Eindelijk echt een definitieve keuze gemaakt👍🏻 (Speedy) NOG EEN VRAAG

Bij Wiliam Wien krijg je hem in de grote zwarte doos.

Nee hoor, toendertijd had ik mijn zinnen op iets anders gezet.
Nu wilde ik toch een keer de plexie uitvoering proberen. Flipperitis heet dat toch? :wink:

Ko

1 like

Dat gevoel heb ik ook. Een beetje vintage uiterlijk maakt 'n Speedy perfect. Ooit komt 'ie er wel, als 'ie maar vergeeld tritium heeft en zo’n oudere band (1171) heeft. En onder de 2500 blijft :wink:

Zo’n doos heb ik nou helemaal niks mee, net als die (in mijn ogen) over-engineerede band. Maat hé, smaken verschillen.

Is dat een Di-Modell strap op de middenste foto ?

Wat een reacties allemaal😃. Het is inderdaad een moeilijke keuze. Scheelt toch bijna €1000. Maar ik lees hier reacties dat je een Speedmaster kan vinden voor €2500. Ik ben ze nogniet tegen gekomen… Ik wil wel dan als ik tweedehands ga voor het model 3570.50 gaan.

@Skv ik wil sowieso voor het model gaan met plexiglas. Dit is naar mijn beleving toch de enige echte speedmaster.

@James_T_Kirk Een horloge kopen is heel wat anders dan een huis. Ik kan dat niet vergelijken. Een huis komt wel goed hoor ooit :wink:

1 like

Zeker!

Mooie keus! Ik sluit me bij @renzie aan. Ook de laatste uitvoering, met de uitgebreide doos, kun je gebruikt al voor rond de EUR 3000 tegenkomen. De kop is er dan af terwijl je aan kwaliteit niets inlevert. Zo heb ik deze set ook zelf aangeschaft. Het is een mooi en prettig horloge. Aangezien ik de Broad Arrow net iets mooier vond heb ik de Moonwatch verkocht en onderstaande aangeschaft!

Je bent van 42 naar 39mm gegaan? Lees vaker het tegenovergestelde!

Flipperitus is zeker een bekend verschijnsel :smile:

Al moet ik zeggen dat ik er geen last meer heb sinds ik de speedmaster van je heb overgenomen!

Daarom heb ik de Speedy automaat. Niks geen opwinden en de datum beschikbaar…

Maar ieder zijn voorkeur inderdaad!

1 like

@marnixmoed @GhentWatch
Ik ben er gewoon zeker van dat ik een Speedy wil. Ik vind alle modellen mooi. Ik heb nog nooit een MKII gepast en dat ga ik zeker nog proberen. Helaas ligt de nieuwe MKII wat buiten mijn budget @Marc_B1.

Een mooie verre vakantie met mijn vriendin is belangrijker dan het bezitten van een klok. Grappig dat jullie dit zeggen want ik wil graag een tripje Amerika doen voordat het echte leven begin zullen we maar zeggen.
Wie weet bevalt de MKII wel beter, dan zit dat erin. :wink: Hou wel van iets aparts…

1 like

No way, not for me. Ik vind die horned lugs prachtig.

Gewoon eerst uitproberen die mark2. Ik ben sowieso niet zo een flipperaar, maar een dergelijk symbolisch horloge al helemaal niet. Ik zou dus goed uitzoeken welke het moet gaan worden. Persoonlijk vind ik de speedy pro tijdloze dan de mk2.

Ik ga hem zeker proberen. Maar de klassieke Speedy is eigenlijk beter en heeft mijn voorkeur. Zeker voor een horloge wat nooit meer weg gaat wel belangrijk😉

Ik ben alleen benieuwd wanneer de
Prijsstijgingen doorgevoerd zullen worden. Anders kan ik hem beter al eerder kopen en weg leggen. Iemand die dat weet?

En ik zie hier vaak mensen zeggen dat je een Speedy kan vinden voor €2500. Als iemand een adres weet of hem wil verkopen, let me know…

Ik denk dat de meesten hier een occasion speedy voor 2500 bedoelen?

Ja dat klopt.

Omdat ik geen haast heb denk ik dat ik gewoon hier en op uhrforum het verkoopgedeelte in de gaten ga houden. Mocht er iemand zijn die het nieuwe model Speedmaster heeft gekocht in de grijze handel en deze te koop aanbied moet je denken aan een prijs va 3k of iets daarboven denk ik. Ik ga daar gewoon op wachten want dat het horloge dan een paar maanden oud is interesseert me niks. Een leuke toevoeging zou zijn als hij uit 2016 komt :wink:

Afwachten, en als iemand een tegenkomt stuur me dan gerust een PB.

1 like

Dan heb je wel een heel gaaf en compleet pakket. En voor verjaardag/sint/kerst de/een croco band met Omega sluiting erbij. Ziet er ook heel mooi uit op een speedy.

Ik zou gaan voor nieuw. Wat Frenk als eerste reactie geeft: alles is dan van jou, het gekozen model, elk krasje (wat er toch gaat komen). En de set is helemaal compleet.

Vergeet niet je vriendin als bedankje voor haar bijdrage te trakteren op een lekker etentje.

Een Speedy kopen doet pijn in je portemonnee , is niet leeftijd gerelateerd hoor…
Maar je zult er nooit spijt van krijgen. Daarnaast is het voor in de toekomst ook mooi horloge om door te geven… Je zult er trots op zijn !.

Bandje ook zeer gaaf !!