Even voor stellen, met xjr1300

Mijn beste,

Marco, van harte welkom in de smaakvolle kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

bedankt voor jullie reactie maar wat ik zoooo mooi vind van een automaat dat je techniek kan zien zitten met datum maand of dag en nacht aanduiding.
ik heb dan chinees ding al dagen zitten te bewegen en te draaien en kijken hoe alles werkt er zit een glazen bodem in, vind het geweldig.
en zo iets zoek ik maar dan niet uit China.

ik kijk al dagen naar dat ding en niet meer naar mijn vrouw. zit al weken op internet te speuren en te kijken en te zoeken ik heb gewoon geestelijke hulp nodig.

groet marco

ja orient mooi heel mooi
ben al aan het bekijken waar worden die gemaakt???

xjr1300

Echt?

Je hebt het virus te pakken (geraak je niet meer vanaf), succes met de zoektocht en koop vooral wat zelf ook mooi vindt!

Hier om geestelijke hulp vragen is zoiets als gaan afkicken in Colombia. Het kan echt alleen maar erger worden. En niemand rekent je af op de eerste keuzes die je hebt gemaakt. We zijn allemaal ergens begonnen. Welkom!

En ik zou me niet blindstaren op waar ze gemaakt worden. In Azië maken ze ook hele mooie dingen. Seiko, Oriënt etc. Klassieke advies zou zijn een seiko SKX007 of SKX009. Heel veel horloge voor dat budget. Alleen je ziet het niet, dus als dat een must is…

Welkom!

Welkom!

Maak je alsjeblieft niet druk over je gekochte chinees! We zijn allemaal ergens begonnen. Mensen die je daarom “niet correct” zouden behandelen zijn sowieso geen aandacht waard!

Groet, Toeter

2 likes

Mooie motor! Fotootje?

1 like

heel mooie motor en best snel ook 240 op de teller de groene plaat er onder is omdat ik de ketting aan het smeren was hij lekt geen olie hoor!!!

4 likes

http://www.seriouswatches.eu/media/catalog/product/cache/1/image/500x500/f830239d6a396bcdc1de7597e5c98a6d/f/e/fem7e001b.jpg

De Orient EM7E001B
Is dit misschien iets?
Slechts 159 euro in nl…

Welkom!
Wat een hartstikke fraaie motor! Rij je ook 's winters of is het meer een mooi weer hobby?

Aansluitend op je vraag: zoek het inderdaad in deze fase naar iets automatisch van Seiko of wellicht Orient. De Orient automaatjes worden “in-house” gemaakt en de liefhebbers hebben best wel waardering voor dit motortje en voor de afwerking van Orient. Zelf startte ik 10 maanden geleden met een Seiko 5 automaatje. Voor zeven tienen heb je een klokje dat vrijwel onverwoestbaar is. Later kom je vanzelf wel iets hoger op de ladder.
Veel plezier!
(Helaas bestaat er geen anti-horlogevirusprik.)

Welkom!
Ikzelf heb een mooie Meistersinger. Maar daarnaast net als een Oscar een mooie Seiko5 automaat. Slechts 70 euro en met zichtbodem. Je kunt het uurwerk dus leuk zien.

Hoi Marco welkom!

Ik kan je deze zeker aanraden.
Heb hem zelf al jaren, value for money :thumbsup:
En heeft een zichtbodem.

http://www.monsterwatches.nl/product/snzg13/

Er staan nog veel meer leuke 5jes op deze site.
Monsterwatches Rob is zo’n beetje de Seiko guru van Nederland.

Grt.

Welkom,
Het is al vaker gezegd, en ook 1 van mijn eerste.
De skx007
Wat mij betreft veel voor weinig!

1 like

Die is idd erg mooi voor die prijs.
En alle wensen.Saffier er op en klaar.

1 like

Vloeken in de kerk (zichtbodem op een duiker), op vrijwel elke Seiko kun je een zichtbodem monteren.

Welkom op dit forum Marco,

Als je kunt aangeven welk type horloge op dit moment je voorkeur naar uit gaat kunnen wij je wellicht wijzen op een aanbieder.

Je hebt al aangegeven dat het een automaat moet zijn met zichtbodem, maar moet die nieuw zijn? Of mag het ook tweedehands? Duiker? Dresser? Sportief? Band van staal, leer of rubber?

En zoals iedereen al heeft genoemd en zal noemen; Voor 150 tot 200 euro heb je hele mooie horloges van goede merken. Seiko, Oriënt, Citizen, enz.

Veel plezier

Ohja, lees de FAQ ook eens door. Bijvoorbeeld deze: Aankoopsuggesties (EHBO)

2 likes

Ik zeg 2 woorden Sei-ko

En welkom :grin:

hallo oscar2 ik rij alleen in de zomer, maar heb in het verleden zomer en winter gereden, op vakantie naar Italië veel kilometers gereden maar met kleine kinderen en een auto voor de deur rij ik nu alleen in de zomer.
en de pekel is heel slecht voor de motor want er zitten veel gepolijste aluminium delen er op.

weet jij ook waar je een automaat kan laten onderhouden?