Eeuwige trouw aan 1 horloge?

:scream: 80 of meer horloges het laatste jaar, is dat het effect van dit forum?

Misschien moeten we standaard een waarschuwing geven aan nieuwe leden als ze lid willen wordenā€¦ je pols zal er niet meer hetzelfde uitzien.

1 like

Ja gekteā€¦:joy::joy: ook wel typisch voor mij hoor. Ik ben verzot op handen en nieuwe dingen.

Vroeger een hele hoop ook met mobieltjes gedaan. Defect kopen. Herstellen opknappen en verkopen. Vroeger PCā€™s altijd als eerste tot dat de markt te klein/vol word. Of in geval met de mobieltjes te moeilijk.

Dat is een interessante mededeling. :relaxed: Zou je die- puur voor de begripsvorming- verder willen uitwerken? :relaxed::+1:

2 likes

Ik ben wel trouw aan meerdere horloges. :slight_smile:

3 likes

Ik flipper regelmatig horloges maar heb daarbij vaak slechts 1 a 2 horloges tegelijk in mijn bezit. Ik merk dat ik vervolgens slechts 1 van beide horloges steeds draag en wissel eigenlijk nooit af. En dan flipper ik horloge nr 2ā€¦

Verder valt mij op dat ik de neiging heb toch steeds weer bij Damasko uit te komenā€¦:thinking::wink:

1 like

Hoi David, ik weet het uiteraard niet echt, maar misschien komt het omdat je vaak twee horloges in bezit hebt die- min of meer- op elkaar lijkenā€¦ Dan neemt de neiging om te wisselen misschien af :grimacing:

Wat je zou kunnen doen is eens een tweede klokje proberen, dat echt afsteekt tegenover de eersteā€¦ b.v. een fraaie Longines Hydroconquest ā€¦ Toeval wil dat ik een hele mooie te koop weet! :wink::laughing:

5 likes

:joy: haha jij ouwe verkopert :wink:

Maar tof ding wel de hydroconquest. :thumbsup:

Denk dat jij mij ondertussen vrij aardig kent Harry. En je hebt zeker een punt vwb 2 vrijwel dezelfde type horloges. Ik denk ook wel dat ik simpelweg een one-watch guy benā€¦volop genieten van de NA en als de lol en het nieuwe er van af is dan ga ik op zoek naar weer een NAā€¦

1 like

Je hebt groot gelijk ouwe reus en dat is ook de lol van onze hobby! :blush: Stel voor dat je terug zou stappen naar maar Ć©Ć©n horloge en hem dan ook nog in je bezit krijgtā€¦ Dan zou je dus klaar zijnā€¦ dan is het voorbij :fearful::grimacing: Dat willen we Ć©cht nietā€¦:wink:

1 like

:smile: nee dat zou niet goed zijn idd haha. :sunglasses:

1 like

Voor mij was ook de Omega Seamaster 300MP HET horloge wat ik zoā€™n 18 jaar dagelijks gedragen heb. Heel af en toe afgewisseld met een Apple Watch maar over het algemeen was dit het horloge wat ik altijd om heb gehad. Het is een horloge wat leeft, en dat zie je aan de kast en de mooi verkleurde bezel.

Pas dit jaar heb ik een ander horloge gekocht, een Rolex Submariner. Ik heb nu ook het virus te pakken en heb ondertussen nog 2 horloges op mijn verlanglijstje staan, maar wat blijft die Seamaster mooi!

1 like
1 like

Heb 20 jaar 1 horloge gedragen Omega Constelation van 88 tot 2008 is toen hij defect ging zijn doos in gegaan . Nu ben ik van plan om m toch maar weer te laten opknappen

2 likes

Mā€™n SBDX003 zit inmiddels alweer 6 jaar aan mā€™n pols. Ik heb nog wel een G-Shock liggen, maar die draag ik alleen als ik echt niet anders kan.

Ik heb na de aanschaf van mā€™n Seiko nog wel wat andere horloges gehad, maar die hebben nooit de Seiko van zā€™n troon kunnen stoten, dus deze zijn later weer verkocht.

Ik heb het inmiddels maar geaccepteerd dat er geen ander horloge is die de Seiko zou kunnen vervangenā€¦ Vandaar ook dat ik bijna niet meer actief ben hier :smile:

5 likes

Toen ik 16 werd heb ik een DKNY gekocht voor te veel geld, heb hem zeker 10 jaar lang elke dag gedragen.
Na die 10 jaar is het een werk horloge geworden (of eerder een bouw / verbouw horloge), een echte beater

Dit is wel te zien na 11 jaar werken, alles is gaar: band zit gekit, pushers zijn weg en ook gekit (waterdicht jongeuh :sweat_smile:) alle wijzers staan niet meer gelijk en de tijd is amper te lezen daar het beschadigd glasā€¦Maar dat interesseert mij niets!
Hij loopt na 21 jaar nog steeds en wanneer ik weer eens moet werken (thuis wel te verstaan) gaat hij weer om en dat is toch 2-3x per week.
Die goede oude tijd :older_man:

4 likes


Ik heb 10 jaar met met mijn Marathon JSAR gedaan (die grote dus) het was ooit een cadeau voor mezelf en dat ding heeft heel wat actie gezien, 4 keer zelf de batterij vervangen maar het ding is onverwoestbaar, regelmatig even met een refinishing pad over de brushed kast en band en hij was weer als nieuw op een paar butsjes in de bezel na.

De grote horloge trend is nu voorbij en ik wilde ook graag wat kleiner dus mijn daily is nu de Marathon TSAR (47 vs 42mm en 17mm vs 14mm hoog. Voor mij echt de ultieme toolwatch zeker met de tritium buisjes.
Ondertussen ook nog genoeg andere mooie klokjes gehad zoals een Sinn U1, Citizen Autozilla, Orient Pro saturation 300m en diverse Steinharts maar ik kom toch elke keer terug bij de Marathons.

7 likes

Groeten
Rutger

4 likes

Heb je hem weer!!! :unamused:

:+1:
Mooi horloge, mooi verhaal.

dus toch waar voor je (dure) geldā€¦

1 like

Als ik het over al deze jaren strijk is het een koopje :laughing:
Maar met de wetenschap die ik nu heb kon ik in die tijd best wel wat beters krijgen voor dat geld, zo zie je maar weer dat wijsheid met de jaren komt :wink:
Voor de duidelijkheid, ik heb deze horloge in 1996 voor 550 keiharde guldens gekocht :scream: ik was 16 he en wist niet beterā€¦

Wel schrik ik soms dat ik een horloge al 1,5 week om hebā€¦soms wissel ik 4 x op een dag nl.