Elegante maandweergave

Nav een artikel op ablogtowatch over de H. Moser & Cie Endeavour Perpetual Calendar vroeg ik mij af op welke manieren de maandweergave elegant (origineel) verwerkt kan zijn.

Bij de H. Moser is een kleine centrale wijzer, deze pijl wijst richting de maand.


Zo is het op bovenstaande afbeelding 11 februari.

Een andere manier waarop de maand leuk wordt weergegeven, is bij de Rolex Sky-Dweller:


Hier is het 28 augustus, zo is het zwarte blokje bij de 8 index is zwart gekleurd.

Deze beide manieren vind ik een hele mooie oplossing om op een subtiele rustige manier de maandweergave te laten zien. Mocht ik een leuke maandweergave vergeten zijn dan lees ik het graag!

N.B. Het artikel over de Endeavour Perpetual Calenda is hier te lezen:
http://www.ablogtowatch.com/h-moser-cie-endeavour-perpetual-calendar-watch-review/

4 likes

Een andere wat primitieve methode is het driehoekje van de duikersbezel handmatig op ā€œde maandā€ te draaien.

Het is natuurlijk wel handig dat je weet welke maand het is, je vergeet het immers zo vaakā€¦

2 likes

Het is misschien handig voor de patholoog anatoom zodra je dood word aangetroffen dan weten ze bij de bezel methode in welke maand je tijdens het schaatsen door het ijs bent gezakt

6 likes

Doe mij die Moser maar. Mooi ding. Kost wel iets denk ik?

1 like

Die Moser komt er nog minimalistischer :smile:

Nou nee, de eerste gouden Moser vind ik toch wat ā€˜completerā€™

1 like

Thank God dat het december isā€¦ :wink:

O ja, dat is waar; Gelukkig Nieuwjaar! :smile:

De dag vind ik altijd wel handig, maar vind de maand altijd zo nutteloos :smiley:

3 likes

Dat doe ik ook inderdaad