Elysee kwaliteit?

Beste Forum leden,

Toevallig bij het rondneuzen in een horloge winkel [die sinds kort ook aan occasions doet] dit mooie horloge gevonden.

Het zou een Elysee chronograaf zijn uit 2012. Nu heb ik enige topics gelezen wat betreft dit merk uit 2008 en ouder, waarin het merk niet slecht word bevonden maar ook niet goed. Het uurwerk kwam toen uit China.

Is dit nog steeds zo ? Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Mvg,

Alex

Misschien dat je HIER wat meer informatie over de gebruikte uurwerken kunt vinden.
De collectie ziet er wel goed uit :sunglasses:

Het zo te zien een Seagul ST19 kaliber. Zeker niet persé slecht. Er zijn wel verhalen dat Seagul kalibers ontoereikend of zelfs helemaal niet gesmeerd worden geleverd.

Hou er rekening mee dat dit ding 43mm is, dat is erg groot voor een horloge met een dunne bezel.

De vrij populaire Seagul 1963 is rond de €190-230 nieuw,
Voorbeeld:

De in het filmpje genoemde prijs van $600-800 is het horloge niet waard in mijn ogen. De opmerking “Made in Germany, so similar to Sinn and Nomos” slaat nergens op.

:confounded:

Hierbij een post van Elysee zelf op Watch Freaks van Mei 2014:

"In the past, we used some chinese movements in our watches. They were nice, good looking, nice function, but horrible in their quality.

Our U.S. distributor bought and sold them in the U.S.
We are giving every partner a service contribution (we pay the partner upfront for possible repairs. Because it makes no sense that somebody sends back a watch for 300$ to Germany, we replace a lens or anything else and send it back.
Unfortunately, this wasn’t a honest company and stopped doing the service in the U.S… Didn’t answers on mails etc.
We here in Germany didn’t get any note from the U.S. customers and could react.
Even that we paid already the partner (who didn’t do his job), we would help ELYSEE customers.

We in Germany stopped two years ago producing watches with these kind of movements. Nowadays we are using only high quality movements (ETA, Valjoux, Unitas, Ronda, Miyota, Seiko), producing everything in Germany (Made in Germany) etc. So it changed a lot!"

Wat overigens niet betekent dat er geen goede Chinese uurwerken zijn. Die zijn er zeker wel. Enkel is de de Q & A uiterst belangrijk & die is nogal variabel. Om het vriendelijk te zeggen :wink:

1 like

Precies, zo keek ik ook :smile:

Nou dat is dan mooi, ik zal niet nalaten de ronkende reviews te lezen als ze langskomen :slight_smile:

Dat model in de OP is van 2011 iig.