Eigen ontwerp!

Als sample, dat is een goed idee, het schijnt dat ze behoorlijke kleinorder kosten in rekening brengen.
Wat denk je, beter bellen of mailen voor een sample en offerte als ik zover ben?

ze reageren snel op de mail… dat scheelt…toen ik contact had met ze, had ik doorgaans binnen het uur antwoord…
Klantvriendelijkheid wordt bij Soprod met hoofdletters geschreven…

Oké, dat is mooi, dan zal ik binnenkort er eens een mail aan wagen in mijn steenkool engels :blush:

als je liever in het duits wil reageren, dan moet je maar ff seintje geven.

Gr

[quote=“richardvweel, post:142, topic:42690”]
als je liever in het duits wil reageren, dan moet je maar ff seintje geven.
[/quote]Bedankt, ik zal aan je denken als ik dat wil. komende weken zal het project op een lager pitje staan, moet nog veel gebeuren op de zaak.

Zo, een tijdje niks kunnen doen, nog niet veel tijd maar in de spaarzame avonduurtjes kan ik wat kleine zaken doen.
Vanavond de stoute schoenen aangetrokken en Soprod en Sellita gemaild naar de mogelijkheden, nu rustig wachten op antwoord.

Van Eta antwoord terug, i.v.m. capaciteitsproblemen kunnen ze geen nieuwe klanten aannemen…

van Soprod en Sellita nog geen antwoord, misschien op vakantie.

Nog even rustig afwachten, misschien krijg ik nog antwoord en anders nog even goed nadenken wat ik doe, Seiko maakt ook mooie uurwerkjes, misschien willen ze in Japan wel nieuw klanten :neutral_face:

Big Date laat ik waarschijnlijk toch achterwege, ik moet sowieso mijn leesbril opzetten om de datum te zien :sunglasses:

Het Ontwerp is trouwens flink op de schop gegaan, nog wat details uitwerken en dan zal ik een plaatje tonen…

1 like

Het Ontwerp is trouwens flink op de schop gegaan,

Ben benieuwd je houd het wel spannend zo.

maar geen Mercedes wijzer toch ?

Beslist geen mercedes wijzer nee :scream: wijzers worden wat strakker.

Mailtje naar http://www.timemodule.com is ook de deur uit, kijken wat daar de mogelijkheden zijn.

Je laat de kastvorm toch hopelijk zoals ie nu is he?.. :slight_smile:

Dit topic is goud! Heerlijk om te lezen. Zelfs de technische jibber jabber van Arie is leuk om te lezen tussen de plaatjes door. :stuck_out_tongue:

1 like

Kastvorm is nagenoeg gelijk gebleven.

Sneak preview…

Van voor naar achter van li… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ok… ik zie het al… je hebt een Facet aan de lugs toegevoegd… Leuk!.. en had je laatst niet zo’n bandje al eens als test gemaakt?..

even “miereneuken”… ik zie dat je het glas in een L-pakking wilt persen… 'k weet alleen niet of L-pakkingen in een dermate hoge maat te krijgen zijn… zelf draaien is een optie… neem wel Delrin, en Geen Nylon… Nylon neemt water op… en wat er in gaat… kan er weer uit… maar je wilt niet dat dat aan de verkeerde kant van het glas gebeurt…
Verder zie ik dat je de pakking in een Groef wilt leggen… wordt een Flinke klus… niet onmogelijk… maar wel lastig… 'k zou de zitting iets hoger houden dan de pakking… 0.1 mm is genoeg… als ie maar wat ruimte heeft… als je je glas inperst… dan moet de pakking vervormen… dat materiaal moet ergens heen…

Op de doorsnede tekening is ook te zien dat je de wijzerplaat en houder-ring uit één stuk wilt maken… ik zeg : Gave constructie!.. complex om te maken, maar eenvoudig qua opbouw!.. Ik hou er wel van als je een onderdeel zo kan vormgeven dat ie meerdere functies vervult…
Echter… je zult de wijzerplaat dan wel moeten lakken op een lakschijf, anders hou je em niet vlak… zorg voor echt VLIJMscherpe beitels…gebruik bij voorkeur VHM beitels… slijp ze met een diamant schijf… of… als je alleen maar HSS hebt… slijp ze na op een wetsteen… ze moeten echt glad als een spiegeltje zijn… Als je de klemmetjes voor het uurwerk ook in deze wijzerplaat/houderring kan plaatsen… hoef je ook geen wijzerplaat pootjes te gebruiken… +punt!.

Wat uurwerken betreft… Ik heb onlangs 2 Sellita SW 220-1 uit de “baai” gevist… voor een nette prijs… waar ze in komen, mag ik van de klant nog niet verklappen… maar het is wat speciaals… en uiteraard weer in een Titanium kast… :wink:

2 likes

Arie, bedankt voor je uitgebreide reactie.

Bandje heb ik inderdaad als test gemaakt, bevalt goed, mag alleen een halve mm dikker, ik heb een mooie leren tas op de rommelmarkt gescoord voor € 2,- daar kunnen wel een paar bandjes uit.

Ik weet dat nylon water opneemt, maar dat het er door kan trekken… gelukkig gebruik ik regelmatig POM (delrin) op de zaak, daar kan wel een ringetje uit, goede tip om 0.1mm ruimtespeling te houden.

Wijzerplaat is inderdaad uit een geheel met de uurwerkhouder, ik zit te denken om deze van brons te maken en dan met chemicaliën te behandelen, en dan zoiets als resultaat, kijken hoe dat er uit ziet. en na de behandeling de indices frezen en van lume voorzien.

Misschien is het wel helemaal niks, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.

ik zou niet met chemicaliën op de wijzerplaat aan de gang gaan… Patina is best mooi…maar niet op een fonkelnieuw horloge…en die totaal groen gekleurde bronzen klokken… ziet er verdikke uit alsof ze een eeuw op de bodem van de oceaan hebben gelegen… geen porem vind ik eerlijk gezegd…
Brons mag best een beetje “zwarten” maar niet te veel… patina moet zijn tijd hebben…

Zoals ik zeg, ik wil het eens een keer proberen op een schijfje brons en dan kijken hoe het er uit ziet, baat het niet dan schaad het niet.
En als je de juiste patina (welke dat is weet ik ook niet) te pakken hebt kan het best wel eens heel mooi uit pakken.

Ter illustratie, dit vind ik dus wel mooi.

ochs und junior

2 likes

Ontwerp is nu wel zo’n beetje klaar, op een gegeven moment moet je ook tevreden zijn… en dat ben ik nu.
Zoals het er nu naar uit ziet komt er een Miyota 9015 of Time Module (Seiko) NH35 uurwerk in, beter betaalbaar dan ETA en wat ik er over lees prima uurwerkjes.

De naam van het horloge gaat Kiekendief (Harrier) worden. ik twijfel nog of ik tekst of een afbeelding voorop wil, ik denk een afbeelding in reliëf zoals op de caseback.

Casebach komt met 8x M2x6 vezonken torx schroefjes vast te zitten, tekst op de achterkant weet ik nog niet.

Schroefkroon Ø 7,5mm

Volgende stap is materialen zoeken…

2 likes

Ahhhh jammer, ik vond je kast zo mooi:
En Harrier klinkt wel stoerder itt kiekendief.

Allemaal persoonlijk natuurlijk, top project! :+1:

Mijn beste,

Fantastisch. :+1:
Een sterk staaltje creativiteit.
Chapeau.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink: