Even voorstellen Lleto : Helbros nut en sinds kort ook Omega

Welkom hier en heel leuk dat je zo’n verzameling hebt van een relatief (op het forum zeker) onbekend merk.

Het zou heel leuk zijn als je in de loop van de tijd eens wat close up foto’s van je horloges plaatst met info over het merk en hoe je er zo toe gekomen bent. Daar ben ik altijd wel nieuwsgierig naar.

Mooie verzameling! Welkom hier!

Mijn beste,

Een mooie binnenkomer, zo’n ruimhartige collectie horlogerie!!
Lleto, van harte welkom dan ook bij deze enthousiaste club, horloge-passionisten!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom! Mooie exemplaren heb je daar, veel plezier hier!

Welkom hier!:+1:
Mooi verzameling😁

Welkom!

Zo dat is nog eens een binnenkomer. Mooie verzameling zeg. Veel leesplezier hier :+1:

Volgens mij zijn de meeste duikers afkomstig uit winkels op basis van de Amerikanen rondom Vietnam oorlog. Ze worden met mate aangeboden op Ebay en beginnen wel wat waarde te krijgen. Ik weet dat Helbros ook mooie uurwerken gebruikt heeft, maar vooralsnog geen idee wat er in mijn duikers zit. Beide doen het goed en zijn handwinders.

2 likes

Ha, Helbros is sowieso een beetje obscuur :wink: Leuke vond ik dat je, zeker een aantal jaar geleden voor niet al teveel geld leuke horloges kon kopen. Beetje spijt dat ik nooit een mooie chronograph erbij heb gekocht, deze doen inmiddels wel over de 1000 euro vraag in mooie staat.

Op onderstaande link staat een mooi artikel over de geschiedenis van het merk:

Zal binnenkort eens met een echte camera wat close-ups maken. Ik ben eigenlijk toevallig op het merk gestuit en vond de designs van de dials erg fraai, vooral de rust en de gebruikte lettertypes. Vanuit 1 kwamen er meer, en voor je het weet heb je eigenlijk een horloge kist nodig om bewaren.

Helbros heeft ook nog een leuke minicom gemaakt. Dat zijn die vroege led horloges waar je op een knop moest drukken om af te lezen hoe laat het is.

1 like

Welkom hier. En een leuk verzameling zo. Weer eens wat anders dan anders.

1 like

Leuk “stukje”. Aardig lap tekst maar wel leuk om te lezen. Ik ga eens op zoek naar foto’s. Bedankt, altijd leuk weer eens wat anders te lezen dan over bekende merken .

1 like

Van harte welkom :clap:

1 like

Top verzameling, welkom en veel plezier op het forum!

1 like

Welkom! Erg mooie verzameling heb je :+1:t2:

1 like

Welkom op het Horloge Forum, een prachtige collectie Helbros horloges! Van dit merk heb ik nog nooit gehoord en ga ik op een ander tijdstip eens even ontdekken😂.
Omega is m’n favoriete merk (2 stuks heb ik) en mooi die Speedmaster van jou😀!
Veel plezier hier!

1 like

Welkom Llieto! Leuk dat je een relatief onbekend merk ‘meebrengt’, interessant. Mooie Mk 40 ook, kijk ook eens in het speedmaster-topic :sunglasses:. Willem-Jan

1 like

Dank iedereen voor het warme welkom. Ik zal binnenkort eens wat specifieke Helbros horloges op de plaat zetten en de schaarse info die er is erbij zetten.

Leuke collectie! Het virus zal wel nog meer aangewakkerd worden door je aanmelding op het forum :yum:

1 like

Dank Voortaan mag je me ook wel uitnodigen voor dit soort verslavingen hoor :innocent:

Haha! Ik zal je de oren van de kop praten binnenkort :roll_eyes: