Forum software issue: gelezen vs ongelezen

Bij dit forum is het heel prettig dat de links in een subforum die je hebt aangeklikt
grijs worden, heel gemakkelijk als je even wilt zien of je bent “bijgelezen”.

Dit werkt bij mij echter heel onbetrouwbaar. Als ik 20 opeenvolgende links
aangeklikt heb is een willekeurig deel grijs en een willekeurig deel nog zwart.

Hieronder een voorbeeld van links die ik allemaal even heb aangeklikt en bekeken.
Een deel blijft gewoon zwart (ongelezen).

Misschien dat dit issue kan worden meegenomen bij de op handen zijnde aanpassingen van oa off topic e.d. (Hoe zou het daar trouwens mee zijn?)

Hebben hier meer mensen last van? Sorry als het niet de bedoeling is hier een draad voor te maken, dan mag hij wel weg na gelezen te zijn door een mod.

En heb je dan wel het hele draadje doorgescrolled?

Als je dat namelijk niet doet, dan vermoed ik dat hij nog zwart blijft

1 like

j_metselaars heeft me uit de brand geholpen :slight_smile:
Heb inderdaad niet altijd tot de bodem gescrolled bij elke link. Het speelde ook vooral bij het monitoren van de Horlogemarkt, als ik dat af en toe langsloop gaat dat inderdaad een hoog tempo.
Ik heb de verwijzing “[at j.u.r.]” al weggehaald om hem niet onnodig te storen en verder mag dit van mij tot in de eeuwigheid blijven staan voor zoekende zielen die er misschien nog eens tegenaanlopen.

1 like

Je bent toch gewoon bijgelezen als er geen bolletjes met ongelezen berichten zijn? Waarom letten op grijs/zwart?

Ik houd Algemene horlogepraat eigenlijk altijd bij, maar horlogemarkt gaat in sessies als ik wat meer tijd heb. Ik ben nu even niet actief op zoek dus het is gewoon aanbod en prijzen bekijken. Dan bekijk ik in een paar sessies per week inderdaad heel veel posts, dan is het wel zo handig om te zien wat je al bekeken hebt.
Met name bij Horlogemarkt heb je ook veel advertenties zonder bolletjes, want die bolletjes komen pas als je een draad voor het eerst opent.

Bv onderstaande, had ik niet aangeklikt, ik sloeg gewoon even een damesduiker over.
Waarschijnlijk hebben velen de advertentie niet bekeken (als je niet in bent voor een damesklok). Niet meteen aanklikken maar opzoeken in horlogemarkt overzicht. Dan zie je nul bolletjes (als je hem nooit bekeken hebt), maar de draad heeft wel 12 posts.


(gratis publiciteit voor koekoek hier :smile: )

1 like

Dan heeft een draadje toch het kenmerk ‘nieuw’, een blauw bolletje?

Ik vind de bolletjes wel eens verwarrend, maar misschien gaat deze draad daar toch verandering in brengen haha!

Waterdicht voor mij lijkt in elk geval: grijs is gezien, dus daar kijk ik naar.
Maar wat betekent dit dan:


14 reacties, 17grijs en 1blauw?
Niet goed te zien misschien zonder grijze er naast maar dit is een zwarte link (voor mij), nog niet bekeken.

1 like

Nieuw is denk ik alleen nieuw sinds de laatste keer inloggen, tijdens dezelfde sessie…?

FAQ

Waarschijnlijk het draadje toch al een keer geopend?

Niet standaard. Dat moet je (zoals wel meer :smile: ) zelf instellen. Zie ook : http://www.horlogeforum.nl/t/test-topic/41736/104?u=sarsippius.

Je kunt het dus in Voorkeuren in het Gevolgd vakje ingeven van welke categorieën altijd alle topics wilt “volgen” (= blauw bolletje). Je kunt ook in het vakje eronder alle eerste berichten in de gaten houden. Geen idee hoe dat er uit ziet.

De definitie “Nieuw” kun je hier instellen :

En direct daaronder zie je wanneer je een topic “volgt”.

1 like

In het Hamilton printscreen voorbeeld:

zwart (nog nooit aangeklikt)
14 (achteraan) is de kolom met aantal reacties (!)
rara wat is dan 17 grijs en 1 blauw…

Bugje in de software? @jur

Even naar FAQ verplaatst. Daar meer op z’n plaats wat mij betreft.

1 like

Zwarte tekst betekend gewoon dat er iets gewijzigd is in dat topic sinds je laatste bezoek. Zwart/grijze tekst is een heel erg onbetrouwbaar gegeven om daar op af te gaan. Dan kun je het beter instellen zoals ik eerder aangaf.

prima

Niet aan gedacht, dat heeft natuurlijk invloed. De consequenties van de diverse instellingen zijn me helemaal niet helder. Daar bij blijft mijn vraag in post 7 vooralsnog staan.

Ik vermoed dat likes ook in het grijze bolletje meetellen. Maar je moet hem ooit geopend hebben anders komt het grijze bolletje er niet te staan.

Kun je dan op geen enkele manier zien of ik {een link heb aangeklikt} ongeacht randvoorwaarden? Als ik klaar ben met een topic of een advertentie zijn mutaties en prijsveranderingen en upjes ook niet interessant meer.

Nee, want er is nou eenmaal iets veranderd waardoor hetgene je gezien hebt niet meer hetzelfde is dan hetgene er nu staat. Dan kun je het dus ook nooit gezien hebben :smile:.

1 like

Heb jouw instellingen gekopieerd.

Meteen gechecked of likes wat uitmaken:
de draad
"OHPF: Borealis scorpionfish incl staal, wit rubber en nato: eur 225"
en je wilt hem vinden door te scrollen om hem niet aan te klikken, is van sep 10, laatste bericht 18 dagen oud;

zwart, 11 reacties, 4 grijze bol, 7 blauwe bol. Die draad heeft één like.

Ja, maar die like staat er waarschijnlijk al langer en is dus niet “veranderd” sinds je laatste bezoek.

Ik was er nooit geweest, dus die like is dan net zo nieuw als die draad. En weet niet wat die bolletjes betekenen :thinking: