Ferrie Schweitzer (www.vintagehorloges.nl) (tu)

Ongeveer twee jaar geleden mijn Omega Seamaster (145.024) uit 1973/74 bij Ferrie laten opknappen. Niet goedkoop maar wel goed. Goede vlotte communicatie, je wordt op de hoogte gehouden met foto’s. Aanrader!
Maar ook bij de meester gaat er wel eens iets fout: helaas kwam de wijzerplaat niet helemaal ongeschonden uit de strijd. Er was een stukje lichtstof (lumen) van een marker weg. Ferrie heeft de hele dag op z’n knieën door de werkplaats gekropen en een stofzuigertje leeggegooid waar het mogelijk in zou kunnen zitten, maar het mocht niet baten. Natuurlijk ook geen nieuwe meer te krijgen. Ik kreeg korting aangeboden. En dat heb ik toen geaccepteerd. Mocht ik er ooit nog eens eentje kunnen vinden, dan zal Ferrie hem er natuurlijk opzetten.

Hier het resultaat:

3 likes
.

Ferrie heeft recent mijn Omega Seamaster gerestaureerd. Hieronder viel:
Kast opnieuw polijsten, uurwerk servicen, band polijsten en hier en daar herstellen, nieuwe wijzerplaat (op mijn verzoek) en hesaliet (glaasje) polijsten.
Resultaat is prachtig geworden:

Gezien al het werk vind ik de prijs heel redelijk. De communicatie verliep perfect en de afhandeling was sneller dan het geluid :smiley:

Mag ik vragen wat de kosten hiervan waren? Wil ook mijn omega een beurt laten geven.

Heb al heel wat Omega’s en ook Rolexen door Ferrie laten behandelen. Nooit problemen gehad en de communicatie verloopt meer dan aangenaam. En ook zijn hond Bodi is leuk :slight_smile:

hans cp

Ferrie heeft m’n non-ac onder handen genomen en alles perfect afgehandeld …echte aanrader dus …(tu)

Helaas is mijn “liefde” voor Ferrie aanmerkelijk bekoeld, na de service aan mijn Girard Perregaux. Zie hiervoor dit draadje:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,203427,page=1

Niet meer tot een compromis gekomen heb ik uiteindelijk en gelukkig via verkoper JMN het horloge naar GP zelf moeten sturen met een torenhoge rekening tot gevolg. Ik zoek voortaan naar een alternatief en die zijn er genoeg.
Voor mij in ieder geval een dikke (td) en wat zijn hond betreft, daar heb geen ervaring mee.

Ik heb een Omega Seamaster Chrono als trouwhorloge.

Aangezien ik hem 2e hands had gekocht heb ik hem voor de bruiloft een service laten geven bij Ferry Schweitzer naar tevredenheid.

Na de trouwerij bleef het horloge soms zo maar staan. Ik heb het horloge teruggestuurd naar Ferry, waar uiteindelijk bleek dat 1 of ander radje slipte.
Ferry heeft het zonder kosten en met teruggaaf van verzendkosten gerepareerd.

Dus ik ben helemaal happy. Ferry bedankt!

Vandaag mijn Speedmaster Mark IV, c.1045, weer retour ontvangen. Geheel geserviced en weer in de staat gebracht zoals ik hem 37 jaar geleden gekocht heb. Prima vakmanschap en prettige communicatie. (tu)

Ik heb mijn Azimuth Jagdbomber voor onderhoud naar Ferrie Schweitzer in Heerlen gestuurd, via TNT (geen probleem). Er zat een buts aan de zijkant en het horloge liep 30 seconden per dag te langzaam. De buts is keurig weg gewerkt, de kast is opnieuw opgemaakt en het horloge loopt niet meer te langzaam. Binnen 1,5 week had ik het horloge weer terug. Ik heb gezien dat Ferrie Schweitzer al eerder in het zonnetje is gezet, maar wat mij betreft gebeurt dit nu dus opnieuw. Vakwerk, snelle uitvoering van de werkzaamheden en tegen een redelijke prijs. Ik kan iedereen deze horlogemaker aanbevelen.

Groeten,

Boudewijn

Er is (natuurlijk) al een topic over Ferrie. Het is volgens mij handiger als je daar je reactie plaatst i.v.m. de overzichtelijkheid.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?20,183214

Groeten,
Arjen

Ik kom om een of andere reden geen recentere thread (of die waarnaar in de bovenstaande post verwezen wordt) vinden, dus bump ik deze maar even. Ik wilde Ferrie Schweitzer namelijk graag een ‘thumbs up’ geven :thumbsup:

Gisteren heb ik mijn PloProf opgehaald die hij een servicebeurt heeft gegeven. Ik ben er ontzettend tevreden mee. Van tevoren hebben we besproken dat ik het horloge zo origineel mogelijk wilde houden: geen nieuwe bezel, wijzers, wijzerplaat of drukknop, en ook de kast wilde ik ongemoeid laten. Ferry heeft als liefhebber (en in tegenstelling tot Omega zelf) alle respect voor die wensen.

Mijn PloProf werd vakkundig gedemonteerd en alle onderdelen kregen een ultrasoon bad. Pakkingen werden vervangen en ik kreeg een prachtige serie foto’s van het hele proces. Super interessant om te zien!

Wat ik extra op prijs stelde, was het mailtje dat ik (de dag nadat hij het horloge ontvangen had) van hem kreeg. Mijn wijzerplaat heeft namelijk nogal bobbeltjes of ‘puisten’ (iets dat uitsluitend voorkomt bij de oudste, ‘type 1’ versie van die plaat). Maar pas wanneer de de plaat van de zijkant bekijkt, zie je hoe heftig het relief eigenlijk is. Ferrie vertelde me dat het niet onmogelijk zou zijn dat bij het terugplaatsen van de wijzers deze iets strakker zouden komen zitten, en misschien ‘aanlopen’ tegen het relief, waardoor zo’n bubbeltje zou kunnen barsten. Ik vertelde hem vertrouwen te hebben in zijn kunnen, en het verder van het lot zou laten afhangen. In mijn geval had ik geluk (of was Ferrie te bescheiden over zijn vaardigheden) want alle puisten zijn nog heel. Maar Ik stel dit soort informatie vooraf enorm op prijs, omdat je op die manier niet voor vervelende verrassingen komt te staan.

Mijn PloProf is geslaagd voor alle ‘stress tests’ (voortdurend op de winder, overdag op de winder en 's nachts niet, en slechts enkele minuten per dag op de winder). Ik ontving het horloge terug in een mooie service case voorzien van alle bescheiden (incl. timing machine diploma ;-)), de versleten pakkingen en 12 maanden garantie. Dit alles voor een zeer schappelijke prijs, zeker gezien het feit dat deze man geen hobbyist is, maar 30 jaar lang voor Omega gewerkt heeft en gecertificeerd Omega reparateur is.

Een absolute topper!

Wederom een prettige ervaring. Ik had bij het ophalen van mijn vorige horloge (zie hierboven) een Omega bij hem achtergelaten waarvan de chronograafsecondewijzer ‘stotterde’. Ook stoorde het me dat het glaasje niet origineel was (en bovendien verkleurd en iets te klein…). Tot slot vroeg ik me af of een volledige service verstandig was.

Al enkele dagen later kreeg ik bericht: chronograaf gerepareerd, origineel glaasje gemonteerd en pakkingen vervangen voor een zéér schappelijke prijs. Dhr. Schweitzer gaf daarnaast aan dat hij graag een service uit zou voeren, maar vond dat het eigenlijk (nog) niet nodig was. Ontzettend eerlijke man!

Vandaag mijn Omega Speedmaster moonwatch opgehaald bij Ferrie Schweitzer, deze had ik daarheen gebracht ter reparatie na waterschade. Ik ben uitstekend geholpen, en heb tussentijds ook foto’s mogen ontvangen van het proces. Kortom geweldige service en ik ben meer dan te vreden, zeker een aanrader!

Deze Omega Seamaster overgenomen van een familielid.
Horloge werkte prima maar toch een servicebeurt laten uitvoeren aangezien het horloge waarschijnlijk tientallen jaren stil heeft gestaan.

Prima geholpen door Ferrie van ,http://www.vintagehorloges.nl pakking vervangen, nieuwe kroon en alles schoongemaakt. Ook heb ik een omega sluiting erbij gekocht.

Ben heel blij met het resultaat.

Iedere dag aan het genieten tijdens het opwinden :slight_smile:

15488792331129111877093052274205

8 likes