Enicar nummer 2

Kwam ik op dit forum nav de aanschaf van een Horloge van het merk Enicar.
Kom graag met hetzelfde onderwerp weer terug.

Reden…?
Een 2e Enicar is in mijn bezit.
Was even spannend met bieden op Catawiki maar het is gelukt!!:smiley:
Een mooi exemplaar vind ikzelf. Horloge uit de jaren 70 met dag en datum. Was mijn eerste Enicar met Portugese dagaanduiding. Deze heeft een Spaanse.

De plaat is heel apart en bestaat uit 3 horizontale vlakken. Geeft een mooie spiegeling.
Ook bijzonder (en zag dit pas later nadat de koop gesloten was) de tekst Enicar loopt schuin omhoog🤔
Heb op internet gezocht maar geen horloge van het merk gevonden die dit ook heeft.
Een foutje bij de fabricage of een grapje??

Wie het weet? Ik hoor het graag.

Laat jullie graag wat foto’s zien.
Band was grijs. Iets tekort, dus heb ik eerst vervangen door een zwarte. Maar ook gelijk een bruine besteld. Net iets passender bij de stijl van het horloge. Vind ik dan.

12 likes

Unieke aanwinst! Van harte en veel (draag)plezier gewenst! :smile: :+1:

Ik denk een opgemaakte plaat. Ik heb het ook nog nooit eerder gezien.

Mooi horloge. Is deze uit het Racine tijdperk of van daarna, na de doorstart?

De naam Enicar werd vanaf 1919 voor haar producten gebruikt

Is van jaren 70 en toen was Enicar volgens mij puur Zwitsers.

In 1988 opgekocht door een Aziatische investeerder.

Wat bedoel je met een ‘opgemaakte’ plaat?

Een herstelde plaat waarbij het logo eraf is geweest en opnieuw is gemonteerd.

1 like

Dat zou goed kunnen. Niet zo’n vaste hand of bril niet bij de hand.
Stoort me in ieder geval niet en valt nauwelijks op.
Zeker zonder bril😂
Maakt het horloge wel weer wat unieker. Zal niet zo gauw een 2e exemplaar van zijn.

1 like

Catawiki. Je verwacht het niet hé.

Ik vind het helemaal top dat je er alsnog van kunt genieten :thumbsup:

Doet mij denken aan een Enicar MRO, maar is hem net niet. Wp lijkt er wel erg op, maar geen day bij de MRO die ik zo via google zie, en de kast is ook net anders. Wel een gaaf ding, maar ben geen Enicar kenner, twijfels dus…

Precies… Dit is volgens mij geen Racine Enicar… Er staat er al tijden eentje in het blauwe gedeelte, niemand lijkt hem te willen hebben. Een ‘nieuwe’ Enicar heeft helemaal niets met een ‘oude’ Enicar te maken…

Wat een bijzonder leuke kast!
Verders vind ik die indices ook heerlijk!
Geniet er van zou ik zeggen :ok_hand:

Ik vond deze net. Let wel…de merknaam Enicar is ooit aan het einde van de quartz revolutie verkocht. Niet elke `Enicar is een ‘Racine’… Deze in mijn voorbeeld dus ook niet. “judge for yourself” in dit topic.

enikut

1 like

Ik begrijp niet goed waar je nu op doelt.
Dat dit geen echte Enicar is?
Gezien het model en uiterlijk lijkt het me een echte Enicar. Verkoper gaf aan dat het een horloge is uit jaren 70.
Maar kan ook niet aangeven waarop je dat met 100% zekerheid kan stellen.

Wellicht deze sticker?

Een kleine nuance: “einde van de quartz revolutie” moet zijn 1988. Er is een uitstekend Topic geschreven over de geschiedenis van Enicar…

Misschien is dit iets voor je?