Even voorstellen

Welkom geefmejedeeg !
En duiker op staal is nog steeds heel breed.
Longines zit er qua prijs een beetje tussenin.
Niettemin een aantrekkelijk model!
Veel plezier !

1 like

Welkom!

Wat is je budget voor die stalen duiker?

1 like

@Phoenix.bas heb even over je berichtje heen gelezen door alle reacties. Ik dacht op de afbeelding te zien dat de bezel een andere kleur blauw had dan de wijzerplaat maar dat is niet zo. Het is zeker wel een mooie unieke klok. Maar om mezelf te beschermen tegen de zoveelste impulsieve aankoop laat ik hem even gaan.

@mr_brakke Idd een ruim begrip. Eigenlijk moet het natuurlijk een Submariner worden maar die zijn me een beetje te duur.

@551er rond de 1000,-

1 like

Welkom!! Wellicht is een (gebruikte) Oris Aquis iets voor je?

1 like

Die vind ik ook heel mooi inderdaad.
Maar ik moet eerst even wat gelden los maken.
En weer een goed excuus verzinnen voor “de baas”. Die begrijpt het niet helemaal en vond het maar zonde geld toen ik de Jaguar gekocht had.

1 like

Van harte welkom!

1 like

Goedemorgen en welkom!

1 like

de hydroconquest is een uitstekende keuze. ik spreek uit ervaring want het was ook mijn eerste automatic.

1 like

Check deze dan even; binnen jouw budget tot wel iets aparts…

1 like

Welkom! :smiley:

1 like

Alles is relatief :slight_smile: bij mij was hij er eerder dan verwacht.
Naast de Sub (14060M) draag ik als als duiker op staal de Seamaster, een SKX 007-J op solid oyster, een SKX @HanDavinci mod op jubilee en een leuke Rus: een Vostok Amphibian.
Deze lenen zich overigens ook allemaal om op andere banden te dragen zoals Nato, leer of rubber.

De Longines is erg mooi, maar een dikke EUR 1 K. zou ik er niet voor uitgeven. Die zou in het potje gaan om te sparen voor iets mooiers, bijvoorbeeld een Seamaster.

Ook zou ik zeker hier binnen het forum, op Chrono (met wat hulp van hier) of bij een goede “grijze” dealer kijken. Dan kan tientallen procenten schelen voor een Longines.

Heerlijk om op zoek te gaan naar je eerste automaat ! Heel veel plezier daarbij.

1 like

Welkom op HF!

1 like

@wilfox Ik heb slechte ervaringen met Facebook shops. Laatst nog een smartwatch besteld bij een te mooi om waar te zijn webshop via Facebook. Kreeg één of ander imitatie prulletje opgestuurd. Wel via PayPal m’n geld terug gekregen maar ik ben er al weer klaar mee. Zeker een horloge van een paar honderd euro wil ik eerst in m’n hand hebben gehad voor ik hem koop.
@mr_brakke De 14060M is wel heel mooi maar zelfs 2e hands kost ie toch nog wel rond de 6K denk ik. Blijft toch een boel geld.

Zou ik ook niet snel doen hoor! Maar Solo Japan is een redelijk gerennomeerde naam en verkoopt oa JDM-modellen die niet in europa te krijgen zijn. Check hier even voor wat reviews van deze shop (ken je dat deel van het forum ook gelijk)

Overigens snap ik dat van dat eerst passen wel hoor, zeker in die prijsklasse. Maar passen en kopen hoeft niet bij hetzelfde adres natuurlijk… :wink:

Dit alles ter jouwer overweging, succes!

1 like

Idd veel goede recensies. Misschien wel een idee voor de toekomst. Alhoewel ik eigenlijk altijd mijn spullen koop bij de winkel waar ik goed en netjes wordt geholpen. Tenzij ik m’n huiswerk via het web kan doen, dan ga ik voor de allergoedkoopste internetboer. Blijf natuurlijk wel een gierige Hollander😆

1 like

Uiteindelijkzijn we allemaal ook opportunist op z’n tijd.

Laatste ideetjes van mijn kant voor je <€1000 duiker: Squale of (iets heel aparts maar wel van eigen bodem): TWCO (alleen al voor de verpakking :drooling_face:

Overigens hoef je de volledige 1k niet stuk te slaan, kun je makkelijk een dikke duiker én nog één of twee andere mooie horloges voor kopen (een flieger of een dresser).

Succes met de keuze(s), veel plezier tijdens de jacht!

1 like

Welkom hier ! Een passende naam gekozen, want je zult wel wat centen kunnen gebruiken in de ehhh… verdere ontwikkeling hier :grinning:

1 like

Thanks @wilfox voor al je tips. Wordt gewaardeerd. Die TWCO heeft inderdaad wel een stoere doos. Maar uiteindelijk beland die toch in de kast. Ik ga voorlopig maar eerst eens goed m’n huiswerk doen.

Welkom :grin:

1 like

Bedankt allemaal voor dit warme onthaal🤗