Forumlimited: Glas vervangen Meistersinger 1Z, limited edition 4/30

Dag forumleden,
Ik ben nieuw hier en heb al wat rondgekeken. Erg onder de indruk van de kennis van veel leden.
Nu heb ik zelf een vraag. Sinds 2003 heb ik een Meistersinger 1Z (38mm), gekocht (en onderhoud) bij Duitse juwelier. Al vrij snel na aankoop heb ik er een vlindersluiting en saffierglas op laten zetten.
Nu heb ik gister een 43mm 1Z limited edition aangeschaft, 4/30, kroon links, beige plaat. Op de achterkant staat “horloge.pagina.nl 2004 limited edition”. Ik was in de veronderstelling dat dit een reclamesticker was die ik zou kunnen verwijderen, maar de letters lijken in het glas gegraveerd. Op het forum pas ik iets over een speciale editie voor dit forum? Wie kan me daar over wat meer vertellen.
En een tweede vraag, zeker zo belangrijk, heeft dit horloge standaard saffierglas? Anders laat ik het snel vervangen, wamt mineraalglas krast vreselijk snel.
Groeten en dank alvast voor de antwoorden.

1 like

Ik ben niet zo bekend met Meistersinger. Voor antwoorden op je vraag zou ik moeten gaan googelen maar dat kan jezelf ook of heb je al gedaan. Wat me rest is je van harte welkom te heten. :+1:

Welkom en je hebt 1 vd 1e forum limiteds te pakken! Weet je hoe zeldzaam dat is?? Waar heb je die gevonden? Vroeger was het horlogeforum prikpagina, vandaar dat er geen horlogeforum.nl maar horloge.pagina.nl staat. Het glas op de voorkant is gewoon te vervangen maar het glas op de bodem zou ik zo laten ivm de uniekheid. Als je foto’s hebt zou mooi zijn om die dan hier te showen.

Edit: ik heb het topictitel even aangepast zodat mensen zo’n zelfde model je wellicht verder kunnen helpen met je vraag mbt het mineraal of saffier glas.

1 like

Naar mijn weten gewoon mineraal.

Voldoet prima , en heeft juist dat specifiek kenmerkende bedoelde 'loepeffect’:slight_smile:

Tja… Krassen? Hmm… VRESELIJK snel??:roll_eyes:

Zou lekker glaasje zo laten. Prima mijn inziens.
Mocht je nou over 6 maanden er helemaal niet meer doorheen kunnen kijken…?

welkom. Fijn dat je een horlogeforum limited hebt gescoord. Enfin toch als we Mogen afgaan op je verhaal. Post eens een paar foto’s nog zo leuk. En wat het vervangen van het glas betreft dat kan je nog steeds doen als het idd ‘vreselijk’ gekrast is toch!

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Dank mensen voor het warme welkom en de adviezen. Ik heb het klokje gewoon op Pauperplaats gescoord en ben er inderdaad erg blij mee. En wat betreft het glas, ik ben bang dat ik mensen teleur ga stellen. Op mijn andere Meistersinger 1Z zat bij aankoop mineraal glas, maar dat vond ik echt krasgevoelig terwijl ik toch erg voorzichtig met dat klokje ben. Dus wanneer het inderdaad mineraalglasx betreft zal net niet lang duren voor dat er saffier op zit. Met acryl ben ik als ‘horloge leek’ niet bekend, maar eerlijk gezegd klinkt het voor mij als als voor een horloge dat je op de kerkmis met zo’n grijparm voor €5 naar boven haalt.

Tot slot, hoe controleer ik - behalve met een steen - welk type glas er nu op mijn 1Z Limited Edition 4/30 zit? Klopt het dat iets boller staat wanneer ik het vergelijk met het saffier glas op mijn ander Meistersinger?

Dat zou een mooie dag zijn :grin:

1 like

Met een draagbare hardheidstester.

Veel mensen zeggen dat het anders klinkt als je erop tikt of anders reageert op een druppel water. Is mij nog nooit gelukt met zekerheid te stellen.

Je zou Henrik kunnen benaderen, volgens mij zat hij toen (onder andere) in de werkgroep voor de limited van dat jaar en anders evt. @klaas_w. Zelf denk ik dat er gewoon mineraalglas op zit aangezien het al een ouder model is, maar omdat het een limited is waarbij diverse aanpassingen voor het forum werden toegepast weet ik dus niet of ook het glas werd vervangen.

Henrikfeb. '06

Op http://horloge.paginamarkt.nl/ staan er twee. Een is de nummer 4 (van slechts 30!) van de limited edition van horloge.pagina.nl van 2004, een echte zeldzame Meistersinger, dit waren de allereerste met de kroon links!
Iets daaronder uit de bovenstaande inkoopactie, die van Tony, was toch niet helemaal zijn ding.

De prijzen liggen onder de marktprijs dus kies maar, je hebt geluk smiley

Ze zijn toendertijd uitgeleverd met mineraalglas. Dat kan in de loop van de tijd natuurlijk vervangen zijn… Heb je de doos en het Garantie Zertifikat er ook bij gekregen ?

Gr

Klaas-W

1 like

Oei, op een Omega zit kennelijk ook mineraal glas? Ik ben hier verzeild geraakt omdat ik wat vragen had over mijn nieuwe klokje maar word duidelijk niet geplaagd door teveel kennis van zaken. Sorry daarvoor…

En inderdaad, heb er een box en certificaat 4/30 bij gekregen, ook uitgeleverd in december 2004 aan ene Hans Me… Word er nog wat blijer van. Ik vind het gewoon een erg mooi klokje en dat het een beetje bijzonder is maakt het alleen maar mooier.

Nee, op een Speedmaster Pro zit Acrylglas (plastic, om een lelijk woord te gebruiken). Of saffier, als je 1000 euro meer uitgeeft… Het plastic, of Hesalite (duur woord voor plastic ;-)), zat er sinds de introductie in 1957 op; en hebben ze gehandhaafd om het horloge zo veel mogelijk “true to the original” te houden. Daar valt best wat op af te dingen qua de rest van het horloge, maar het glaasje is nog helemaal 1957. :slight_smile:

Op alle andere moderne Omega’s zit saffierglas.

Druppel water op saffier

Op hesalite of mineraalglas loop de druppel uit.

Grt.