Expert Opinion: JLC Master Moonphase of JLC Master Calendar

Moonphase puur voor de looks. De iets lagere prijs is mooi meegenomen, maar irrelevant als factor op dat prijsniveau.

2 likes

Heb zelf het vorige model calendar gehad. Ik vond de complicatie full calendar vrij nutteloos, en stoorde me aan de drukke dial.

Voor mij zou het een moonphase wordenā€¦of een Glashutte panomaticlunarā€¦

4 likes

Ja deze glashutte is zeker mooi en misschien komt die ook nog.
Ik heb nog geen annual calendar of moonphase complicatie in mijn collectie.
annual calendar zal ik wel PP willen, maar dat is heel heel lang doorsparen en de rest van de collectie verkopen

we zijn wel aan het vloeken in de kerk hierā€¦ hahahaā€¦ Ingersoll in de JLC post!!

Maar weet je, als fun-moonphase-calendar klokje voor erbijā€¦ vind ik die Ingersoll nog wel lachen. Welk type is dat, ga ik es googelenā€¦ :slight_smile:

1 like

Eerste reactie: moonphrase

1 like

Ik vind het niet zo erg.

Zo te zien vindt de meerderheid de moonphase mooier. Maar de annual calendar complicatie trekt me ook aan.
Is er een andere annual calendar?

hmmm. ik hoor nog graag meningen van aantal oud gediende forumleden.
Het lijkt wel of ze allemaal met ā€¦ zijn meegegaan

De Moonfase is prachtig.
Voor mij zou er geen twijfel zijn. Het geheel is veel meer in balans

1 like

1 like

Moonphase zonder enige twijfel :thumbsup:

1 like

Een kalender qua complicatie is vet!
Enkel esthetisch gezien prefereer ik echter ook de moonphase.

1 like

Ook leuk maar erg prijzig.
Dan ga ik liever voor een PP

PP is volgens mij weer een tikkie duurder.

1 like

wanneer je dat geld heb. maakt dat tikkeltje niet meer uit :wink:

Absoluut se monophase - maar daar denken meer mensen zo over

Wat ik bedoel te ā€˜zeggenā€™ is dat betreffende AP op het prijsniveau ligt van JLC. De PP is van een geheel andere ordeā€¦:wink:

1 like

Moonphase hands down :thumbsup:

1 like

Heb al eerder gezegd dat ik die JCL MUT Moon 39 in zwart echt heel mooi vind. Maar je wat ik hier verder ook over denk? Die kalender complicatie is leuk. Het heeft een vintage uitstraling. Maar dat is net nu precies, denk ik. Ik zal nog eens wat rondkijken, maar volgens mij kan je de exacte dail layout in redelijk grote hoeveelheden tweedehands krijgen. Die moonfase is klassiek, maar niet antiek. Eerder echt modern.

1 like

De Moonphase, de Calender is me wat te druk voor dit type uurwerk.

Ik kies ook de Moonphase, mooie rustige wijzerplaat. Calendar is ook mooi, maar mij te druk.