Eerste automaat helpen zoeken

Dag horloge experts
ik ben al een paar dagen op dit forum aan het rond lezen en de zoekfunctie aan het gebruiken en ik heb jullie hulp nodig
Ik wil dus mijn aller eerste automatische horloge aanschaffen maar kan weet niet welke en welke goed zijn of niet
Ik zoek een klassieke tussen sprotiefe stijl
Automatische uurwerk
Ronde kast
Liefst stalen bandje
10 atm waterproof (meer mag ook)
Swiss made ookal gaat het waarschijnlijk niet met men budget maarja dan is het maar zo
En mijn budget ligt ong rond de 500 als het er nu een beetje over is gaat ook nog.

Alvast bedankt om me te helpen
Mvg jens

Met het budget moet het wel lukken hoor. Maar nog voorkeur voor datum / geen datum / kleur wijzerplaat / grootte van het horloge etc.?

Alstublieft:

http://www.tissotwatches.com/assets/thn/840x840/T044_430_26_051_00.png

graag gedaan :sunglasses:

5 likes

Dan kom je al snel bij de merken Tissot, Certina, Hamilton etc uit, prima merken, swiss made en verschillende modellen onder de 500 euro, moet lukken!

2 likes

Datum : ja
Groote maakt niet super veel uit
Kleur ook niet

Kun je die tissot ook krijge met stalen bandje

1 like

Ik zou zo’n eerste automaat ook als leerproces zien
waarmee je als basis ook je volgende aankoop beter kunt bepalen,

dus zeker iets zoeken met dag & datum en eventueel een GMT wijzer
iets dat ook bij schemer goed afleesbaar blijft.
en een display case zodat je een beetje het motortje kunt bekijken
en een automaat met handwinden is ook wel handig

Welkom hier.
Vaak merk je dat je smaak op het gebied van horloges in het begin sterk verandert. Ik zie aan je tekst dat je zelf ook nog niet precies weet wat je zoekt. Daarom raad ik je aan om eerst een gebruikt horloge hier op het forum te kopen om te ontdekken wat je echt mooi vindt. Koop je nieuw en verkoop je die snel weer, dan maak je flink verlies.Verandert je mening over dit horloge, dan kan je die met een gering verlies wel weer verkopen en dan de volgende stap maken.

Als je toch nieuw wilt komen en een leuke korting, dan is de HFLE2016 misschien een goede keuze. Die komt wel overeen met jouw wensenpakket.

Behalve dat deze geen datum heeft.

1 like

Ik zoek gewoon een goede en mooie automaat en die ook te betrouwen is en die ik zo goed als elke dag kan dragen @vouwfietser wanneer komt dat model uit?
Mvg

Skx007 / 009 geen Swiss, maar wel een tank van een horloge

1 like

Jep:

http://www.tissotwatches.com/assets/thn/840x840/T044_430_21_051_00.png

Misschien hier even rondneuzen:

http://bit.ly/tissotvoorjens

[quote="Venomsize, post:9, topic:8085
wanneer komt dat model uit?
[/quote]

Het is de Horlogeforum Limited 2016 nu te bestellen voor 475 Euro en wordt geleverd in december.

Zie diverse topics op dit forum.

1 like

Op marktplaats of op het forum zoeken naar een 2e handse Hamilton, oris of longines.

Staan er zat op!

Bijvoorbeeld:

1 like

Nog voorstellen of niet?
Mvg

Beter laat dan nooit :stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

En, wat is je pols omtrek?
Want 44mm op een 17cm. pols dat gaat niet goed.
Oversized is sowieso uit.

Rond de 40mm
Mvg

En niet Swiss made is, maar wel n degelijk automatisch swiss uurwerkje heeft.

Zou ik ook denken. En Carpe tempus al zei, als t ff kan met glazen achterdeksel.

Alle adviezen negeren behalve die van @Bert4. Gewoon een PRS516 halen en anders kijken voor een mooie Seiko. Voor 500 euro heb je namelijk ook een waanzinnige Sumo. Hou je misschien zelfs geld over voor een patatje oorlog met uitjes en een biertje.

4 likes