Enicar chrono

Op de welbekende site staat deze enicar te koop.

http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-kunst/antiek-klokken/m931216163-zeldzaam-enicar-horloge-vaijoux-23-chronograph.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Op zich vind ik het horloge wel een aanvulling en heb contact gehad met de eigenaar via mail. Onderhoudshistorie niet bekend en in eigendom 30 jaar.

Gelet op de straffe vraagprijs van > 1000 euri ben ik benieuwd naar jullie reacties.

Op zich heb ik wel interesse maar tegen deze prijs vraag ik me af of het een verstandige koop zou zijn…

De foto’s vind ik slecht. Te slecht. Zit er rechts een nette tachymeterschaal of is er schade aan de wijzerplaat?

Ik zou dit nooit kopen op basis van deze foto’s, maar als je langs kunt gaan, wat let je om eens een kijkje te nemen. Ik vind de kastvorm persoonlijk minder mooi, maar als de wijzerplaat écht gaaf (als in onbeschadigd) is, misschien het geld wel waard. Enicar zit, lijkt het, qua appraisal in de lift de laatste paar jaar.

Kroon lijkt me niet origineel, trouwens…

Enicar is een merk wat ik de een maand of 6 geleden ontdekt heb.

Check even Uhrforum.de. Hier is een hoop informatie te vinden.
Ook: http://www.ebay.com/gds/Enicar-Watch-Buyers-Guide-/10000000177675402/g.html
en http://forums.watchuseek.com/f11/joy-collecting-vintage-enicar-watches-726015.html

Voor zover ik heb begrepen heeft een authentieke Enicar een kroon met logo van Enicar. Ik zie dat op dit klokje niet.
Foto’s van het uurwerk zou ik zeker eerst willen zien.

Succes.

Enicar is een leuk merk met in house uurwerken, maar er is de laatste jaren een beetje een hype ontstaan. Ineens wilde iedereen een Enicar en schoten de prijzen omhoog. 1000 + voor een Enicar chrono? Ok ze zijn leuk, maar zo leuk ook weer niet toch?
Daarnaast lijkt de chrono seconde niet netjes naar 0 te resetten. Misschien is het een kwestie van de wijzer opnieuw uitlijnen en plaatsen, maar ik zou er wat huiverig voor zijn. Als er nog meer mankementen aan het uurwerk zijn, ben je ook alweer zo 150-200 euro kwijt.

mvg Melvin

ik had er ook op gereageerd en vond de prijs ook iets te hoog
het zelfde model kun je via Ebay voor rond de $800 kopen , als je mazzel hebt

verder zit Enicar idd in de lift , dus misschien slaan we ons over een jaar of 2 voor onze kop

Leuke Enicar maar prijs is erg hoog, ik heb pas een Enicar Sherpagraph verkocht met VJ72 voor €1150 maar dat is toch wel een veel mooier en meer gewild model dan deze.

Uurwerk lijkt mij eerder een VJ7734 met datum op de 6 maar zou natuurlijk wel een vj23 kunnen zijn maar dat zou ik zeker eerst checken want als er een “gewone” vj 7734 in zit is hij al zeker geen €1000 waard.

Op zich is het model kloppend, wijzerplaat is niet schoon maar ik kan zo niet zien of hij beschadigd is. Kroon is niet origineel en originele zijn bijna niet te vinden. Uurwerk schijnt te kloppen, is vj 23. Al met al stevige prijs maar Enicar zit de laatste paar jaar zo in de lift, prijzen gaan nergens meer over.

+1. Voor deze prijs zou ik hem niet kopen.