Eigen ontwerp!

Dankjewel! :blush:

Op het moment erg druk op de zaak, bijna elke avond aan het werk, dus de dagen dat ik niet aan het werk ben zit ik thuis uit te blazen… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ondertussen wel over een gesp uit 1 stuk nagedacht, of het gaat werken weet ik nog niet, binnenkort maar eens een proto uit aluminium maken…

Hier een paar plaatjes, niet meer up-to-date, alweer een aantal wijzigingen doorgevoerd…

Wordt vervolgd.

4 likes

GAAF! :grinning:

Tja, de ene helft van Nederland werkt zich de pleuris via overuren en de andere helft zit werkloos thuis…

(ik weet het, het heeft niks met dit onderwerp te maken…)

3 likes

Waren het maar overuren… eigen zaak gaat altijd wat meer tijd in zitten dan voor de baas :wink:

1 like

@ArjanV ,
Als het mee zit, houdt je er ook iets aan over.
Dan weet je weer waarvoor je het doet toch :wink:

Ps, Ziet er mooi uit hoor !

Ik was leuk begonnen aan een testexemplaar van de gesp…

Uit een stukje aluminium, lekker snel klaar, hoeft toch niet mooi.

Maar het idee werkt niet, lastig omdoen en het lipje gaat open staan (was al een beetje te verwachten)

Deze kan dus de prullenbak in!

Toch maar weer terug naar het vorige idee… is nog niet zo gek.

2 likes

een oud Philips medewerker zei eens “onderzoekt alles, en behoud alleen het goede”… :slight_smile:

Lachen, een gesp met fijnafstelling :slight_smile:

Inderdaad, je hebt het geprobeerd, het werkte niet, geen verloren tijd dus. De gloeilamp is ook pas uitgevonden na eindeloos veel pogingen.

Die uitspraak van die Philips man is volgens mij zelfs een quote uit de bijbel. :smile:

1 like

't zou goed kunnen… maar ik lees geen boeken die aanzetten tot discriminatie

'k heb ooit een cursus gevolgd die gegeven werd door een oud Philips medewerker… en 't lijkt wel een Philips Credo…

Edison heeft tenslotte ook iets gezegd in de trant van "Ik heb niet gefaald, ik heb 10.000 manieren ontdekt waarop het niet werkt

1 like

Je moet het inderdaad geprobeerd hebben om te weten of iets wel of niet werkt!
Ik kwam laats nog een kreet tegen waar ik helemaal achter sta.
I hear, I forget. I see, I remember. I do, I understand.

1 like

een vriend van mij hanteert altijd “Willen=Kunnen”… gaat in veel gevallen op… alleen koude kernfusie in zwaar water is me nog niet gelukt

1 like

Goed plan, ik ben er ook mee gestopt, maar uit een grijs verleden weet ik nog wel enigszins wat erin staat. :smile:

Ik ook… en daar sla ik “Christenfundamentalisten” mee om de oren als het zo uitkomt… :slight_smile:

1 like

Wat een mooi project!

Een tijdje geleden had ik wat getest met het schuurpatroon voor de kast, dit heb ik uit de hand op een grote schuurband gedaan, het resultaat is niet onaardig maar kan denk ik nog een stuk beter.

Afgelopen week liep ik weer eens door een kringloop, een hele volle met smalle paadjes, wel een gezellige.
Bij deze kringloop moet je je ogen echt de kost geven anders zie je van alles over het hoofd :smiley:

Zo zag ik deze bandschuurmachine dus ook bijna over het hoofd, voor 12 euro kon ik hem meenemen nadat ik even had getest of alles werkte. :thumbsup:

Voor deze kan ik een steun maken op de draai of freesbank, dan heb ik tenminste controle over de instellingen.
Nu nog de juiste schuurbanden kopen of laten maken.

3 likes

Zojuist 296 posts doorgelezen. Wat is dit gaaf zeg… Complimenten!

1 like

dan moet je hem straks kopen ook he !

1 like

daar is vast wel een steuntje voor te bedenken… Ik heb al eens onderdelen geslepen met een Proxxon handmotor in een klem aan een meetstatief… als je een beetje degelijke meetstatieven hebt… knoop dit ding eraan… plak em met de magneet aan de draaibank… gas op die lollie!.. :smile:

Om een beetje leven in de brouwerij te houden :beers:
Ik beschik nu over nieuw render software bij SolidWorks, dit werkt een stuk beter en intuïtiever dan de ingebouwde rendermodule, nu nog leren omgaan met alle mogelijkheden.
Hier vast wat eerste resultaten.

Prettige paasdagen!

13 likes