<39mm). 42mm diameter lijkt voor mij ideaal. Zowel aan de boven- als ondergrens meerdere keren in de fout gegaan…

Inmiddels ben ik er voor mijzelf achter dat ik geen horloges meer koop die duurder zijn dan €1000,00. Ik neig zelfs naar minder dan €500,00. Als ik zie hoe ik geniet van mijn Seiko SNZH53 (Fifty Five Fathoms) of de komst van mijn bestelde SKX007, is meer uitgeven aan een nieuw horloge zeker niet vanzelfsprekend. Ik heb mij meerdere keren laten verleiden om duurdere horloges te kopen, maar dit doe ik nu niet meer. De lol is er geen spat minder om.

4 likes

Ik heb 2 x een ecozilla gehad, maar om de een of andere reden denk ik 3 dagen ‘wat een klok’ en dan begin ik alweer te kijken voor een andere iets minder dikke duiker.

Gr. Marc

1 like

Ik koop horloges die ik ‘best leuk’ vind en waar ik bij nader inzien niet echt enthousiast over ben,
…of ze lopen toch niet goed,
…of ik betaal te veel,
…of alledrie tegelijk :rage:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

ik heb ook heel vaak te grote horloges gekocht maar tegenwoordig kijk ik vooral naar de lug to lug afmeting, ik merk namelijk dat dit toch wel de belangrijkste maat is.
Een horloge wat buiten je pols uitkomt is echt een no-go

2 likes

Groter dan 44 mm is voor mij een no go ongeacht hoe mooi en hoe scherp de prijs is.

Voor mij ook “te groot”. Prachtige klokken soms, maar belachelijk aan mijn arm…

Een heel herkenbaar verhaal Siedo! De foto’s op het forum en het www zijn soms zo ‘tempting’ dat je brein even lijkt te vergeten dat het toch niks voor je was. Al merk ik wel dat de smaak door de jaren heen wat kan veranderen. Een mooi voorbeeld hiervan is dat ik de SKX009 in eerste instantie weer de deur uit wilde doen omdat het het zo’n klein horloge was. En nu … een van mijn favorieten. Hetzelfde voor de jubilee band, oorspronkelijk een ‘flimsy’ rammelband, maar nu niet van de kast af te krijgen.

Leuk zo’n hobby :wink:

2 likes

En tegelijkertijd ondoorgrondelijk.

2 likes

Wat ben ik blij dat ik niet de enige ben, veel is herkenbaar. Ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat ‘het verlangen groter dan het hebben’ is. Heb je 'm eindelijk en dan wil je toch weer wat anders…

2 likes

Grappig om te lezen dat zoveel mensen toch ‘fouten’ maken door ergens voor te kiezen waarvan ze eigenlijk weten dat het hem neit gaat worden.

Ik kan me niet herinneren dat ooit meegemaakt te hebben… Ik ben wel een hele bewuste kiezer en erg kritisch, dus vaak valt er al meer dan 95% van de producten af. Als er iets in mijn hoofd speelt (zoals bijvoorbeeld de nieuwe Planet Ocean op dit moment) dan laat ik het een aantal weken rusten, ga het meerdere keren bekijken, slaap er nachten over, en op een gegeven moment als het genoeg heeft gesettled en gegroeit dan hak ik de knoop door. Daarna nooit meer spijt… maar ik blijf wel fliperitus houden, na een jaar begint het altijd weer te kriebelen :stuck_out_tongue:

2 likes