Even voorstellen

Hallo allemaal, ik ben Niek, 19 jaar en student in Groningen. Sinds kort merk ik dat ik steeds meer interesse krijg in horloges. Ik kwam dit forum tegen en inmiddels kijk ik een tijdje mee. Ik ben van plan om mijn eerste mechanische horloge aan te schaffen en vandaar dat ik zelf een account heb aangemaakt.

Het horloge dat ik op het oog heb is de Seiko SARB033. Ik denk dat het een mooi, simpel horloge is voor zowel nette als casual gelegenheden. Ik heb een smalle pols en daarom lijkt de afmeting van het horloge precies goed te zijn voor mij. Het enige minpunt is dat ik hem niet kan passen voor aanschaf omdat hij niet in Nederland verkrijgbaar is. Omdat ik zelf net kom kijken in de horlogewereld zou ik graag van jullie willen weten of jullie dit een goede keuze vinden of totaal niet.

Mvg,

7 likes

Welkom Niek op dit forum. Lijkt me een mooie start van een nog aan te leggen verzameling !

2 likes

Hallo Niek,

Van harte welkom op dit forum.
Ik heb zelf ook lang rondgekeken hier en werd ook regelmatig met deze SARB033 geconfronteerd door de diversen leden hier.
Uiteindelijk heb ik hem zelf nieuw gekocht bij Seiyajapan en mocht hem gisteren in ontvangst nemen.
Een aanrader zou ik zeggen.
Zie hier mijn link : NA: Seiko SARB033
Succes met je aankoop en veel leesplezier hier.

1 like

Welkom Niek, veel plezier hier op het forum! De SARB033 is een heel mooi begin.

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Van harte welkom hier.

Seiko’s zijn prima horloges. De SARB serie is gewoon goede waar voor de centen.

Ik neem aan dat je plaatjes gegoogled heb van de 033 om een beetje een beeld te krijgen hoe hij op de pols gaat staan.

Zoals je zelf al aangeeft is de 033 een bijna alleskunner. Met een waterdichtheid waar men in principe zelfs nog mee kan zwemmen.

Elf.

2 likes

Hallo rytec,

Ik heb je topic even gelezen. Erg mooi horloge! Seiyajapan lijkt inderdaad de beste optie. Nadeel is de eventuele invoer- en/of douanekosten. Hier nog last van gehad?

1 like

Uiteraard betaal je invoerkosten en douanekosten.

Bij mij in België was dit €102,- waarvan €30,- douanekosten ik denk dat het in NL voordeliger is om dat daar te kopen.
Had ik ook wel willen doen maar dan moet je weer iemand kennen en die moet dat ook weer opsturen naar mij, dus niet zo evident allemaal.
Als ik jou was zou ik nu nog een mail sturen naar Seiya om te vragen of ie het nog wil doen voor de promo prijs van $348 ipv de gewone $360, ik zie dat de promo sale weg is, dus wie weet.

1 like

Hallo Chris,
bedankt voor de linkjes! Ik ben zo’n beetje het tegenovergestelde van de persoon die je beschreef haha. Ik ben rond de 1.78 lang en al helemaal geen 2 meter breed. Mijn polsen zijn 15,5-16 cm in omtrek. Dus eerder te smal dan te groot. Vandaar dat ik een horloge kopen zonder te passen wel een risico vind. Gewoonweg omdat heel veel horloges voor mij te groot zijn. Mooi dat het horloge jou goed bevalt en succes met je zoektocht naar de 035!

1 like

Mijn beste,

Niek, van harte welkom in die wonderlijke wereld van HorlogeForum.:watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

Hallo Elf,

Jazeker heb al veel gegoogled en op YouTube gekeken voor de wristshots. Lijkt prima te kunnen voor smalle polsen. Ja ik ben ook zeker van plan om hem als bijna alleskunner te gaan gebruiken als ik hem koop.

Bedankt voor je reactie.

1 like

Ja dat is wel een nadeel maar niet een onoverkomelijk probleem. Goede tip dankjewel!

1 like

Dan is die SARB het model dat je zoekt hoor, met een paar schakels eruit te halen zal die prima passen en zeker niet te groot overkomen.
Ik heb ook zo’n tooltje meebesteld om die pinnetjes aan de zijkanten van de band eruit te duwen, ook een aanrader hoor!

Ik heb ook nog een Seiko SRP707 en die oogt eigenlijk op mijn pols een beetje te groot, als ik dan een paar foto’s bekijk die ik genomen heb lijkt het alsof het horloge eromheen uitsteekt, is niet zo maar het oogt bij mij iets minder denk ik zelf.
En dan zijn er sommigen die dat weer niet vinden.

Goed om te horen. Op deze manier komt de aanschaf steeds dichterbij. Tooltje moet ik er dan ook maar bij bestellen inderdaad.

Ook een mooi ding die SRP707, jammer dat hij wat groot oogt. Wat is de omtrek van jouw pols ongeveer?

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Hoi Niek,

Welkom op dit forum! Ik wens je er veel plezier en wijsheid toe.
Ik ken de Seiko niet maar weet 1 ding met een zekere stelligheid te beweren, met een Seiko zit je nooit echt verkeerd.

2 likes

Hoi Niek welkom op HF en een Seiko is een goede keus .

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

17,5cm

1 like

Ja is ook een goede optie. Ik heb Rob toevallig laatst gemaild. Hij zei dat hij hem ook uit Japan moet halen. Zou dan uitkomen op ongeveer 375, dus wel goedkoper. Als ik daadwerkelijk overga op de aanschaf dan zal ik nog een keer informeren bij Rob.

1 like