Eerste hulp voor Seiko beestje gezocht...

Goeie morgen iedereen,

Kent u dat? Dat u ooit een horloge kocht wat u nooit meer zou kopen? Ik heb zo’n Seiko dingetje waar ik al een jaar of twaalf mee leef. Hier schreef ik daar al wat over;

Dit dingetje en ik hebben heel veel meegemaakt samen, en ik zou het graag wat liefde geven. Want bij glazenwissels zijn er dingen niet goed uitgelijnd, en da’s zonde. De rehaut week eerst naar links af en nu op magische wijze naar rechts.

Ook is sinds een recentelijke ingreep de chronograaf-wijzer niet goed terug gezet, want hij reset keurig rond de achttien over in plaats van op de twaalf.

Dus voordat ik 'm voor heul veul geld naar Seiko Nederland stuur:

Wat is nou een goed adres met niet al te lange wachttijd waar ze simpelweg de rehaut even recht kunnen zetten, de chronowijzer even netjes kunnen plaatsen en de WR weer even kunnen testen?

1 like

@anon50762135EV heeft ervaring met @floris155, volgens mij niet ver bij je uit de buurt.

Of check dit topic.

1 like

Dank voor die link! Mooi kaartje!

Maarreh, Almelo dicht bij mij in de buurt? Man, man, man, ik sta sneller bij jou op de stoep. :slight_smile:

1 like

Ha, dan ben ik verkeerd geïnformeerd. Ide had het over Drenthe en bij mij in de buurt.

Valt dat achteraf gelukkig nog weer reuze mee :+1:t2:

1 like

Het ziet er naar uit dat ik even naar Heerenveen ga. Popma, daar ben jij ook lovend over. :slight_smile:

1 like

Klopt maar ik ben recent verhuisd :slight_smile:

1 like

Die chrono reset is zelf te fixen :wink: Je kan ze bij die Seiko quartzen zelf instellen

Ja, die hebben mij prima geholpen. Heeft ook veel Seiko en Oris.
Misschien kan @TicToc je ontvangen, altijd gezellig. :+1:

14 likes

Cool man, daar had ik niet aan gedacht, om de handleiding te lezen. Aannames zijn dodelijk, zo blijkt. :grinning: :grinning:

Als ik meer likes kon geven op een post deed ik het. :+1:

2 likes

Gezien jij het niet kon heb ik er ook maar een like aan gegeven :wink:

Maar verleden week dus ook zoiets tegengekomen hier met het horloge van mijn zoon, na een batterijwissel stonden de wijzers van de chrono niet meer juist met wat zoeken op google (en vooral wat geluk want de eerste methode die ik probeerde was de juiste :grinning:) is het me gelukt om die wijzers weer juist te kunnen plaatsen.

In dit YT filmpje worden 3 verschillende methodes besproken (Ronda, Citizen, Seiko).

1 like

Iedere keer als ik die man zie praten moet ik aan Kyle’s moeder denken.

Ik ken Kyle wel, en ik ken z’n moeder ook ik heb gisteren nog met haar zitten praten, maar haar stem trekt echt niet op die man zijn stem…

Popma in Heerenveen is een prima shop. Leuke friesche lui en echte liefhebbers. Meistersinger oris en veel Seiko is daar te bewonderen. Dhr popma senior is een vakman en helpt mij altijd netjes en snel.

1 like