Eerste Vintage omega (is hij echt?) kenners gezocht!

1 like

Wijzerplaat oogt niet origineel.

Beter zo ?

Eerste indruk lijkt hij in orde met een een gesigneerde plexi en kroon…het uurwerk is ook van Omega.
Nu de nummers checken.

Mooi ding

Wijzerplaat lijkt me geen originele

te clean voor zijn leeftijd he?

Jup :wink:

ja.

de cijfers lijken er op geprint. geloof niet dat daar ooit lume op heeft gezeten.

als het uurwerk bij de plaat hoort is het van na 1970 (cal 601 is van 1970)
De kast is van een Seamaster zo te zien…bouwpakket?

De referentie 135.011 komt overeen met een Seamaster 600, en zou ook voorzien moeten zijn van een cal 601:

Maar goed dan klopt de kast niet want die heeft fat lugs, ik weet niet wat ik hier van moet maken…

Er is hier mee gerommeld, uurwerk komt uit 1970. Maar zulke Military horloges komen uit de jaren 40’.

Spijtig van die verprutste seamaster.

Bedankt voor jullie input , dus uurwerk is van na 1970? Hoort bij een seamaster , maar zit in andere kast ? Holy moly das wel een hoop gerommel :stuck_out_tongue_winking_eye:
Maar de logo op de deksel zouden ze zelf dat nog later aangebracht hebben ?

Toch leuk voor 125€.
Het militaire horloge dat dit zou moeten voorstellen hebben voor zover ik weet allemaal een kleine seconde. bij de originele met centrale seconde staat de pijl (die moet aanduiden dat het een militair horloge is) onderaan op de wijzerplaat.

Dat dacht ik ook.

Lijkt me inderdaad een bouwpakket, vermoedelijk bedoelden ze zoiets er van te maken:

Deze is uit 1945, RAF-issued. Desondanks - voor 125 euro ben je niet echt genaaid; maar heb je hooguit een knipoog gekregen. :smile:

Zoals al gezegd, is het een zooitje. Het zijn ook geen originele wijzers en de secondewijzer is te kort. Maar als je hem mooi vindt, is het niet zo heel slecht voor 125 euro. Cheer up…met het uurwerk, de kroon en het gesigneerde glas heb je zo voor 150 tot 200 euro aan materiaal bij elkaar.

Zelfbouwpakket, cal 601 in een military Omega kan nooit en deksel heeft men die pijl ingemaakt en wijzerplaat is redial, €125 is niet veel maar je koopt in principe alleen het uurwerk en de kast al zal die ook zwaar gepolijst zijn en dus niet meer bruikbaar. Ik zou mij zwaar genaaid voelen, je koopt een naar mijn mening niet te verkopen horloge want daar ga je echt gezeur over krijgen maar als je hem hebt om te dragen en je vindt hem leuk ondanks dat hij niet origineel is dan is het natuurlijk prima.