Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Geweldig plan ! Mocht de Seiko richting Eindhoven komen dan lijkt het mij erg leuk om mee te mogen doen :grinning:

1 like

Is het niet handig om een lijst openbaar te maken met de volgorde?

Ik laat de vrijheid helemaal aan jullie over of er interesse voor Is, hoe te doen, etc.

2 likes

Praktisch den Bosch dus als hij in Eindhoven is dan hoor ik het ook wel weer :grin:

2 likes

Om de een of andere reden heb ik dit draadje volledig gemist (ik dacht dat ik alles wel las) maar zodra hij in het zuiden is meld ik mij graag aan om hem een weekje of zo te proefdragen.

Ik heb alleen maar oudjes, en max 36, en vraag mij al een tijdje af hoe het is om met zo’n (in mijn ogen) klomp om de pols te lopen :sweat_smile:

Ik hoor het tzt graag!

Groet Erik

1 like

Tijd voor wat bevindingen na de turtle 5 dagen om de pols te hebben gehad.

Op het moment dat ik m uitpakte dacht ik mmmm wat is ie dun (14mm) en relatief kort van lug tot lug (48mm). Uiteraard wel direct om de pols met de rubberen band die er op zat.
Viel mij direct op dat de band zacht en comfortabel om de pols viel anders dan de, voor mij bekend, Z22 banden.
Na een uur om de pols sloeg deze reissue van de 6309 toe op mijn gevoel, lekker…vintage feeling.
Even onder de lamp ermee…

Ja ook de lume is in orde en gaat een behoorlijk tijdje mee.
Even lekker gespeeld met de bezel en zelfs de ‘streepjes’ kloppen :wink:

Tijd om deze ‘new vintage’ eens van een nato te voorzien. Nu ben ik geen fan van nato/zulu maar manman wat kan deze schildpad eigenlijk niet hebben?
Merendeel van de dagen is hij niet meer van de nato geweest.

Uiteraard is ook de stalen band aan de beurt gekomen. Sluit goed aan op de kast en draagt redelijk comfortabel, maar toch weer vrij snel op een nato gezet.


Het fijne van de turtle is ook dat de kroon verwerkt zit in de kastvorm waardoor er ook niets in de ‘hand’ prikt of irritatie veroorzaakt.De kastvorm met een maat van ca 44 x 48 zal voor sommige een kladzer wezen, maar hij is zeker niet oversized. Daarnaast geeft de diepte speling onder het glas een mooi soort dimensie en is het zeker niet saai om er naar te mogen kijken. De wijzers hadden van mij iets forser mogen zijn maar al met al vind ik het behoorlijk big bang for the bucks en zal hij tzt zeker een keer in de collectie opgenomen worden.
@marnixmoed thanks voor de mogelijkheid en het super initiatief.
Hij gaat einde deze week richting het zuiden des land, van een 20cm pols naar een dikke vette 16,5cm pols die, volgens mij, nog nooit een seiko erom heeft gehad @Igor

7 likes

Mooi verslag en mooie foto’s. Zo’n turtle lijkt me ook leuk om een keer te dragen :thumbsup: Wie weet mag hij een keertje deze kant op komen :blush:

2 likes

@vintage4all Ik ben echt eens benieuwd hoe deze gigant zit rondom mijn kinderpolsjes. Wellicht dat deze NIET Seiko fan nog om te turnen is😅
@marnixmoed Super initiatief om eens een horloge te leren kennen waar ik normaal gesproken niet eens naar om kijk :+1:

3 likes

Leugenaar😏

1 like

Hahaha…:sweat_smile:…eg nie jongûh

1 like

Afgelopen Vrijdag was het dan zover.
Mijnheer de postpik kwam een pakketje brengen. Vanuit Groesbeek is 'ie afgezakt naar Maastricht.

Zijn naam is “Flipper” :dolphin:

In 1ste instantie dacht ik: “weer zo’n 13 in dozijn Seiko”. Wat lijken die dingen toch allemaal op elkaar. En nu weet ik weer waarom ik geen Seiko fan ben. Maar zoals alles in het leven, je moet het een kans geven (en dat rijmt).

Hij heeft een redelijk formaat (48mm L2L) maar op mijn 16,5 cm kinderpolsje ziet het er niet eens zo gek uit. Wel vind ik 'm vrij hoog op de pols liggen maar dan kan ook door de Natoband komen.
De rubberband voelt en draagt kwalitatief erg lekker. Nato is niet mijn ding…

…maar op de olijfkleurige best een mooie combi. De stalen band met zijn k*t busjes heb ik niet gedragen want om dat op maat te gaan maken voelde ik vrij weinig voor. De bezel klikt soepel rond en de schroefkroon is vrij stroef. De secondewijzer tikt netjes op de indices.
Kwalitatief steekt het, zeker voor dat geld, gewoon goed in elkaar. Maar daar staat Seiko dan ook bekend om.

Zou ik 'm zelf kopen ? Nee :sweat_smile: op de e.o.a. manier heeft Seiko het niet voor mij (uitzonderingen daar gelaten (MM300)).

Hij/zij blijft nog lekker een paar dagen om de pols en volgende week zal ik dan vragen wie nog interesse heeft voor het FIF project :+1:

Mijn dank gaat uit naar @vintage4all en @marnixmoed voor het mogen proef dragen :facepunch:

Daar ik middagdiensten heb de hele week helaas geen foto’s bij daglicht :no_mouth:



6 likes

En daar Is flipper juist zo goed voor. Om zowel te bepalen of n klokje wel of juist niet iets voor je Is.

4 likes

Hoe doet die automaat dat??

3 likes

Hoi Wing,

Mooi dit hoor!
Een perfecte manier om uit te vinden of een bepaald horloge bij je past.
Al jaren fan van de Turtle trouwens.

2 likes

Knap hé😛

Prachtig initiatief!
Als ie richting Belgisch Limburg komt, wil ik me ook (met veel plezier!) kandidaat stellen!

1 like

Als hij via Belgisch Limburg richting Leuven kan komen, graag dan…

1 like

Zo te zien heeft Turtle :turtle: genoeg te doen de komende tijd :grinning:

1 like

Leuk verslag en mooie foto’s.

Fijn te horen dat ie je is bevallen en er ooit gaat komen. Voor nog meer vintage gevoel kan ik je de high domed Saffier bij Rob v Monsterwatches aanbevelen.

1 like

Vind je? Een Seiko duiker hoort imo gewoon een plat glaasje te hebben. Voor het vintage gevoel zou ik zelf dan eerder een flat vent, waffle or tropic strap er op doen :thumbsup:

1 like