Find: Jenny Caribbean

Deze laatste 4 zijn in ieder geval de moeite van het repareren niet echt waard. Overigens vind ik de Buler ook wel een mooi horloge.

De Jenny is erg leuk en zo te zien nog 100% origineel :+1:

Een erg waardevol horloge idd (denk rond 2k).

2 likes

Mooie vondsten! Met name de Jenny en de Bifora. :thumbsup:

Aan de achterkant van de Bifora zou wel eens ā€œSkin Diver 100mā€ kunnen staan, die horloges worden vaak gezocht in Duitsland.

1 like

Er staat inderdaad ā€˜Skin Diverā€™ op de kast. Ik ga op zoek naar een mooie band. Wel ben ik nog op zoek naar een horlogemaker in de buurt, wie zouden jullie aanraden, speciaal voor de Jenny?

Deze Sicura zat er ook tussen, mooie band en loopt nog steeds.

1 like

Volgens mij is dit een vroegere kleine maat van 37/38mm? Zit dacht ik een Valjoux 7733 in, kunnen zeer veel horlogemakers netjes doen.
De dial lijkt goed, glaasje (laten) poetsen en dan heb je idd na service een heel leuk klokje.
Overigens vind ik de genoemde 2k echt wel de bovenkant; de vraagprijzen op ebay en Ch24 zijn hoog, maar ik heb ze afgelopen jaar zien gaan voor 800 tot 1200,-. De grotere modellen en die met gesealde pushers zijn meer gewild. ( had niet iemand hier een plakmerk zusje van deze jenny met gesealde pushers?)

De band alleen gaat tegenwoordig al voor tenminste honderd euro in goede staat en afhankelijk van de bandbreedte. Zgn. ā€˜tropicā€™.

Dit lijkt me geen echte Tropic, dus waarschijnlijk nulletje minder :wink:

1 like

Haha, in mijn vluchtigheid de keepers gemist. Dank voor de correctie!
Zijn er nog meer signalen waardoor dat duidelijk wordt? Binnenkort wil ik er zelf ook een kopen.

Op de foto met de Sicura? patroon van de gaatjes, gesp, afwerking zijdes.

1 like

OkƩ ik ga nog even oefenen :smiley:

2 likes

Die Jenny is gaaf inderdaad, zeker de moeite waard om te laten opknappen. Denk dat de waarde ergens rond de 1500 euro ligt als ie geserviced is.

Leuke klapper, vintage chrono duikers zijn eigenlijk Ć¼berhaupt al vrij zeldzaam.

Ook hier zeg ik weer, Triade juweliers in Almere.
Heeft zijn eigen werkplaats met diverse horlogemakers en staat hoog aangeschreven als horlogemaker. Zijn bekend met vele merken en doen ook gewoon de premiums. Ik laat daar ook alles doen. Ze kunnen voor je kijken of het de moeite is qua verwachtte reparatie/servicekosten.

Ennuh welkom! Erg leuk horloge die Jenny, kende ik niet en ben heel benieuwd of die de moeite van het repareren waard is.

Mijn exemplaar heb ik een jaar geleden verkocht voor ā‚¬1950 en die had geen originele kroon :+1:

Thanks iedereen voor de tips. Zoek alleen nog een geschikte horlogemaker voor het uurwerk Valjoux cal. 7733? Iemand ervaring met dit type?

Die horlogemaker heb ik je al genoemd. Lees even de reviews dan is duidelijk dat je met dat uurwerk rustig daar terecht kuntā€¦

1 like

Dezelfde versie of de V72 versie? Laatstgenoemde zijn id goed geld waard.

Elke goede horlogemaker kan wel weg met een VJ7733. Is niet uitzonderlijk (wel hoogkwalitatief uiteraard).

1 like