Eerste automaat helpen zoeken

Rond de 40mm
Mvg

En niet Swiss made is, maar wel n degelijk automatisch swiss uurwerkje heeft.

Zou ik ook denken. En Carpe tempus al zei, als t ff kan met glazen achterdeksel.

Alle adviezen negeren behalve die van @Bert4. Gewoon een PRS516 halen en anders kijken voor een mooie Seiko. Voor 500 euro heb je namelijk ook een waanzinnige Sumo. Hou je misschien zelfs geld over voor een patatje oorlog met uitjes en een biertje.

4 likes

Goed om te beginnen met een SNZG13
Is maar rond de E150 en veel value.
Heb je gelijk een goede beater. ( 42mm. )
Het duurdere spul komt dan wat later wel :wink:

Ik heb hem ook, top ding en draagt heel comfortabel :thumbsup:

Grt.

2 likes

Maar ja, zo’n Seiko koop je er gewoon bij als werk-horloge. Ik heb twee kinetics die deze functie vervullen.

roamer heeft in die prijsklasse ook leuke automaten liggen soms.

Er zijn ook leuke modellen van Tissot die aan je voorwaarden voldoen, heb er zelf ook weleens naar gekeken maar nog nooit een gehad helaas.

Doe in de verte denken aan de Aqua Terra’s van Omega;

https://goo.gl/images/XbQzeh

Seiko…mooi budget…uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, mooie reeks modellen die ieders smaak en wensen bedienen…

Waar vind ik die dan? Bij Rob van Monsterwatches.nl!

Ik zou ook inderdaad voor de PRS gaan. Veel klok voor weinig. Daarnaast @Reverso_Fan, die kende ik niet. Wat een beauty! :heart_eyes:

Band lijkt een beetje Tag achtig ook. 's 'tie niet in Europa leverbaar, anders dan bij Amazon? Kan er weinig over vinden. Of zoek ik verkeerd?

Hoi @koetsjh, ik kende deze modellen al langer. Ik grloof dat de vorige serie of een limited reeks een egale wijzerplaat had . Deze met mooie bewerkte wijzerplaat is recenter. Volgens mij zijn ze gewoon in Nl leverbaar, heb ze geloof ik zelf in de winkel zien liggen. Staan ze ook niet op de Tissot site-webshop?

Edit; plaatje wat ik had gelibkt is van Marley Sayin. Een Nederlandse in Zwitserland. Is genoeg over te vinden op t forum over haar dus je kan ook evt via haar bestellen.

Ik ga nog eens zoeken, maar net kwam ik ze zo niet tegen, zie wel dat dit model 2012 is…

Aanvulling… sorry… Typo in zoekopdracht en bijbehorend Tissot nummer… zucht. :slight_smile: Gevonden!

1 like

Ik ga een van deze dagen eens naar een juwelier voor die tissot
Als je nog op ideetjes komt laat het maar weten

Ik vind dit een topper. Mooie mix tussen klassiek en sportief. Magrette (Stephan ) heeft deze volgens mij nog liggen nieuw onder 500,- leuk om met bandjes te switchen ook.

[URL=http://s774.photobucket.com/user/nightflyer73/media/Watches/84CE45DE-EB2F-4409-88A1-03CD6578C3F3.jpg.html][/URL]

3 likes

Dit is wel meteen een mooi in het oog springend horloge!

1 like

Wellicht wat te veel aan de klassieke kant van het midden:

Binnenkort komt er trouwens een review van mij over deze :wink:

1 like

Of deze welke nu te koop staat in het verkoop gedeelte.

2 likes

Ja, dat bedoel ik.
Het wordt de eerste automaat van de TS
Lijkt mij verstandig om met een budget automaat te beginnen.
Proberen voor een maand.
En zo’n SNZG13 verkoopt ook weer makkelijk tegen een goede prijs.
Maar je kunt hem ook behouden als beater.

Grt.

pak dan wel de blauwe

overigens is het enige nadeel van deze Tissot voor mij is dat de overgang van endlinks naar kast, niet helemaal mooi gedaan is, het is wat weinig vloeiend en wat plomp.

Candide: zet je de review op HF of op je (leuke) blog?
En vraag 2: komt het horloge daarna ook in de verkoop?

2 likes