Een nieuw horloge moet even inlopen?

Gelukkig kijk ik nooit hoe laat het is!
Maar alleen hoe mooi het is!!
Maar als hij eerst moet inlopen?
Dan loopt hij er met de tijd er voorbij!!

3 likes

Totnutoe zijn al mijn mechanische horloges van Seiko die nieuw uit de doos kwamen gemiddeld zo’n 7 à 8 seconden langzamer gaan lopen na een inlooptijd van ca. 2 maanden dragen. En dan wel dagelijks dragen.

Het is dus geen sprookje en zal te maken hebben met het zich zetten van de onderdelen en het gelijkmatig verdelen van de smeermiddelen.

Als je de filmpjes van dat hele dure R-merk mag geloven draaien hun horloges maandenlang in in de fabriek en hoef je als consument geen afwijking meer te verwachten door het te gaan dragen.

3 likes

Kijk dat is nu zo mooi met Rolex!

voor mij is het goed genoeg als ze de COSC / master chronometer hebben doorlopen met vlag en wimpel.

1 like

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat mijn beide Seiko horloges na 6 week dragen , een afwijking hebben van + 2 à 3 seconden per dag , dit bij zowel een 4r36 als een 6r35 uurwerk. Dus ze moeten echt “inlopen”

1 like

Ik heb het met sommige horloges echt gehad, met andere totaal niet.

1 like

En hoe zit het dan als horloges een paar maand of een half jaar in bijvoorbeeld een kluis liggen? Heeft het dan ook tijd nodig voor ze goed lopen of niet?

En als de vraag wat lager wordt, laten ze ze gewoon wat langer inlopen :sunglasses:

image

5 likes

Wauw ik wist niet dat Rado zo zorgvuldig met hun movements om ging!

4 likes

Je wist ook niet dat ze toen nog Radex heetten :sunglasses:

Iemand? :slightly_smiling_face:

Geen professionele mening maar mocht het horloge dan niet goed lopen lijkt het mij een kwestie van opnieuw afstellen en een evt beurtje aangezien olie e.d. kan opdrogen.
Al lijkt een halfjaar mij wel snel?

1 like

Ik heb ooit een tweedehands horloge bekeken die op de timegrapher -9 tot -13 seconden liep. Volgens de verkoper dus omdat hij een klein halfjaar in de kluis had gelegen, maar ik vertrouwde het niet. Ben nu wel benieuwd of de verkoper inderdaad onzin vertelde of mijn wantrouwen toch onterecht is geweest.

@Stinkyfingahz Ook een nachtuil? :wink:

1 like

Mijn inziens zou ik niet weten hoe een horloge ‘inlopen’ kan je uurwerk kan… misschien dat mensen met meer kennis hierover opheldering kunnen geven.
Sowieso zonde om een horloge een halfjaar in een kluis te deponeren!

Ook een nachtuil inderdaad, momenteel genietende van een biertje en een goed programma

1 like

Ik heb meerder horloges lange tijd in de kluis liggen Rolex enz. Als ik ze eruit haal na b.v. 8 maanden lopen ze zo weer en op tijd. Nooit problemen gehad met doorliggen of zo!

1 like

Nieuwe Sub is na 2 maanden een seconde per dag langzamer.(helaas, liep eerst 100% op tijd)
Nieuwe Explorer 36mm (een dag oud) is 5 sec per dag te snel en dus buiten spec, ik geef het even de tijd :slight_smile:

2 likes