Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

@Sebastiaan, Dan ben ik wel benieuwd naar je polsmaat.
Nu een paar uur aan de pols en een andere band, valt het me toch nog mee!

1 like

Precies wat Jeroen zegt. En dat is beetje de magie vd Turtle. Hij draagt kleiner dan ie is.
En om de pols oogt t imho n stuk anders dan v n foto.

Schuw niet om jezelf er weer tussen te proppen :wink:

Ik vind normaliter 42mm eigenlijk al te groot. Deze is 45mm. Denk toch dat ie wel te groot zal vallen voor mij!
En nu moet ik anders weer te lang wachten, geen geduld voor :joy:

2 likes

Ik draag normaal ook niet groter dan 40mm. Het valt me mee en ga hem zoiezo een kans geven :wink::+1:

En volgens mij bedoeld @marnixmoed, dat je jezelf er weer tussen moet zetten en niet onderaan

1 like

Marnixmoed
Thehaguedragon
H_J_R_
Vintage4all
Igor
NickW
RobertW
Koekoek
ArjanV
Marxje
Bouke
anon32526882OV
Logie
25tien
Dpvh
PLP
Candide
Thijsie
Thieuke
StefanKetelaars
Dino
Firly
Logixa
Dins1
Ruudvv
Marijnr
ThomThom
Whyking
Watch-This
Dutchmanpeet
RBK
Bouke
Selie
S_Augustinus
Teunnes
Richz1986
Stijn306
Leim
Spierbundel
Jaroen
Galf
Eddio
Wilfox
Phoenix.bas
Chlorophyl
Cdg
SjoerdKurstjens
SeikoFrank
Baars
Jarl
Joostvv2
Goku13
Daiderik
Jeranimo
Zipflip
Leszek
CitizIrv
CT_RS
Malus65
Jhanair
MaartenE
Chillekasper
GiveMeYourDough
pasd
PapaBeer
Stratos :point_left:t2:
Jeroenx87
ILoveWatches
denvro
Sebastiaan95
Mpaj
Edelweiss
MT043
Ruud2009
Ari
RicoSeiko
Eventiv
AGTon
3xtr3m3
JvdH

Nou dan ga ik het tóch een kans geven. Ben erg benieuwd!

1 like

Ik draag meestal ook niet groter dan 42mm. En toch draagt deze turtle kleiner dan sommige van die 42mm’s.

P.S. Het tegenovergestelde geldt overigens voor de Seagull Fiffer Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle), welke je in dit overzichtje kunt vinden Fiffer It Forward overzicht

:shushing_face:
:wink:

1 like

Na lang wachten, is hij vandaag aangekomen. Niet de sint uiteraard, maar de fiffer.

Ik hou van staal, dus gelijk de stalen band erop. Precies op maat (17,5 cm). Een prachtig horloge, zo met zijn originele band. Jammer dat de band wel wat losse pinnen heeft en een pin er niet lekker in zit.

Het is de eerste keer dat ik een turtle draag en ik was bang dat hij groot zou vallen. Meestal draag ik horloges van 36 tot 38 mm. Deze is een stuk forser, maar valt me zeker niet tegen.

De komende week ga ik hem veel draagtijd geven. Maar eigenlijk weet ik het nu al denk ik, zo’n horloge wil ik gewoon hebben in de toekomst. Ik ga nog kijken of ik iets kan doen aan de losse pinnen en een pin die er niet lekker in zit.

5 likes

De stalen band is niet helemaal goed meer. Er zijn pinnen die niet lekker blijven zitten, kennelijk schuiven ze in busjes aan de andere kant en die missen her en der. Iemand tips om deze te vervangen? Het liefst repareer ik de band voor hij weer doorgaat naar de volgende namelijk.

1 like

Wat een horloge. Na twee weken hem elke dag dragen, is het tijd voor de fiffer om te gaan. Na de eerste 5 minuten dat ik hem om had, wist ik het al; wat een prachtig horloge. Ik ga zeker mijn ogen open houden voor een vergelijkbaar exemplaar (misschien de save the ocean, great white shark?).

Dank @marnixmoed voor dit geweldige initiatief. Hiervoor had ik niet geweten dat dit horloge iets voor zou zijn. Dus met pijn in het hart, ga ik hem gereed maken voor verzending.

De stalen band die ik er bij heb gekocht, ter vervanging van het origineel (die mist pennen en bijhorend collars) doe ik erbij. Het is niet helemaal een geweldige fit, maar de fiffer draagt in mijn optiek het beste op staal. Let op; die heeft dunnere pushpins. In de zwarte band met blauwe stiksels zitten de originele hele dikke pushpins. Die horen bij de originele stalen band en zijn vast ook beter om de nato’s en leren banden mee te bevestigen.

1 like

klopt het dat @denvro het forum heeft verlaten? Edit; nee, typo van mijn kant.

1 like

Was dat geen verkapte smoes om em nog 2 weken langer te houden? :wink:

Maar alle gekheid op n stukkie, wat fijn te lezen dat deze Fiffer je zo is bevallen. Hopelijk kom je jouw ideale versie gauw tegen.

1 like

Vandaag ontvangen. Echt een knoepert om mijn 17,5cm pols

8 likes

Mooi!!

Maar toch niet oversized met die relatief korte lugs?

Nee, hij draagt heel prettig. Heb hem nu een paar dagen om en ik denk zelfs dat ik hem fijner vind dragen dan mijn Sumo en mijn SKX. De komende paar dagen maar eens een echt vergelijkend warenonderzoek doen.

2 likes

Moet bekennen dat ik ondanks t gemod naar smaak, maar geen klik krijg met de skx. Vond m minder om mn pols zitten dan vanaf n plaatje.

Bij de turtle was t echter bijna gelijk raak. De originele metalen band er op vind ik minder. Maar toen ik er n nato op deed klopte het horloge ineens. Ondanks dat ik juist geen liefhebber ben v NATO bandjes.

Enfin, ben benieuwd naar je verslagje.

Dit had ik ook. Bij mij was het zelfs liefde op het eerste gezicht. Wel op die rubber strap die er bij zat dan.

1 like

Nee, toch? Echte boten zijn van hout, echte mannen zijn van staal. Daar past leer, rubber, stof, of wat dan ook gewoon niet bij.

2 likes

Zat toen al die 2e rubberen Seiko band met flat vent erbij?

Die vind ik namelijk nog beter staan op de Turtle.

1 like