Even voorstellen

Hallo allemaal,

Ik ben Lars. Mijn interesse voor uurwerken werd pas echt gewekt toen ik mijn eerste automaat heb gekocht. Er staat IWC op maar het is een automaat die gemaakt is in een klein fabriekje in Thailand waar ik bij toeval een rondleiding kreeg.

Het verhaal erachter is dat de eigenaar van dit fabriekje oude apparatuur op veilingen heeft opgekocht waar de originele uurwerken mee werden gemaakt en deze is gaan repliceren. Een horlogemaker hier in Nederland was onder de indruk van de kwaliteit van het uurwerk. Nu blijven verhalen altijd verhalen, maar dit was de aanleiding om mij eens meer in dit onderwerp te gaan verdiepen.

Mijn doel is om eerst veel basiskennis op te doen, eventueel eens een cursus te volgen en horloges te verzamelen. Het laatste laat nog even op zich wachten ben ik bang, aangezien ik nog studeer.

Op dit moment ben ik tevreden met deze fake IWC, het tikt als een malle en oogt toch vrij mooi al zeg ik het zelf :).

Ik hoop op termijn een bijdrage te kunnen leveren aan de discussies, tot die tijd zal ik vooral veel lezen.

gegroet,

Lars

Hieronder mijn automaat:


Hoi Lars
Leuk dat je intresse heb in horloges&uurwerken
Maar FAKE!!! Wordt hier niet op prijs gesteld!

Gr. Tim

He Tim,

Begrijp ik, wilde alleen de aanleiding voor mijn interesse verhelderen. Je moet ergens beginnen en de verhalen achter mijn originele Fossil horloges zijn niet zo boeiend ;p, iets met kerstmis.

gr.

Lars

You still have a lot to learn, young grasshoper!

Geen fakes op een liefhebbers forum.

Welkom & laat de rest maar lullen. Die kunnen blijkbaar de bedoeling ervan niet inzien.

Kan de bedoeling prima inzien, dus dat hoef je voor mij niet in te vullen, hartelijk dank. Ben echter van de mening dat een fake horloge, ongeacht het verhaal, niet thuis hoort op een horlogeforum, en al helemaal niet op eentje die duidelijk aangeeft dat replica’s hier niet mogen.

Daar gaan we weer…

Tussenstand is 2- 1 en ik zet deze nu op 3 - 1.

Het staat duidelijk in de forumregels: fake horloges zijn niet gewenst! De wellicht goede intenties van Lars veranderen daar niets aan.

Grt. Marco

Welkom. Liever foto’s en een saai verhaal van je Breil, dan het verhaal dat een fakeverkoper jou op de mouw heeft gespeld.

men leest niet verder dan de neus lang is.

hij zal idd nog moeten leren ja, maar moesten we dat niet allemaal.
ook ik ben begonnen met fake, en vele anderen hier op het forum.
ik heb ze alleen nooit gepost hier. wie weet doe ik het ooit nog eens, alleen maar om de zaak eens goed op te naaien;-)

arie Schreef:

ik heb ze alleen nooit gepost hier. wie weet doe
ik het ooit nog eens, alleen maar om de zaak eens
goed op te naaien;-)

Want dat zou pas echt leuk zijn :S

Laten we hem bekeren :)o

Bert1 Schreef:

arie Schreef:


ik heb ze alleen nooit gepost hier. wie weet
doe
ik het ooit nog eens, alleen maar om de zaak
eens
goed op te naaien;-)

Want dat zou pas echt leuk zijn :S

het lukt me nu al zo te zien. zonder foto’s

Tijd zal het leren, wie weet is dit de eerste zet om verder te gaan met echte horloges.
En verdwijnt de neppert ergens op zolder of in de prullebak.

gr Ron

Beste allemaal,

Ik had inderdaad niet de intentie de boel hier op te naaien ;). Ik was niet van plan om hier maandelijks een nieuwe replica te posten, slechts eenmalig als binnenkomer, of als ik hem een keer uit elkaar haal om te oefenen.

fijne avond!

Niet meer in elkaar zetten hè?

Wat zijn je horloge plannen? Wellicht kunnen we je op weg helpen.

LarsLars Schreef:

Beste allemaal,

Ik had inderdaad niet de intentie de boel hier op
te naaien ;). Ik was niet van plan om hier
maandelijks een nieuwe replica te posten, slechts
eenmalig als binnenkomer, of als ik hem een keer
uit elkaar haal om te oefenen.

fijne avond!

je naait de boel niet op, daar was ik al mee bezig:) grapje. ik had begrepen wat je bedoelt, jammer dat sommigen daar niet doorheen kijken.

arie Schreef:

het lukt me nu al zo te zien. zonder foto’s

Bravo.

Bert1 Schreef:

arie Schreef:


het lukt me nu al zo te zien. zonder foto’s

Bravo.

wij worden dikke vrienden:)-D :)-D

Dat weet ik niet. Maar in een biertje spuug ik niet :)o