Ervaring horlogemaker Peter Klemann in Haarlem

Mijn Bell & Ross met (volgens mij) ETA 2895 uurwerk is toe aan een servicebeurt. Hij loopt minuut per dag voor Opsturen naar de B&R is mij iets te gortig. Wie heeft er ervaringen met Peter Klemann in Haarlem?

– moved topic –

Ik heb er twee horloges gekocht Citizen en een Tissot T-Touch Expert zeer goede service en je wordt prima te woord gestaan door dhr Klemann zelf ook met e-mail goed contact. (horloges heb ik niet meer helaas)

1 like

hij heeft meerdere klokjes van mij geserviced waaronder een Meistersinger en een Memodive. Driessen (waar de MS vandaan kwam) wilde de MS voor te veel geld naar Duitsland sturen vanwege het voorlopen.

Klemann is een nette vakman, vriendelijk en qua prijs alleszins redelijk. Uitstraling wan winkel kan beter maar de horlogemakers zitten direct achter de toonbank, wat wel zo transparant is. Verder kan ik het erg waarderen dat hij net zoveel aandacht voor je heeft als je met een uurwerkje van 30e of dat je met een klok van 1500e aankomt.

Ja , ik ben er ook een paar keer geweest vriendelijk en vakkundig . De servicebeurt van mij horloge is prima uitgevoerd!

Mijn beste,

Ik heb er mijn Tissot en 2 Certina’s gekocht.
En dit tot volle tevredenheid!!
Een scherpe prijs en goed contact, zowel middels de telefoon als middels de mail.
Succes in ieder geval!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mijn Omega constellation is op het moment bij Klemann voor een servicebeurt. Tot nu toe zeer snelle en heldere communicatie en prijzen die een heel stuk lager liggen dan bij de concurrentie. Ik zal later melding maken van hoe de service is gelopen.

Bij de service is helaas de oude lume deels verdwenen. Op zich niet gek voor een horloge van 50 jaar oud, maar had het graag gehoord bij afhalen. Ook is de servicekroon die Klemann heeft geplaatst een model dat niet bij mijn horloge hoort. Te hoog en een andere kleur goud. Helaas wil hij hem niet terugnemen en heb ik zelf de oude kroon maar weer geplaatst. Service was niet al te duur, maar toch een matige ervaring.

Toch zelf ook nog maar even een reactie. Beter laat dan nooit.

Prima bedrijf, horloge nette beurt gegeven voor vriendelijke prijs. Aanrader!

Prijsopgave ontvangen voor een servicebeurt van een universal horloge uit 1949, servicebeurt, nieuwe veer en nog wat, voor een zeer schappelijke prijs. Werd overigens zeer vriendelijk te woord gestaan.

Dit in tegenstelling tot juwelier Van der Tuin in Amsterdam, die met prijsopgaven drie keer meer dan dit bedrag kwam en laatdunkend ageerde toen ik hiervoor bedankte.

Een opwinder en een automaat (allebei vintage) een servicebeurt laten geven, inclusief enkele gewenste verbeteringen, vooraf prijsindicatie.
Ik ben tevreden over de uitvoering en het contact met Peter Klemann is prettig.
Aanbevolen dus (tu)

ETA 2836 uurwerk liep uit het niets 15 minuten per dag te snel. Langs geweest bij Peter Klemann en kreeg na 2 weken mijn horloge terug die helemaal schoon was gemaakt en gelijk gereguleerd. Prijs was uitstekend en service ook!

Zeker een aanrader!

Recent een Speedmaster laten servicen. Inclusief nieuwe kroon voor €245, ongeveer 4 weken wachttijd. Precies volgens afspraak. De volgende Speedmaster is ondertussen alweer binnen voor onderhoud bij Klemann.

Voor € 245,- kan het geen gehele revisie geweest zijn, hooguit een deelreparatie met kroon. Klemann is een gecertificeerd Omega reparateur en weet ook dat een full service van een Omega chronograaf een adviesprijs van € 750,- heeft.

Geen goede ervaringen met deze zaak.

  • De prijs die in de webshop aangegeven wordt geldt niet in de winkel. Dan moest ik hem maar bestellen van zijn site.
  • Horloge tot 10atm waterbestendig. Daar laten testen en met vlag en wimpel geslaagd. 2 dagen later bij het onthaken van een vis sloeg het glas vol condens.
  • Uurwerk weggebracht voor een full service en kwam met beschadigde wijzers terug

Helaas, hij gaat er mee stoppen.

Heb ooit nog een half jaar tegen minimumloon bij 'm gewerkt. Blij dat ik op tijd vertrokken ben daar. Aardige vent, maar een rauwdouwer qua werk-standaard.