EHBO uit Italië

Ik overweeg een klokje uit Italië te kopen. Nu kwam ik geregeld horror verhalen tegen van horloge uit Italië. Spullen die al dan niet in de post verdwenen, etc.

Ik vroeg me af of jullie tips hebben waar ik zoal op moet letten. De shops in kwestie zijn http://www.eora.it/ (ook wel bekend op Chrono24 als Stroppiana SRL) en Sinesi Gioielli SRL op Chrono24.
Iemand misschien ervaring met 1 of beide verkopers?

Enneh, ik heb helaas geen tijd om ff op en neer te vliegen :wink:

trusted checkout op chrono24 een optie?

2 likes

Als de prijs ( lees een verschil van minstens 100 euro) een groter risico op gezeik rechtvaardigt kun je het doen. Los van verdwijnende verzendingen hebben Italianen er ook vaak een handje van om te beweren dat iets op voorraad is terwijl dat niet het geval is. Hou daar rekening mee. Trusted checkout is geen gekke optie.

1 like

@marnixmoed

Ik woon in Italie en moet zeggen dat als ik iets naar Nederland stuur het altijd goed gaat. Het probleem is meestal andersom. Vanuit NED komt het niet aan in Italie. Waarschijnlijk “verliezen” ze ergens in Italie de spullen.

Weet je welke maatschappij ze gebruiken om het te sturen? TNT italie is vrij groot. Ik heb ook goede ervaring met poste (de normale post) 12 verhuisdozen gestuurd allemaal aangekomen. Het kan wel allemaal wat langer duren, daar is geen pijl op te trekken.

Helaas woon ik niet meer in Turijn (hiervoor 3 jaar gewoond) anders had ik best even binnengelopen bij die dealer.

1 like

Ik had de trouwringen van mij en mijn vrouw uit Italië besteld. Ik heb daar geen problemen mee ondervonden.
Ik denk wanneer je een goede zaak daar vind dat het helemaal goed komt!

1 like

Het hangt er maar net vanaf wie je treft denk ik, ik heb al vanalles in Italië besteld, ook diverse horloges, en tot nog toe eigenlijk nooit problemen gehad.

Helaas momenteel wel een probleem met een Italiaan over een auto-onderdeel dat ik geretourneerd heb omdat het kapot aankwam. Sindsdien zwijgt hij in alle talen en reageert alleen als ik met een Paypal dispuut begin te dreigen. Maar vervolgens hoor je weer weken niks, dus ik denk dat ik mijn dreigement maar eens moet gaan waarmaken. :confused:

1 like

Hou je er wel rekening mee dat je maar 30 dagen hebt om een geschil aan te maken? Verkopers rekken om die reden vaak in de hoop dat je te laat bent.

1 like

Volgens mij is het tegenwoordig 180 dagen. (hoop ik, anders ben ik al te laat). :grimacing:

1 like

Je hebt gelijk. T’is nu 180 dagen. Dat was niet zo. Mooi om te weten.

2 likes

eora.it is heel bekend in Italie. Die andere ken ik niet.

UPDATE: Over Stroppiana ik heb wat post net gelezen over de Italiaanse forum.

  1. Ze zijn net buiten Turijn: ze zijn bekend en in principe er is geen risico van oplichting of vermiste verzendingen

  2. MAAR sommige forumleden zeggen dat zij met dials en bepaalde klokken rare dinges doen (creatieve herstellingen, frankenwatches, etc…) en dat zij te duur zijn.

http://orologi.forumfree.net/?t=46675011
http://orologi.forumfree.net/?t=21194734
http://orologi.forumfree.net/?t=12466496

Voor de duurste horloges de favoriete (en veiliger…en duurder) metode is door Battistolli, een gespecializeerde courier die verzekerd zijn verzendingen.

http://www.battistolli.it/

1 like

Om de andere kant van de medaille te belichten:
Ik kon me een draad herinneren op watchuseek over een belg met een problematische aankoop via chrono24.
Ik volgde het in die tijd, maar de afloop weet ik niet meer, nu geen tijd om door te lezen. Moest al een behoorlijke tijd zoeken naar die draad.
Het kwam er op neer dat “trusted seller” een feitelijk onbeschermde status was. Ik weet de oplossing van de kwestie ook niet meer.

http://forums.watchuseek.com/f2/advise-requested-issue-online-order-watch-store-1408306.html

Misschien kun je na het doorlezen even een samenvatting geven marnixmoed :slight_smile:

1 like

Was Certera ook geen trusted seller op Chrono24? :confused:

Heel gedoe, uiteindelijk op 50 euro na alles wel teruggekregen.

Volgens mij leeft ie nu lang en gelukkig met een pelagos.

Als die tenminste intussen niet Is geflipperd :wink:

Bedankt voor alle reacties. Toch maar es checken of ie nog beschikbaar Is en trusted checkout overwegen…

Heb je de verschillen tussen “trusted checkout” en paypal op een rijtje toevallig?

Helaas niet. Moet er nog dieper in duiken. Zal m’n seadweller omdoen :wink:

Bedankt en je wordt bedankt…

Althans je schoonfamilie :wink:

1 like

Heb verleden week een geschil aangekaart bij mijn creditcard maatschappij.(Euro/Mastercard)
Het verzonden horloge kwam totaal niet overeen met de beschrijving, en liep ook nog eens niet fatsoenlijk.
Gisteren is het totale bedrag teruggestort…
Ben benieuwd hoe dit verder afloopt, iemand nog belangstelling voor een Luminor Marina met gebreken?:grinning:

1 like

Een kennis van me koopt heel vaak bij Stroppiana. Niets dan lof.

1 like