Felsa Bidynator 410 is af!

Ik ben erg gek op de Felsa Bidynator uurwerken, ze maken zo’n fijn geluidje met de rotor en zijn heerlijk om aan te werken. Bovendien goede kwaliteit en meestal heel nauwkeurig. Ik heb er dus ook een aantal met en zonder datum en vroege en latere series. Maar deze heb ik nog nooit eerder gezien: Een bidynator met kleine seconde.


Ook het uurwerk is iets anders:

De balanskloof zit aan de andere kant vergelijk met onderstaande plaatje.

Heel interessant, dus maar gekocht. Het is wel een project maar wie weet is het nog te doen.
Heeft iemand al eens eerder een Bidynator met kleine seconde gezien?

5 likes

gaaf! :slight_smile:

Leuke klok, mooie vorm van de kast. :thumbsup:

Ja, heb ik wel eens gezien. Het is de Felsa 410.

Bedankt, aanknopingspunt ik ga zoeken, dit al gevonden.
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Felsa_410
Waar heb je de F 410 gezien?
In handen gehad of op een internet forum?

Ik heb hem voor me gehad in een oudere Fortis automaat. Daar moest een nieuwe stift in en het glas moest vervangen worden.

mvg Melvin

Een tijdje druk geweest met klussen voor forumleden. Oude Pontiacs en Russen, maar nu toch weer tijd over dus mijn prachtige White star onder handen genomen. Ik houd erg van de Bidynator uurwerkjes en werk er graag aan, maar hier was het net even anders opgebouwd omdat het een heel vroeg (en zeldzaam kaliber is) ook leuk. Service ging gesmeerd, nieuw glaasje en een perfecte band gevonden.
Hier wat foto’s

De kast is met 35 mm vrij groot voor een uurwerk uit de vroege veertiger jaren. Kijk hoe mooi de koperen wijzers en de bullseye wijzerplaat zijn. En de kroon die door de vorm aangeeft ik ben niet om op te winden, je hebt alleen grip als je de wijzers gelijkzet. Bovendien draagt deze kroon ook comfortabel, prikt niet in de huid.

Nu maar op zoek naar nieuwe Bidynator projecten want ze zijn op.

6 likes

Erg mooie en bijzondere vintage, André :+1:

Prachtig horloge en weer met veel liefde opgeknapt!

Schitterend resultaat, complimenten :smiley:

Lekker Old-School!!!

Mooi hoor André, veel karakter!

Mooi werk… :smile:

white star heb ik ook nog liggen

Dat is ook een mooie hoor. Wel zo’n dertig jaar jonger.

Nog even een foto van een trosje Bidynators.

3 likes