Find: Jenny Caribbean

Haha, in mijn vluchtigheid de keepers gemist. Dank voor de correctie!
Zijn er nog meer signalen waardoor dat duidelijk wordt? Binnenkort wil ik er zelf ook een kopen.

Op de foto met de Sicura? patroon van de gaatjes, gesp, afwerking zijdes.

1 like

Oké ik ga nog even oefenen :smiley:

2 likes

Die Jenny is gaaf inderdaad, zeker de moeite waard om te laten opknappen. Denk dat de waarde ergens rond de 1500 euro ligt als ie geserviced is.

Leuke klapper, vintage chrono duikers zijn eigenlijk überhaupt al vrij zeldzaam.

Ook hier zeg ik weer, Triade juweliers in Almere.
Heeft zijn eigen werkplaats met diverse horlogemakers en staat hoog aangeschreven als horlogemaker. Zijn bekend met vele merken en doen ook gewoon de premiums. Ik laat daar ook alles doen. Ze kunnen voor je kijken of het de moeite is qua verwachtte reparatie/servicekosten.

Ennuh welkom! Erg leuk horloge die Jenny, kende ik niet en ben heel benieuwd of die de moeite van het repareren waard is.

Mijn exemplaar heb ik een jaar geleden verkocht voor €1950 en die had geen originele kroon :+1:

Thanks iedereen voor de tips. Zoek alleen nog een geschikte horlogemaker voor het uurwerk Valjoux cal. 7733? Iemand ervaring met dit type?

Die horlogemaker heb ik je al genoemd. Lees even de reviews dan is duidelijk dat je met dat uurwerk rustig daar terecht kunt…

1 like

Dezelfde versie of de V72 versie? Laatstgenoemde zijn id goed geld waard.

Elke goede horlogemaker kan wel weg met een VJ7733. Is niet uitzonderlijk (wel hoogkwalitatief uiteraard).

1 like

Zo’n 7733 is een beetje het goedkope chrono uurwerk van Valjoux toch? Ze zijn ook nooit gedecoreerd of niets, ziet er erg armzalig uit. Jaren geleden toen de duurdere chrono’s met kolomwiel (22, 72, 92 etc) nog te betalen waren kraaide er geen haan naar de 7733/7734 chrono’s. Deze kon je toen voor een paar honderd overal vinden :slight_smile:

1 like

Deze stond een week of 2 geleden toch op marktplaats? Had hem ook zien staan. Erg mooie Aankoop. Gefeliciteerd. Ook leuk al die andere klokken.:+1::+1:

De Valjoux 72 versies zijn idd nog duurder.

Dit was mijn exemplaar, met Valjoux 7733 en destijds verkocht als een Dugena:

5 likes

Hoe weet je dat het een V72 versie is?

Die heeft 3 sub dials

Mooi! En zeker nette prijs. vrees dat het exemplaar van versteegk zonder service geschiedenis nog niet eens in de buurt gaat komen. Des ondanks…mooie vondst.

Als ie em laat servicen zoals ie van plan is, heeft ie straks een service geschiedenis.

Ook is het verschil in prijs tussen een niet of wel recent geservicede valjoux 773 chrono niet heel groot.

Het is voornamelijk van belang dat alles origineel is en werkend is om een goede prijs te krijgen.

Ik heb overigens niet de indruk dat de topic starter het horloge wil verkopen maar gewoon een tof horloge wil dragen.

1 like

Minderwaardig is een waardeoordeel. En terecht. Neemt niet weg dat ik een paar penankers heb, waaronder mijn eerste horloge uit 1970.

[quote=“Maurits, post:15, topic:136246, full:true”]
En ze zijn tamelijk luidruchtig.[/quote]
Het is geen straf om je penanker te horen tikken terwijl je zondagochtend je koffie nuttigt en het nieuws doorneemt. Op een ander moment ook niet, maar het tikken versterkt de setting meer nog dan andersom. :nerd:

[quote=“Maurits, post:15, topic:136246, full:true”]
Waren de goedkope wegwerphorloges van vroeger.[/quote]
Minder wegwerp dan een Chinees kwartshorloge a la QenQ van de Kijkshop nu. Een deel kon je inderdaad heel lastig uitelkaar halen omdat er veel delen geperst waren. Er zijn denk ik veel meer penankers uit 1975 in lopende staat over dan dat er prutskwartshorloges uit pak hem beet 2005 over zijn.

Het is dus zaak penankers niet te duur te kopen, en een niet te dure horlogemaker te hebben.

Ik ben het dus in grote lijnen eens met Maurits :smile:

3 likes

Ja das waar, daar heb je een punt. Zat met die V72 in mijn hoofd. Om een lang verhaal dan maar kort te maken…mooie aanwinst, zeker de moeite waard om een service beurt te laten geven en dan nooit meer weg doen :slight_smile:

Gr.
Men

2 likes