Een nieuw huisje voor Sabina

Duidelijk, dank je wel!

Heel knap, zowel het werk als het resultaat.

Heel mooie rapportage en een erg leuk project zo! Vakmanschap en liefde voor zo’n mooi oud uurwerk :1:

Het is echt een heel mooi klokje geworden.
Ik vind het een grote gave van u om dit te kunnen, petje af!

Kunstenaar :+1: :+1:

Fan-Tas-Tisch!!

Het is verschrikkelijk dat zo’n mooie dame dakloos wordt door ordinaire goudzoekers!
Maar gelukkig is ze gered.
Mooi werk, knap gedaan en een schitterend resultaat.

Ziet er prachtig uit Paul. Helaas gebeurt dat nog veel te vaak dat zo’n prachtige oude chrono voor een paar Euro’s aan goud gesloopt wordt.

Zelf heb ik nog steeds een 15’’’ Lemania mono pusher chrono van Tissot die nog een onderdeeltje mist. Hopelijk wordt het ooit gevonden, want het uurwerk is één van de mooiste die ik heb.

Zeer mooi horloge geworden Paul.

Wat een mazzel dat je nog een kast hebt kunnen vinden.
De ceramische wijzerplaat is ook prachtig.

Ga dit topic later opslaan in de archieven.

PS. Ben momenteel ook bezig aan een mono drukker, de Longines 13ZN.

Groet,
Freddy

Wow! Leuk om te zien zo zeg. Ook mooie foto’s ervan gemaakt.

Zo heb ik nog een heel oude (1928 geloof ik) zakhorloge van elgin waar de wijzer van naar beneden “valt” als hij in je vestzak zit (of moderner broekzak). Maar helaas zelf geen idee wat dat zou kunnen betekenen (qua werk en qua kosten)…

neem eens contact op met een horlogemaker (zie de categorie “ervaring met horlogemakers” voor referenties, misschien is het simpel te verhelpen, alternatief kan je hier op het forum in de “vintage” of “gezocht” categorie een aparte post maken met wat fotootjes, misschien kan/wil een hobby-horlogemaker hier van het forum je helpen.

Bedankt Freddy,
op ebay zoek ik nog altijd oude chronografen en onderdelen, heb dan ook wel wat voorraad (deze kast had ik al een paar jaar liggen) met een beetje kennis van zaken kan je vaak leuke dingen vinden; vanmiddag werd alweer het volgende weeskind door de brievenbus geschoven:

werd omschreven als Landeron enkeldrukker, maar het is volgens mij toch echt een Minerva 17/29CH, nog wel eentje met de fraaie afgewerking… kan ook nog een leuk projektje worden :smiley:

Kan niet zeggen of ik deze al gezien heb, aparte hefbomen. Zeer mooi Paul. Dit zie ik graag. :heart_eyes:

Wat een tovenaars zijn er op het forum aanwezig !!!

kreeg gisteren nog van (Minerva verzamelaar) Iwan de tip dat het een Geneva Sport zou kunnen zijn, ze staan in diverse boeken als manufaktuur, maar ze zijn gebouwd op een Minerva kaliber (of misschien maakte Minerva gewoon voor hun een iets andere uitvoering, daar zullen we wel nooit meer achter komen)

Na wat speurwerk denk ik dat deze info correct is, vond deze in de Paulson katalogus:

Het is hoe dan ook een heel mooi uurwerkje.