Ervaringen met Sinn

Laatst had ik een topic geplaatst over een Sinn 556 perlmutt s.
Ik heb het een en ander gelezen en bekeken (foto’s en filmpjes) over het onderstaande type met parelmoer wijzerplaat.


Nog steeds ben ik er erg gecharmeerd van, door dat de wijzerplaat een natuurproduct is zijn alle horloges net iets anders.
Graag hoor ik wat ervaringen/meningen van mensen die eerder dit merk hebben aangeschaft.
Ik ben namelijk van plan om deze aan te schaffen begint volgend jaar mits er hoofdzakelijk goede ervaringen met het merk zijn.
Dan heb ik mijn ultieme 3 piece :sunglasses:.

Fijne avond en alvast bedankt!

4 likes

Deze heeft geen kopersulfaat capsule.
Dat scheelt heel wat pietermannetjes bij een evt. service.
Dus hoeft niet terug naar de Sinn fabriek.

1 like

kopersulfaat capsule? Wat is dat?

Absorbeert vocht in de kast.
Ze verkleuren van licht naar donkerblauw. ( dan vervangen )
Kunnen alleen vernieuwd worden bij Sinn zelf.

1 like

Niks mis met Sinn en lees lekker het Sinn Only topic door:

Heb een paar keer contact gehad met ze (bestelling en onderhoud) en altijd prima geholpen. Twee keer zelfs een leuke extra gehad van ze.

3 likes

En bij redelijk veel AD’s. Zie de “Fachhändler mit Servicewerkstatt für Sinn Uhren inkl. Ar-Trockenhaltetechnik”:

https://www.sinn.de/de/Fachhaendler.htm

3 likes

@Davy91 moet de zoekfunctie gebruiken idd, weer 'n dubbel topic.

Ik heb heel kort 'n 556 gehad, ligt heerlijk op de pols. Het is dat dat voor mij 'n flipper was… Anders was hij er nu nog geweest.

3 likes

Niet helemaal een dubbele topic die “” only topics zijn vooral plaatjes van mensen die er tevreden mee zijn. Niet echt de ervaringen met het merk (ja de positieve niet de eventueel negatieve).

1 like

Sinn is een prima merk. Ook hier enkel goede ervaringen, heb er een paar gehad. Uiteindelijk weer verkocht omdat ik Damasko net iets mooier/gaver vind.
Ik zou nog wel eens een Sinn UX willen.

1 like

Heb ooit een nieuwe UX gekocht in Kleve waarna op het terras de siliconenolie over m’n hand liep. Terug naar de juwelier (Sanders als ik mij niet vergis) en een paar weken moeten wachten op een nieuwe. Naast deze teleurstelling louter positieve ervaringen met modellen als de U1, 757, 103 en 903 Navigationsuhr om een paar te noemen. Goede service en kwaliteit.

1 like

Heerlijk merk met top horloges! Zelf ook een aantal modellen in mijn bezit gehad, zeer tevreden over :slight_smile:

5 likes

Maar niet in NL zo te zien.

Sinn heeft toch geen helemaal AD’s (meer) in Nederland?

1 like

Volgens Sinn zelf niet.
Moet je voor die capsule toch naar D :grin:

1 like

Ik heb alleen maar positieve ervaringen met Sinn :+1:.

1 like

Er zijn hier al heel wat horloges de revue gepasseerd, maar de Sinn UX is tot nu toe de enige die iedere aanval van flipperitus heeft doorstaan. Een klasse apart.

4 likes

Sinn maakt goede horloges , heb zelf een 144 GMT gehad . Alleen maar goede ervaringen mee.
Maar als je van Sinn houd kijk dan ook eens hier:
https://www.guinand-uhren.de/helmut-sinn.html

3 likes
1 like