Gewoon netjes antwoord geven dat je te ver uit elkaar zit om fatsoenlijk verder te praten/ onderhandelen. (Ik zou de irritatie niet benoemen )
Ik bedank altijd voor de interesse… maar vraag dan ook om een serieus bod.
Gewoon netjes antwoord geven dat je te ver uit elkaar zit om fatsoenlijk verder te praten/ onderhandelen. (Ik zou de irritatie niet benoemen )
Ik bedank altijd voor de interesse… maar vraag dan ook om een serieus bod.
Dat moet de bieder zich idd realiseren… verkoop is gunnen. Misschien ben je daarna klaar met de “relatie”
Zo gaat het hier toch ook? Ik trek het van sommige mensen wel als ze laag gaan, prix d’ami vragen etc… die krijgen ze van mij later terug, sparrend en met knipogen omdat we vaker dealen en elkaar gunnen.
Ik heb mn iPhone 1 maal op marktplaats proberen te verkopen omdat ik ook enkele tientjes meer wilde vangen dan die opkoopwebsites doen. Nou, no more. Precies wat jij zegt. Wát een ellende komt daar op af zeg. Man man man. Tegenwoordig gaat ie lekker naar zo’n opkoopwebsite, dan maar 5 tientjes minder. Alles beter dan uren zoet zijn met dat geeikel aan je voordeur.
IMHO zoek je rechtvaardiging van anderen om te lowballen.
Van mij krijg je die niet, dus je zal er zelf mee in het reine moeten komen.
Ieder moet dat voor zichzelf maar beslissen.
En aangezien je de vraag hier stelt ben je toch niet zo zeker of het wel de goede weg is.
Tof dat je zo tot dat inzicht bent gekomen inderdaad. En heeel goed van die vrouw dat ze haar eer hoog hield ook al had jij er niet zo’n kwade bedoeling bij…
bijzonder verhaal, uit een van mijn lievelingssteden op de wereld!
Ha, jij bent precies het type waar ik graag een telefoon van koop!
Alweer veel te lang geleden dat ik er voor het laatst was.
Heerlijke stad om een paar dagen te vertoeven als je op doorreis bent!
Het is normaal om in China af te dingen. Schaamte is nergens voor nodig.
Je slaat de spijker op zn kop, Waarom mogen wij forumleden niet weten over welke horloge het gaat, Daar hoef je in onze ogen toch niet geheimzinnig over te doen, Het zou beter zijn dat je het wel zou zeggen, hier zijn forumleden die er best nuttige info over kunnen geven,en die gaan heus niet achter je rug de horloge proberen te kopen hoor, om hem elders met vette winst te verkopen, Het horlogeforum is een grote familie dat hebben we een paar dagen geleden duidelijk kunnen zien,
Ik snap dat jullie graag willen weten om welk horloge het gaat. Maar ik vind het fijn dat de discussie nu over ethiek en lowballen gaat, en niet over een horloge. Dus als TS verkies ik om dat voor me te houden.
Ik heb veel geleerd van de discussie, ook over de zoektocht bij mezelf. En ik denk dat ik toch een slecht karma gevoel over zou houden aan het lage bod, al blijft het horloge me intrigeren, en zou ik het zonder Corona best gedaan hebben. Er dan van uitgaande dat ik dan sowieso keihard uitgelachen zou worden.
Intussen ben ik echter ook een ander horloge op het spoor gekomen waar ik al een tijdje naar op zoek ben. Dus misschien dat ik daar wel gewoon de vraagprijs voor bied
Voor mij mag dit topic wel eindigen. Jullie zijn vrij om door te discussieren, en ik waardeer al jullie bijdragen enorm, maar ik ben geholpen. Mocht ik het alsnog kopen, of het andere horloge, dan laat ik het natuurlijk even weten!
Ik denk dat je ook een beetje geluk moet hebben om de juiste te treffen. Het is niet alleen kommer en kwel. Ook ik had in het verleden een Iphone 6 verkocht. Dat ging gewoon goed. De overeengekomen prijs werd betaald en geen gezeur of het nog goedkoper kan.
Het siert je dat je met corona rekening houd maar, dat is bij de juweliers en horloge handelaren in Italie niet nodig hoor, ik doe er veel zaken mee, en dan praten we over honderden horloges per jaar
Als dit topic iets aantoont is het wel dat er erg verschillend over het onderwerp gedacht wordt. Iedereen heeft er een eigen opvatting over, welke tot stand is gekomen door tal van factoren. Waar iemand opgroeit, hoe iemand opgroeit, etc, wat iemand meemaakt, meekrijgt in opvoeding, etc.
Als je je horloge op een internationaal kanaal te koop aanbiedt, moet je er rekening mee houden dat je de deur openzet voor een keur aan opvattingen. Ook opvattingen die niet overeenkomen met de jouwe.
klopt. in sommige landen is het heel normaal.
low ballen op ons forum vind ik niet gepast. maar het gebeurd wel
Is het al bekend om welk horloge het gaat?
Ook eerst de helft van de vraagprijs geboden?
Nee, gewoon de vraagprijs betaald
Wat een ellende weer… al 190 posts is iedereen benieuwd naar het horloge waar het om gaat om dan te lezen dat TS het niet gaat vertellen en een ander horloge op het oog heeft! Wat is het toch genieten zo’n forum
Is dit wel ethisch?