Even voorstellen

Van harte welkom :clap:

PIeter.

Als nog iemand een tip heeft voor een toolkit om alleen echt de basis zaken zelf te doen, namelijk bandje verwisselen en inkorten.

Dank!

Van harte welkom!

Welkom Guy! Have phun!

Welkom op het forum en gefiliciteerd met de geboorte van je zoon! :+1:t2:

Mijn beste,

Van harte welkom Guy, binnen de contouren van dit temperamentvolle HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom!

1 like

thanks!

Hallo Guy!

Van harte welkom op het enige echte horlogeforum van de hele wereld! :sunglasses:

Heel veel plezier toegewenst hier en uiteraard heel veel mooie horloges toegewenst! :+1:

Zo’n setje kan je b.v. hier kopen:

https://www.mooihorloge.nl/accessoires/horloge-gereedschap/setjes-1.html

Goed bedrijf. Heb ik vaak zaken mee gedaan. Bezorgen zeer snel. Succes!

Harry.

Ik heb iig zojuist de Bergeon 6767-F gekocht. Kan ik hiermee ook de meeste stalen banden inkorten?

1 like

Een hoop links van het ‘Gereedschap (banden swap)’ topic doen het helaas niet.
Dit lijkt mij ook een mooi setje.

https://www.gereedschapcentrum.nl/bruder-mannesmann-11760-horlogemaker-set-in-alu-koffer.html?gclid=EAIaIQobChMIvqmrg4TB2gIVV-cbCh20qwDeEAQYASABEgLI_fD_BwE

Zeer nuttig tooltje ( spring bar tool) en van uitstekende kwaliteit. Onontbeerlijk ook. Het is echter niet om banden in te korten, maar om banden mee van je horloge af te halen en eraan te zetten. Het is een tool om pushpins te verwijderen en te plaatsen (de pinnetjes waarmee de band aan de horlogekast zit) Om je een lang verhaal van mij te besparen kan je dat het beste even op YouTube intikken; dan zie je meteen waar dat exact voor dient. :slightly_smiling_face:

De link die ik je doorgaf van horlogesetjes werkt gewoon hoor.:+1:

Zeker :ok_hand:

Welkom!

Welkom en veel plezier op ons mooie forum.

Welkom en gefeliciteerd met het kleine manneke!:slightly_smiling_face:

Welkom!

Ben toch voor dit setje gegaan. Zit er degelijk uit en mannesmann staat bekend om kwaliteit voor een meer dan redelijke prijs. Nu nog een horloge.

2 likes

Welkom

Heb trouwens weinig verstand van fora, maar vind het enorm goed opgebouwd.
Hoe je bijvoorbeeld threads kan volgen en kan scrollen naar het einde van de thread. Echt indrukwekkend. Ook de inleidende robot, helemaal goed.
Complimenten aan de eigenaren. :ok_hand::+1: