Elgin horloge staand in marmer voet

Heb een staand horloge, rond 60 mm, in lichtgroen marmer voet ( hoogte 11 cm ) van het merk Elgin uit 1928. Ik zou graag van iemand horen wat de geschatte waarde kan zijn ?? Deze komt binnen kort in de verkoop. Horloge is goed, maar glas ontbreekt.

Welkom op het forum :slight_smile:

Geen idee, wellicht meer info?

2 likes

Ik vond jouw reactie die maar heel kort verscheen een stuk leuker! Mijn reactie daarop: :joy:

@wim: foto?

2 likes

https://www.google.nl/search?q=elgin+zakhorloge&biw=1920&bih=953&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi51ercxNLRAhVBmBoKHRBMBAcQ_AUIBigB

1 like

:joy:

Dit horloge heeft een serie nr 30140795 de size = 37s , 7 Jewels geproduceert van 1921 t/m 1937
groetjes wim

Ik sluit niet uit dat iemand je er iets over kan vertellen maar dit is een klok en we zijn hier op Horlogeforum…

Wat ik je wel kan vertellen is dat dit soort klokken bepaald niet waardevol is.

Dit (klokje zoals het lijkt ) is wel degelijk een horloge, maar staand in een marmeren voet. Het werkt ook als een horloge, als je het rechter knop uittrekt, kan je hem op tijd zetten, als je die indrukt, kan je het horloge opwinden. Op "Watch information " wordt ook het serie nr direct herkent. Als geproduceerd in USA door ELGIN in 1928. Is er ook info over waar je een horlogeglas kunt bestellen?

Ben toch benieuwd of iemand hier iets over kan zeggen.

Nu foto`s geplaatst.

1 like

Nu foto`s geplaatst.

Een horloge is bedoelt om bij je te dragen. Dat van jou staat op een marmeren voet en is bedoelt om neer te zetten, een klok dus.

Hmmm :thinking::joy: