Even voorstellen: Floorloge

Goeiemiddag allemaal,

Een aantal maanden geleden met wat opstartproblemen op het forum aangemeld, kon niet posten en wilde graag op een horloge van @SwedishChef reageren (deze account loopt nu via mn werkmail :sunglasses:).
Uiteindelijk is de koop van zijn calibre 5 door omstandigheden niet doorgegaan, maar de vlam was natuurlijk aangewakkerd. Ik ben de horlogemarkt in de gaten gaan houden en gek genoeg was de eerstvolgende kandidaat ook weer van Siedo. Zijn calibre 16 was te snel verkocht, maar het had in mijn hoofd wel een deurtje opengezet voor een chrono.
Al is dat met mijn vrij smalle pols al snel iets aan de forse kant om naar m’n werk te dragen.
Enter de speedy reduced van @Cal219. Mijn eerste serieuze horlogeaanschaf is een seamaster uit '63 geweest. niet in de laatste plaats door de styling in de serie mad men. De speedmaster heb ik altijd een prachtklok gevonden, alleen ik dacht dat het horloge te fors voor mijn pols zou zijn (èn heb geen speedmaster centjes :slight_smile:)
Als beginnend enthousiasteling was ik nog niet op de hoogte van de reduced, die qua maat overeenkomt met andere horloges die ik naar het werk draag (Certina DS podium en DS-1) en aanzienlijk goedkoper is.
Dit kwam zó mooi samen, ik had net een meevaller gehad en Cal219 was net gezakt naar nabij de grens van mijn budget.
Dus afgelopen dinsdag die kant op, dat is toch wel een verschil met een marktplaats aankoop hoor! :slight_smile:
Cal219 nam alle tijd voor me, we hebben het over uiteenlopende onderwerpen gehad, maar toch vooral over horloges.
Mooie eerste aankoop via het forum!


Ik wilde het horloge eerst op een zwart leren band zetten, maar voorlopig laat ik hem op staal.

Foto van de collectie, min 1 Seiko military die in reparatie is (onflatteuze foto, maar t was donker vanochtend)

22 likes

Van harte welkom en nu al een mooie collectie. Tevens gefeliciteerd met de Speedmaster, staat je goed!

1 like

Ook langs deze weg een warm welkom! Zeker geen verkeerde aankoop een ‘beginner’ zoals je zelf aangeeft. Dat geeft hoop voor de toekomst!

Veel plezier hier gewenst en met je nieuw verworven aanwinst.

1 like

Welkom op het HF

grt. Gerard

Dat is al een heel behoorlijk begin hoor. Welkom!

1 like

Welkom!

Welkom en het was een waar genoegen Floor. Heel veel plezier er mee!

1 like

Welkom en veel plezier hier gewenst .

Welkom! Al een mooi begin zo.

@Jur heeft me geholpen en mijn account dat aan mijn prive-mail gekoppeld is gedeblokkeerd.
Helaas kan deze account niet aan dat adres worden gekoppeld, dus ik ga verder als @Flo

Veel plezier hier! Mooie collectie al hoor.
Groeten!

Mijn beste,

Van harte welkom bij dit energieke HorlogeForum!!
Duidelijk een forum ván liefhebbers vóór liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Gefeliciteerd met de speedy en van harte welkom :+1:

Welkom! Mooie collectie.

Iemand met smaak! Veel plezier hier!

Welkom! Mooie speedy!

Welkom :grinning:

Welkom!!

Heel mooi! Gefeliciteerd

Welkom en een mooie start ! Gelukkig heb je nog een vakje over voordat je een nieuwe doos erbij moet gaan kopen :wink: