Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Ik kijk er naar uit om die turtle op Isofrane te zetten :sunglasses:

Zojuist de Turtle weer in goede staat afgeleverd bij forumlid @koekoek, nadat ik deze een week in mijn bezit heb gehad. Hoewel ik het horloge niet veel heb om gehad ben ik aangenaam verrast! De reden waarom ik het horloge niet veel heb om gehad ligt hem in het feit dat ik bang was deze te bekrassen.

Snel zelf 1 kopen! @marnixmoed bedank voor de mogelijkheid!

9 likes

Ik mag hopen dat t lijstje nog wat langer wordt. Dan sta je straks ergens in t midden :wink:

2 likes

Graag gedaan en fijn te zien dat de interesse Is ontstaan om er zelf 1 te nemen.

Betreft de nato’s, die heb ik er zelf nieuw bijgekregen van Rob. Het leek me wel leuk om er n wat uitgebreider pakketje van te maken, dus die bandjes heb ik erbij gehouden. Daarnaast nog de metalen band los bijgekocht en bij het setje gedaan. Of was t de rubberen… Enfin, uiteindelijk genoeg keuze om ook lekker even banden te kunnen swappen :blush:

2 likes

De Turtle is binnen! @Flipperkast kwam hem even langs brengen. Erg leuk om hem om de pols te hebben :grin: En kon het niet laten meteen naar de chapterring uitlijning te kijken maar die is voortreffelijk! Minder leuk was het half uur rommelen om de stalen band er af te krijgen :joy: Maar het is uiteindelijk wel gelukt en na alle nato’s even geprobeerd te hebben zit hij nu op Rubber, zoals het hoort :smirk:

Ik was erg benieuwd naar de Turtle omdat ik al enige tijd mijn SKX verkocht had. Doordat ik beide gehad heb kan ik ze dus wel mooi vergelijken. Ik vroeg me af of de Turtle weer zou bevallen en hoe hij zou liggen op de pols. Een duiker zou mischien wel weer een mooie toevoeging zijn voor mijn collectie. Ik heb al maanden geen horloge meer gekocht van na 1990 dus ook dat zal weer nieuw zijn! :joy: Zal een dezer dagen wel wat kiekjes proberen te schieten met daglicht. Hier een kleine fototje omdat het anders zo’n droog verhaal word, Turtle met tijdgenoten :grin:

Wat is mijn mening over de Turtle na een paar uurtjes? :turtle:

-Ik heb vrij kleine polsen, 16,5-17cm en was dus benieuwd of de Turtle niet veel te groot zou zijn. Hij heeft een hoop aanwezigheid op de pols maar hij is zeker niet te groot. Hij draagt kleiner dan de 44mm diameter zou vermoeden. De Turtle draagt dus erg fijn om de pols. Wel wat aan de zware kant maar ben dat opzich wel gewend van mechanische chrono’s.

-Je merkt in veel kleine dingen dat het toch echt een stapje omhoog is tov de SKX. Het is allemaal even net wat netter en luxer. Vind het een erg geslaagde balans tussen de kast en plaat, hij heeft net dat beetje meer eigen smoel. Wat ik wel jammer vind tov de SKX is het ontbreken van de oranje kleur van de “divers 200m”, een zwarte Turtle is hier door wel erg kleurloos. Turtle vs SKX is zeker weten Turtle :thumbsup:

-De straps die er bij zitten zijn wel van goeie kwaliteit. De rubber band is erg comfortabel maar ik vind het wave vent design zo jammer. De Turtle heeft een flat vent, waffel of tropic nodig! Vind dit wel een minpunt van de klok.

Maar heeft het klokje me ook bij de kladden gegrepen? Dat (nog) niet. Ik zie eigenlijk ook weer meteen waarom ik mijn SKX verkocht had. Ik denk dat ik toch wel moet concluderen dat ik echt alleen van de vintage ben. Mischien dat ik de vintage Turtle toch maar een keertje een kans moet geven want ik vind het wel een erg geslaagd design. Ik kijk er in ieder geval erg naar uit hem de komende dagen te dragen :thumbsup: Morgen zal de Turtle de spannende strijd bijwonen op het NK powerliften :medal:

Ik doe er nog wel een bond nato bij als ik hem door stuur. Die is voor mij nutteloos geworden omdat ik helemaal geen klokjes meer heb met een 22mm lug width :sweat_smile:

7 likes

Leuke review met veel herkenbare punten. Eentje die ik niet tegengekomen was, maar wel met je eens ben Is de wave vd rubberen band. Zeer praktisch voor de echte duikers, maar ik vind t kwa stijl er minder goed bij ogen dan jouw voorstellen.
Ik heb daarom de rubberen band op m’n shrouded monster gezet, waar ik t veell beter tot z’n recht vind komen. En de Turtle heb ik voorzien vd groen/grijze nato (zelfde als in het FIF pakket). Machtige combi blijf ik dat vinden.

Leuk te zien dat t pakketje uitgebreid gaat worden :blush:

En n vintage turtle… Lijkt me erg cool! Veel draagplezier de komende dagen :slight_smile:

2 likes

Thanks voor de review. Ik kan me ook voorstellen dat een flat vent wel zo’n beetje de mooiste strap is op zo’n turtle. Staal kan me nog steeds niet bekoren op de turtle.

Geniet er nog even van!!

waffel?

@GMTplus1 Dat was een rubberen strap die op de oude Seiko divers zat. De Japanse tegenhanger dan de Zwitserse tropics denk ik.

@bouke Thanks! Ik heb precies hetzelfde met de duikers. Een bracelet is zo “zwaar” een rubberen band is dan veel comfortabeler.

@marnixmoed Thanks! Draag plezier zal ik er zeker van hebben.

1 like

Hij is de S gewoon vergeten voor de waffel​:grimacing:. On topic…denk dat het waffle moet zijn.:wink:

en dan durf ik niet meer te vragen wat een flat vent is…

3 likes

dat is de opvolger dan de waffle. Dat is de strap die volgens mij origineel op de oude turtles geleverd werd. Rechts de flat vent, links de wave vent.

http://cdn.fratellowatches.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/SeikoSRP777-1-1-759x500.jpg

2 likes

De SKX173 wordt tegenwoordig op een flatvent verkocht dus die zijn nog nieuw te koop lijkt me.

1 like

Ben ik al ben ik al??

:smile:

1 like

Bijna, nog een “paar” nachtjes slapen Bouke :wink:

1 like

Vanochtend voordat ik de HFLE op ging halen eerst in bij @koekoek in Utrecht de turtle opgehaald.
Mooi horloge die ik de komende week (na het werk) ga dragen naast de Aevig Balaur LE.
De turtle is behoorlijk compleet met stalen band, rubber en diverse nato’s.
Als ik wat meer tijd heb zal ik wat foto’s maken en wat meer er over schrijven.
Voor nu 1 foto die ik snel gemaakt heb op de parkeerplaats bij de HFLE uitreiking.

6 likes

En flipper it forward …

Nog 9, en dan ben ik aan de beurt, hoera!

Lijkt wel een gangbang zo😬

5 likes

In plaats van een soa loop je geheid kans op flipperitus.

Lekker, nu ik er zo over nadenk, zijn er al behoorlijk wat forumleden voor me geweest, de verzameling zweet, huidschilfers, haren en andere lichaamsappen zullen niet te tellen zijn.

Shit, had ik me nu niet even eerder kunnen opgeven, dan had ik geen afgelikte boterham gekregen :wink:

Edit, ik lees net op een ander forum, dan enkele van de leden boven mij de gewoonte hebben om de mooie dingen zich eigen te maken door deze te beswaffelen, oh god, dat wordt wat :joy:

2 likes