Eigen ontwerp!

9, 5 en anders 1.

1, 8 en 9

Nummer 9

Nummer 8.

Ik vind het totaalplaatje erg mooi! Erg leuk om de evolutie te zien.

3 of 9 maar dan 3 wel allebei de zijden korter zodat deze uiteinden binnen de index blijven en dan niet blauw maar
knetterend oranje.

bij wijzer 9 ook dat lange einde inkorten tot binnen de index
en uiteraard ook oranje.

met een automaat zie ik zowiezo het nut niet van een secondewijzer die over de index sweept, bij een quartz zou het nog enigszins nuttig zijn om precies de tikken te kunnen aftellen.

grt. Gerard

1 of twee, maar een verkorte versie van 1 zou ik ook mooi vinden denk ik

Of misschien een klein AV tje? :grinning:

Heb ik nog even aan gedacht… maar ga ik niet doen.

Nummer 9 heeft mijn voorkeur.

Ik heb ook diverse gereedschappen en materialen binnen gekregen, nu weer wat meer vrije tijd krijgen :smile:

Hey Arjan,

Versie 10 vind ik het mooist.
Zo komt de sec het best tot zijn recht
en is goed afleesbaar.
Nog steeds ben ik geen liefhebber van de
diagonalen in het logo.
Vooral niet binnen een symmetrisch ontwerp.
Het probleem is dat je met de initialen A en V
altijd weer op een diagonale vorm uitkomt.
Dit is een soort typografische wetmatigheid.
De enige mogelijkheid is een sinusvorm
ipv (nu) zaagtand.
De subtitel ‘PURE’ zegt mij ook niet zo veel.
Was er een beetje verbaast over.
Ik zie daar liever ‘automatic’ of het vertrouwenwekkende
100 of 200 M of 10ATM/20ATM

Bovenstaande is uiteraard een persoonlijke mening.
Het is een enorme klus en uitdaging om een 'waterdicht’
ontwerp te maken.

De zero en de kleurcombinatie blauw/oranje zijn top!

Grt.

Wat er naast het logo nog meer op de wijzerplaat komt ben ik nog steeds niet helemaal uit.
PURE vind ik zelf wel bij het horloge passen.
Volledig oranje wijzer vind ik ook wel mooi, ben alleen bang dat het te overheersend wordt

Vandaag gooide de postbode een sample setje van Tritec Super-LumiNova in de brievenbus :thumbsup:

Vanavond lig ik met een stapel sample kaartjes in bed… :smile:

PS, wat het logo en de eventuele tekst betreft, dit komt in reliëf en zal (denk ik) subtiel zichtbaar zijn.

PS 2, Ben ook wat aan het testen geweest met een schuurpatroon voor de kast, wel een beetje grof bezig geweest, materiaal in de draaibank en de haakse slijper erop :scream:
Nu uitvogelen hoe ik de strepen recht krijg i.p.v. een kromming.

2 likes

adaptertje maken waar je de horlogekast op kan klemmen, met een lagertje zodat je em kan draaien… en een verstelbare steun… dan zet je em gewoon onder de goede hoek tegen een bandschuurmachine… doen ze bij Audemars Piguet ook zo met de Royal Oak… :smile:

ik heb een spantangensysteem gemaakt… simpel te maken, en erg doeltreffend… Spantangen gaan in een “pot” van ø34H7, en ik heb zo’n pot voor op de draaibank, op de tafel van de Freesbank, en de A-as van de Freesbank…

You get the picture… als je nu zo’n pot maakt op een as die je in een hoek kan zetten op een bandschuurmachine… ben je klaar… :smile:

2 likes

Leuker kunnen we het niet maken… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Momenteel even druk op de zaak, misschien kan ik tussen de bedrijven door nog een testje doen.

Snap er geen ruk van, maar wel indrukwekkend! :grinning:

2 likes

Met de schuurband gaat het inderdaad stukken beter :thumbsup:

2 likes

Wow, dat gaat lekker zeg. Door drukte loop ik giga achter met de posts. Maar ziet er goed uit. En ontwerpje 9 ziet er idd leuk uit. Beetjes speels, zonder dat het te scheeuwerig wordt met een geheel oranje secondewijzer.

Afgelopen week een test gedaan met de Super-LumiNova.
Mijn voorkeur gaat uit naar een blauwe gloed en wit uiterlijk.

Dus de BL C1, BL C1 Grade A of de BG W9 zouden dan het meest geschikt zijn.

Alleen als je dan de afterglow bekijkt dan vallen deze toch af, zie onderstaande plaatjes.
Alle samples hebben 8 uur in daglicht gelegen (voor een raam op het westen met bewolking)

Er zit steeds 1 uur tussen de opnames.

Aan de hand van deze test ga ik waarschijnlijk toch voor een lange afterglow, dus dat betekend de witte kleur opgeven en voor de BL C3 Grade A gaan

Het valt mij op de de Green Line het minder doet als de Blue Line maar de oranje van de GL mooier is dan de oranje van de BL.

Al met al een leuke test om eens uitgevoerd te hebben.

7 likes

ik volg al een tijdje dit topic / pracht horloge.
Ik vind het echter spijtig dat je op een gegeven moment de diepte bent inggaan.
met die blauwe ring bedoel ik
het horloge verliest hierdoor veel strakheid

Toch wens ik verder succes

Dat soort details vind ik erg lastig te beoordelen vanaf een render, ik heb nog geen idee hoe het er in het echt uit gaat zien.
Gelukkig zijn dit soort details achteraf makkelijk weer te wijzigen/verwijderen.

In ieder geval bedankt voor je mening! :thumbsup:

Zo, het eerst stuk titanium grof voor bewerkt, even feeling met het materiaal krijgen :blush:

Het basis materiaal was Ø 52 mm, daar een plak uit gezaagd en op een overmaat van +1 mm gefreesd.

Daarna op de draaibank in de 4-klauw het gat gemaakt met een ondermaat van 1 mm.

Volgende week verder hobbyen, ik denk dat ik maar twee vaste avonden hier voor in ga plannen, dan komt er misschien een beetje schot in :smile:

Daarnaast wat meer foto’s maken tussendoor, dat schiet er nog een beetje bij in…

8 likes

Hallo allemaal,
Ik heb zojuist via google dit project gevonden. En ik heb me even aangemeld om mijn complimenten te geven over dit super gave ontwerp. Ik blijf dit project op de voet volgen en ben benieuwd naar het eindresultaat!

Veel succes!