Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Ziet ze niet…al die klokjes lijken op elkaar. Mooi revieuw :+1:

2 likes

Haha, lol.
“Nee, die heb ik geleend. Via een forum. Op internet weet je wel?”

“Ja, ja, volgend jaar is het afgelopen met al die nieuwe horloges! Je verspilt al je geld er aan.”

2 likes

Marnix blijkt de grote held van de dag, na mijn in haar ogen uiterst ongeloofwaardig verhaal over flipper, gratis uitlenen etc, draaide ik het horloge om en stond hier tot mijn grote redding in gegraveerd: flipper it forward.

Ze is om, ik mag thuis en bovendien in bed slapen, dus een dubbele meevaller.

Ik heb de turtle kennis laten maken met de Orca, deze kan af en toe wat vals uit de hoek komen en ik was wat bang voor de confrontatie.

Vanaf een afstand keken ze elkaar aan, in een afwachtende houding:

De Orca ging er meteen vol in en daagde de arme turtle uit tot een lume battle.
Gelukkig kon ik op tijd ingrijpen door de ruimte ertussen te vullen met opvulling:

Het kwaad was echter al geschied en de uitdaging aangenomen, vanavond is het tijd voor de grote lume battle tussen de Seiko’s en de uitdager, de Orca.

*PS.
Ook een minder prettige voetnoot tussen deze brabbels, ik haal net de stalen band uit het doosje, om deze eens goed te bekijken en zie dat hier een link mist.

Het stuk waar de band overgaat in de sluiting zit los en deze pin is niet aanwezig. Heeft iemand vannde vorige leners deze toevallig nog thuis liggen?

5 likes

En ja hoor, de lume battle is on:

oordeel zelf maar, de orca heeft meer lume en de lume van seiko is iets scherper in mijn optiek.

12 likes

Geweldig verslag :thumbsup:

En dat jij die nuggets nog durfde op te eten na al dat beswaffelen… :wink:

3 likes

Eten op je horloge vind ik niet fris, maar een goed gedragen horloge op je eten evenmin :joy:

Wel leuk geschreven verder.

Jij moet sprookjes schrijver worden :smile:

Bedoel je dat ie n pin (dun staafje) of link (schakel) mist?

Leuk!!

Dacht even dat ik de gelukkige zou gaan zijn. Ga vrijdag naar Texel dacht dan wip ik ff langs Dronten en dan kan ik hem tijdens de nieuwjaarsduik om :smile:

Leuk zo’n foto verslagje trouwens. Dat vind ik van zo’n flipper it forward topic het leukst. Soort reisverslag :slight_smile:

Geniet dr van!!

Hij mist een pin, diegene die de band aan de sluiting vastmaakt.
De rest zit keurig in een zakje, met busjes en kleine pinnetjes, zo klein, dat ik me niet aan durf te wagen, maar de grotere pin zit er niet bij.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk verwoord heb, zo niet, maak ik er een foto van :slight_smile:

Hij blijft oud en nieuw bij me vieren, ik zal de eerste zijn die hem een kusje geeft in 2017 :wink:
Ik zal goed voor hem zorgen.:+1:

Ik heb natuurlijk ook de skx007, en het verschil daartussen is genuanceerd, waar de skx grof oogt, is de Turtle verfijnder, dit zie je overal in terug.

Of het genoeg is om de skx weg te doen er een turtle voor terug te nemen, is nog dubieus hoor. Met name omdat ze beiden zwart zijn.

Waar ik me op voorhand zorgen maakte over de grootte, die zijn geheel weggenomen, hij draagt kleiner, sterker, als ik hem naast de skx leg, zie ik bijna geen verschil in formaat.

Het enige wat ik nu wel bereikt heb, is dat ik met hernieuwde interesse kijk naar de turtles, en toevallig staan er twee te koop alhier, de padi en de zwart gouden turtle.

Shit Wing, nu moet ik eerdaags weer ruzie gaan maken met mijn lieve ega, ik neem aan dat er bij jou een bank vrij is als het echt misgaat? :wink:

Ik heb onlangs voor mijn zoontje een aantal nato banden overgenomen en daar zaten een paar dubbele tussen, ik zal er weer eentje extra bijvoegen aan de verzameling.

Toch kan ik nog steeds niet uit over dat soepele rubber, ik overweeg om deze ook te bestellen en op de skx te zetten. Het zit vele malen fijner!

2 likes

Ik weet niet wanneer je terugkomt van Texel, maar als het na 1 of op 1 januari is, mag je hem ook bij mij komen haken hoor.

Cool! Houden we even contact over :+1:

Whahaha, ik lees je opmerking over de nuggets nu pas…

Nou, ik heb schaamteloos voorgedrongen, en heb de swaffelaars ingehaald, die zaten ertussen in… :wink:

Ik zal mezelf ook trachten in te houden, zal wle moeten, anders beswaffel ik hem zelf en steel ik je rubberen band ook nog :innocent::scream:

1 like

Je weet het mooi te verwoorden :thumbsup:

De Orca geeft inderdaad behoorlijk licht!
Niet vergelijkbaar met mijn Orca, maar toch :wink:

Ik heb de stalen band niet gebruikt, maar ik zal kijken of die misschien nog ergens ligt… hoe ziet zo’n pin er uit?

Hier nog een paar plaatjes die ik nog had gemaakt.

4 likes

Zo!!!

Na een heerlijk weekendje Texel (inclusief nieuwjaarsduik) ben ik op de terugweg gauw even langs @Marxje gewipt op de schildpad op te halen!!

Deze zal het onderspit even moeten delven :slight_smile:

Helaas maar een kort bezoekje omdat ik gauw doir moest. Maar toch heel eventjes gezellig gekletst :thumbsup: altijd leuk om nieuwe gezichten bij namen te zien.

Op weg naar huis

oioi… wat een slechte foto weer :frowning:

En home sweet home!!

Even kennis maken met de rest

Eerste indruk is goed! Draagt lekker plat en comfortabel icm de bijgeleverde rubber band. Ik hoop vanavond even de tijd te hebben om de bijgeleverde vandeb eens te bekijken en wat bandjes te proberen.

Later deze week zal ik blijven updaten over het wel en wee van mij en de turtle.

Sowieso voor nu bedankt @Marxje voor de overdracht en @marnixmoed uiteraard voor de mogelijkheid!!

10 likes

Niet verrassend…

Fijne lume :sunglasses:

4 likes

Ik vind hem toch wel erg leuk zo op de rubber band.

Voor de vorm misschien thuis nog eens op de stalen band zetten. Maar weinig kans van slagen denk ik. De nato’s (goede stevige jongens) deden me niet veel op de pols.

Vind vooral de wijzerplaat een aantal klassen hoger dan die van de SKX.

4 likes

Ja, die nieuwe rubberband Is n goeie heh. Echt n verbetering vergeleken met die stugge vd skx007.

Heb je de grijs groene nato al es n poosje op gehad? Is mijn favoriete combi.

1 like

Ik heb een aantal nato’s even geprobeerd. Maar ik hou meer van “slappe” nato’s. De nato’s die er bij zitten zijn top hoor. Maar net te stug voor mij.

Isofrane staat top maar zat net niet comfortabel. Vanavond kom ik weer thuis en zal ik misschien nog wat combi’s proberen :smile:

En wie o wie wil hem na mij in bruikleen hebben?!? :innocent:

1 like

:point_up:

1 like

Knal je 'm erna naar mij dan @Logie? :wink: