Eerste 'echte' horloge kopen

Als je een Datejust wilt of en Black Bay zou ik daar gewoon voor sparen en nu niet je geld aan iets anders uitgeven.

Heel erg gaaf! echter erg schaars, hoe denk je over de Seiko Prospex SRPB51K1 als ik vragen mag? Lijkt er erg veel op.

https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwis6Kr72oDbAhVLKFAKHSkXDv4QjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fsg.carousell.com%2Fp%2Fbnib-seiko-prospex-samurai-man-watch-srpb51-srpb51k-srpb51k1-116660081%2F&psig=AOvVaw2M2kTtHRkmAzOll6eQ5J04&ust=1526232955668860

Dan zou ik de blauwe nemen :sunglasses:

Die is qua specs wel een stukje minder. Looks is natuurlijk persoonlijk.

1 like

De looks is het hem juist, Vind persoonlijk de cijfers op een Sumo iets te groot en de cijfers op Samurai zijn wat mij betreft precies goed. Specs heb ik echter nog niet zo heel veel verstand van, hoe en waar kan ik hier meer over te weten komen?

Wat bedoel je? Wil je de specs van de horloges achterhalen of wat de specs inhouden?

Ik zou vooral ook even kijken naar de SBDC051 binnen dat budget. Die heeft ook de kleine cijfers op de bezel.

Wat ik eigenlijk bedoel is wat de SBDC051 nou beter maakt dan de SPRB51K1, Puur uit nieuwsgierigheid want qua uiterlijk zie ik er niet veel aan af en zou ik dus voor de SRPB gaan en de rest opzij zetten.

Saffierglas vs hardlex. Saffier is harder en krasbestendiger. 6r15 vs 4r35 uurwerk. Nauwkeuriger uurwerk met langere gangreserve. SBDC051 heeft een dialshield coating wat een harde coating is waarder het horloge minder snel zou moeten krassen. Band zal ook beter afgewerkt zijn.

Oke duidelijke uitleg waarvoor dank, Zodra de beslissing gemaakt is en ik hem heb mogen ontvangen komt er zeker weer een post aan.

1 like

Misschien idee om ook even het ehbo lijstje in de faq door te nemen.

Persoonlijk vind ik de seiko Turtle net wat leuker dan de 007. Niet alleen door de retro kast, maar ook door de handopwind en hack mogelijkheid.
Mocht je niet heel veel haast hebben, misschien dat je op de lijst wilt om em uit te proberen? Of als je wel haast hebt, misschien dat je hoger op de lijst mag. Mits de anderen op de lijst er geen bezwaar mee hebben.

1 like

Ik zou voor een skx007 gaan of een nog goedkopere Seiko 5 duiker variant.
Verder zou ik overwegen zoā€™n 5je of SKX tweedehands aan te schaffen!

Daarmee heb jeje eerste centen al binnen voor je Rolex of Tudor project en heb je tegelijkertijd een automaat om mee te spelen en experimenteren! :sunglasses:

Mijn ervaring:

  • het kost erg veel zelfdiscipline om niet allemaal onzin aankopen (winders, doosjes, bandjesā€¦) en horloges (Vostoks, nog meer Seikoā€™s en andere tijdelijke klokjes) aan te schaffen die je doelstelling en spaarpot verknoeien! :roll_eyes:

Dat gezegd hebbendeā€¦mijn Speedy grail is bijna binnen handbereik! :sunglasses:

2 likes

TK: Heroic18 MS6400 DLC zwart :innocent:

Wat dacht je van deze?

Hij is nu eindelijk weer met zwarte wijzerplaat te krijgen. De Steinhart OVM New. Past perfect binnen je budget.

Een geinige squale misschien?

Of een SARX015, als je er een kan vinden

Dat is zeker een beauty en ook wel een mooie prijs .

1 like

Oh ja, misschien Is even een linkje naar dat onderwerp over het fiffer lijstje wel handig :sweat_smile:

Allemaal erg bedankt voor de reacties, heb nu een selectie kunnen maken van degene die mij toch wel erg aanspreken. Na een aantal steinhart reviews gelezen te hebben en de site afgespeurd ben ik op de onderstaande twee uitgekomen. Verder vind ik de Seiko sarb033 geweldig om te zien en als laatste overweeg in de seiko srpb51k1.

1 like

Mooie selectie.

Halios Seaforth is ook erg tof en af en toe te koop aangeboden.

Ik heb eventueel een SRPB49J1 liggenā€¦ enkele keren gedragen maar ik heb er zelf geen klik mee. Nieuw gekocht maandje geleden, dus technisch gezien zo goed als nieuw.

Ik zal je topic niet bevuilen met fotoā€™s van mijn horloge, maar mocht je interesse hebben dan kan je mij een berichtje sturen!