Eigen ontwerp!

OkƩ, dat is mooi, dan zal ik binnenkort er eens een mail aan wagen in mijn steenkool engels :blush:

als je liever in het duits wil reageren, dan moet je maar ff seintje geven.

Gr

[quote=ā€œrichardvweel, post:142, topic:42690ā€]
als je liever in het duits wil reageren, dan moet je maar ff seintje geven.
[/quote]Bedankt, ik zal aan je denken als ik dat wil. komende weken zal het project op een lager pitje staan, moet nog veel gebeuren op de zaak.

Zo, een tijdje niks kunnen doen, nog niet veel tijd maar in de spaarzame avonduurtjes kan ik wat kleine zaken doen.
Vanavond de stoute schoenen aangetrokken en Soprod en Sellita gemaild naar de mogelijkheden, nu rustig wachten op antwoord.

Van Eta antwoord terug, i.v.m. capaciteitsproblemen kunnen ze geen nieuwe klanten aannemenā€¦

van Soprod en Sellita nog geen antwoord, misschien op vakantie.

Nog even rustig afwachten, misschien krijg ik nog antwoord en anders nog even goed nadenken wat ik doe, Seiko maakt ook mooie uurwerkjes, misschien willen ze in Japan wel nieuw klanten :neutral_face:

Big Date laat ik waarschijnlijk toch achterwege, ik moet sowieso mijn leesbril opzetten om de datum te zien :sunglasses:

Het Ontwerp is trouwens flink op de schop gegaan, nog wat details uitwerken en dan zal ik een plaatje tonenā€¦

1 like

Het Ontwerp is trouwens flink op de schop gegaan,

Ben benieuwd je houd het wel spannend zo.

maar geen Mercedes wijzer toch ?

Beslist geen mercedes wijzer nee :scream: wijzers worden wat strakker.

Mailtje naar http://www.timemodule.com is ook de deur uit, kijken wat daar de mogelijkheden zijn.

Je laat de kastvorm toch hopelijk zoals ie nu is he?.. :slight_smile:

Dit topic is goud! Heerlijk om te lezen. Zelfs de technische jibber jabber van Arie is leuk om te lezen tussen de plaatjes door. :stuck_out_tongue:

1 like

Kastvorm is nagenoeg gelijk gebleven.

Sneak previewā€¦

Van voor naar achter van liā€¦ :stuck_out_tongue_winking_eye:

Okā€¦ ik zie het alā€¦ je hebt een Facet aan de lugs toegevoegdā€¦ Leuk!.. en had je laatst niet zoā€™n bandje al eens als test gemaakt?..

even ā€œmiereneukenā€ā€¦ ik zie dat je het glas in een L-pakking wilt persenā€¦ 'k weet alleen niet of L-pakkingen in een dermate hoge maat te krijgen zijnā€¦ zelf draaien is een optieā€¦ neem wel Delrin, en Geen Nylonā€¦ Nylon neemt water opā€¦ en wat er in gaatā€¦ kan er weer uitā€¦ maar je wilt niet dat dat aan de verkeerde kant van het glas gebeurtā€¦
Verder zie ik dat je de pakking in een Groef wilt leggenā€¦ wordt een Flinke klusā€¦ niet onmogelijkā€¦ maar wel lastigā€¦ 'k zou de zitting iets hoger houden dan de pakkingā€¦ 0.1 mm is genoegā€¦ als ie maar wat ruimte heeftā€¦ als je je glas inperstā€¦ dan moet de pakking vervormenā€¦ dat materiaal moet ergens heenā€¦

Op de doorsnede tekening is ook te zien dat je de wijzerplaat en houder-ring uit Ć©Ć©n stuk wilt makenā€¦ ik zeg : Gave constructie!.. complex om te maken, maar eenvoudig qua opbouw!.. Ik hou er wel van als je een onderdeel zo kan vormgeven dat ie meerdere functies vervultā€¦
Echterā€¦ je zult de wijzerplaat dan wel moeten lakken op een lakschijf, anders hou je em niet vlakā€¦ zorg voor echt VLIJMscherpe beitelsā€¦gebruik bij voorkeur VHM beitelsā€¦ slijp ze met een diamant schijfā€¦ ofā€¦ als je alleen maar HSS hebtā€¦ slijp ze na op een wetsteenā€¦ ze moeten echt glad als een spiegeltje zijnā€¦ Als je de klemmetjes voor het uurwerk ook in deze wijzerplaat/houderring kan plaatsenā€¦ hoef je ook geen wijzerplaat pootjes te gebruikenā€¦ +punt!.

Wat uurwerken betreftā€¦ Ik heb onlangs 2 Sellita SW 220-1 uit de ā€œbaaiā€ gevistā€¦ voor een nette prijsā€¦ waar ze in komen, mag ik van de klant nog niet verklappenā€¦ maar het is wat speciaalsā€¦ en uiteraard weer in een Titanium kastā€¦ :wink:

2 likes

Arie, bedankt voor je uitgebreide reactie.

Bandje heb ik inderdaad als test gemaakt, bevalt goed, mag alleen een halve mm dikker, ik heb een mooie leren tas op de rommelmarkt gescoord voor ā‚¬ 2,- daar kunnen wel een paar bandjes uit.

Ik weet dat nylon water opneemt, maar dat het er door kan trekkenā€¦ gelukkig gebruik ik regelmatig POM (delrin) op de zaak, daar kan wel een ringetje uit, goede tip om 0.1mm ruimtespeling te houden.

Wijzerplaat is inderdaad uit een geheel met de uurwerkhouder, ik zit te denken om deze van brons te maken en dan met chemicaliƫn te behandelen, en dan zoiets als resultaat, kijken hoe dat er uit ziet. en na de behandeling de indices frezen en van lume voorzien.

Misschien is het wel helemaal niks, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.

ik zou niet met chemicaliĆ«n op de wijzerplaat aan de gang gaanā€¦ Patina is best mooiā€¦maar niet op een fonkelnieuw horlogeā€¦en die totaal groen gekleurde bronzen klokkenā€¦ ziet er verdikke uit alsof ze een eeuw op de bodem van de oceaan hebben gelegenā€¦ geen porem vind ik eerlijk gezegdā€¦
Brons mag best een beetje ā€œzwartenā€ maar niet te veelā€¦ patina moet zijn tijd hebbenā€¦

Zoals ik zeg, ik wil het eens een keer proberen op een schijfje brons en dan kijken hoe het er uit ziet, baat het niet dan schaad het niet.
En als je de juiste patina (welke dat is weet ik ook niet) te pakken hebt kan het best wel eens heel mooi uit pakken.

Ter illustratie, dit vind ik dus wel mooi.

ochs und junior

2 likes

Ontwerp is nu wel zoā€™n beetje klaar, op een gegeven moment moet je ook tevreden zijnā€¦ en dat ben ik nu.
Zoals het er nu naar uit ziet komt er een Miyota 9015 of Time Module (Seiko) NH35 uurwerk in, beter betaalbaar dan ETA en wat ik er over lees prima uurwerkjes.

De naam van het horloge gaat Kiekendief (Harrier) worden. ik twijfel nog of ik tekst of een afbeelding voorop wil, ik denk een afbeelding in reliƫf zoals op de caseback.

Casebach komt met 8x M2x6 vezonken torx schroefjes vast te zitten, tekst op de achterkant weet ik nog niet.

Schroefkroon Ƙ 7,5mm

Volgende stap is materialen zoekenā€¦

2 likes

Ahhhh jammer, ik vond je kast zo mooi:
En Harrier klinkt wel stoerder itt kiekendief.

Allemaal persoonlijk natuurlijk, top project! :+1:

Mijn beste,

Fantastisch. :+1:
Een sterk staaltje creativiteit.
Chapeau.

En voor straks: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Prachtigā€¦ ben benieuwd hoe e.e.a, er in metaal uitziet,

doe er mee wat je wilt maar mij lijkt het wel tof
om de tekst ā€œKiekendiefā€ i.p.v. op de wijzerplaat onder het glas te printen, dat geeft nog meer diepte en je ziet dat zowiezo niet zo vaak bij andere merken.
daarbij denk ik dat stukje tekst daardoor ondanks reflecties
bijna altijd leesbaar blijft.
ook geeft het een leuk schaduw effect op de wijzerplaat zodra er licht opvalt.

grt. Gerard

Mooi! Gelukkig laat je het balkje er uit. Logo is super en brengt rust. Ik vind dit super geslaagd.

Complimenten!
Men