Even voorstellen

Aangenaam, mijn naam is(dus) Folkert.
Horloges hebben mij altijd al gefascineerd, maar heb daar nooit echt wat mee gedaan, dan behalve na lang zoeken eens in de zoveel tijd een nieuwe kopen.
Nu doe ik tegenwoordig educatieve schoolbezoeken gekleed als een persoon uit het verleden en verschilende periodes van voor de jaartelling tot aan WW2. Daar hoort af en toe ook een passend horloge bij. Ik zal dus het meest op de vintage afdeling van dit forum te vinden zijn om vooral te zoeken, te leren en te vragen naar en over horloges.
Wat mij nu vooral bezig houd is het zoeken naar een werkend Amerikaans horloge voor mijn WW2 uitbeelding die ik ook in het normale leven wil kunnen dragen en het weer aan de praat krijgen van een zakhorloge uit 1930.

13 likes

Welkom en succes met de zoektocht naar een horloge uit de interessante periode van WO2.

Welkom op HF! En leuk en bijzonder, wat jij doet! Veel plezier hier en met de zoektocht!

Welkom.

Voor een horloge uit de jaren 1940 zul je waarschijnlijk bij Hamilton, Elgin of Waltham moeten zoeken.

Mijn beste,

Folkert, van harte welkom binnen de contouren van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Hartelijk welkom hier, succes met zoektocht :+1:

Welkom op het forum, veel plezier hier en dat je zoektocht naar ongeveer 80 jaar horlogeverleden vruchten mag afwerpen!

Hoi Folkert,

Wekom hier en leuke invalshoek om horloges te zoeken. Weet niet uit welk ‘kamp’ de horloges moeten komen maar ik denk aan (Duitse zijde) Hanhart, Stowa, Laco en IWC (die laatste leverde aan beide kampen).

Laatste stonden hier twee horloges uit de jaren 40 te koop:

Veel plezier hier en we horen graag meer van jouw scholenproject…

Groeten, Willem-Jan

Dank je heren voor de optie’s

Willem-Jan, het kamp is US. Hoeft niet per see “issued” te zijn mag ook civil.
Ik weet dat er wel het een ander te vinden is, maar de prijs is ook wel een dingetje…

Welkom!!!

Welkom en veel plezier op dit forum!

Folkert, welkom op HF!

Welkom hier!

Welkom!

Folkert, welkom en veel plezier op ons mooie forum