Een Rolex voor mijn afstuderen

Nu kopen, meteen dragen en over drie jaar bij het afstuderen om de pols hebben. Op dat moment word je dubbel beloond voor je inspanningen :wink:.

Er kan een hoop gebeuren in drie jaar tijd. Leef nĆ¹.

ā€œForever is composed of nowsā€
(Emily Dickinson)

4 likes

Goede dingen doen is vanzelfsprekend Marco.

Met jezelf belonen is totaal niets mis en (als ervaringsdeskundige met gehandicapten) een nobel streven! Die Rolex is dan een prachtige bekroning!

:joy::joy::joy:

Yeah, rightā€¦

Kun je me een enkel jaar / model noemen waar in de prijs het volgende jaar lager was dan het jaar ervoor? In de afgelopen, zeg, 50 jaar sinds er DJā€™s te krijgen zijn?

Mijn advies aan @anon12406429EV ondanks het superstappenplan :+1: dat naar Ramon voert: nu kopen, veilig opbergen en over drie jaar omdoen bij diploma uitreiking.

Ik heb zelf teveel horloges laten liggen in de loop der jaren die ik destijds al begeerde en die ik nu, meestal stevig gedragen en heul zelden in NOS staat, voor minstens de retailprijs van destijds alsnog tweedehands :crazy_face: kan aanschaffenā€¦

Want vind je de DJ 41 over drie jaar niet meer mooi dan kun je die tzt prima weer verkopen tegen de prijs waarvoor je hem nu in de la legtā€¦ Mits je scherp inkoopt met minimaal 15-20% korting.

Just my two (hundred) centsā€¦

Cheers
:sunglasses:
Otto

3 likes

Als je de inflatiecorrectie hanteert, is de prijs van de DJ wel iets gedaald na 2009

4 likes

Ik heb tot mijn vijftigste gewacht om het horloge te kopen dat al twintig jaar op mijn wensenlijstje stond. Achteraf dom; als ik niet zo lang had gewacht, had ik er veel langer van kunnen genieten. En bovendien, zoals dat gaat; als je je ā€œgrailā€ eenmaal hebt verschijnt er weer een nieuwe aan de horizon.

Nou is drie jaar geen twintig, maar ik zou niet noodzakelijkerwijs wachten tot een speciaal moment voor een horloge dat je nu graag wilt hebben.

4 likes

Is toch prima? Een wijs man zei ooit:

Vervang het Anjerfonds in dit geval voor verloten onder gehandicapten.

8 likes

Ik zou dolgraag inflatiecorrectie toepassen. Dat doe ik ook telkens als ik tot een nieuwe aanschaf overga om mezelf wijs te maken dat het, ach, allemaal wel meevaltā€¦ Cognitieve dissonantie reductie heet dat geloof ik.

Maarrrr uiteindelijk draait het om de keiharde euroā€™s die je moet neerleggen om er een om je pols te doen. Correctie of jezelf iets wijsmaken helpt dan nietā€¦

:wink:

2 likes

Het prijsverschil tussen 2009 en 2010 is $900, dat is vast niet allemaal inflatiecorrectie.

Ik snap je punt enigzins met het willen wachten om een aankoop te doen tot je iets ā€˜bereiktā€™ hebt. Echter; als ik mij niet vergis heb je op elke hbo studie een propedeusefase waarna je een propedeuse in ontvangst neemt. Deze ā€˜pā€™ kun je binnen Ć©Ć©n jaar halen.

Koop de DJ lekker nadat je je propedeuse gehaald hebt en dan heb je nog steeds een ā€˜ik heb wat bereiktā€™ gevoel.

Ik heb namelijk wƩl gewacht tot mijn BSc/MSc, maar bij mij is dat meer omdat ik nog een redelijke buffer wil hebben nadat ik 9k heb gesmeten voor een grail. Je zegt dat je het geld hebt; doe het lekker!

Houd alleen wel minimaal 15-20k achter de hand voor het geval dat (de woningmarkt is immers killing voor starters momenteel).

1 like

Haha, de mogelijke uitzondering die de regel bevestigt. We zeggen dus hetzelfde.
:sunglasses:

Dank je wel. Goed adviesā€¦ huis is al paar jaar in de pocket dus dat komt goedšŸ˜Š

1 like

Dus huis en horloge van 10K is al geregeld. Dus de vraag is alleen of je zou moeten wachten?

NEE!

2 likes

Jepā€¦ ik werk al vanaf mijn 17eā€¦ eerst voor defensie en later de zorg in. Mijn vrouw werkt op de Spoed eisende hulp dus beide al jaren volledig salaris. Huis hebben we nog
Gunstig gekocht met lage rente en weinig eigen inbreng.

Heb je hier niet al jouw antwoord?
Waarom dan wel 3 jaar wachten?
Succes met de keuze!

De vraag was vooral gericht op jullie kennis mbt de ontwikkeling bij Rolex en de kostenā€¦ wordt die heel veel duurder of zal die rond de 7/8K blijven ?

Op kort termijn worden er vooralsnog geen prijstoenames verwacht. Maar als je naar de historische data kijkt, ook als je focused op de prijzen in Europa en tijdens de crisis, dan lijkt het mij niet volledig realistisch om er van uit te gaan dat de prijzen 3 jaar lang gelijk zullen blijven.

Persoonlijk zou ik alleen wachten als het financieel gezien op dit moment geen verstandige keuze is. Voor mij moet alles rond zijn en er moeten geen wensen meer zijn wat betreft auto, woning en andere essentiele zaken voordat ik een dergelijke uitgave overweeg.

Dat dus. Zonder enige twijfel. Succes met selecteren van de juiste leverancier want dat is nu je echte uitdaging volgens mij!!

:sunglasses:

Nog tips betreft leverancier?

Ramon van/= Crownguard heeft een goeie reputatie hier op HF. Is grijs.

Zelf goeie ervaring met Gassan. Is AD.

Kies vooral de supplier die bij je past en bij wie je een goed gevoel krijgt. Kan door sfeer komen maar ook door de prijs of een ander criterium.

Ik koop soms puur op ratio = prijs/budget en soms puur op gevoel = gunnen/sfeer.

Succes met dit luxeprobleem :crazy_face:!!

Cheers
Otto

2 likes