Fotocompetitie: De organisatie: nieuw thema is live!

Ik heb opeens een idee. Om het gat op te vullen na het sluiten van offtopic en ons niet te vervelen stel ik het volgende voor. Elke week of 2 weken organiseren we een fotowedstrijd op basis van een thema met als onderwerp een horloge wat je zelf bezit of een horloge van een ander. Dus het thema kan zijn “strand” waarop je dus een foto maakt van je horloge op het strand. Nu is de zomer bijna voorbij en om zoveel mogelijk mensen mee te kunnen laten doen houden we de thema’s breed.

Mijn idee is (op basis van ervaring op fotoforum in verleden) dat we 2 topics parallel laten lopen. Dus je hebt een topic “week 38 inzending onderwerp bier” en een topic “week 38 reacties onderwerp bier”. In het inzendingen topic wordt niet geluld. Alleen ingezonden foto’s staan daar. In het reactieforum kun je dan elkaars inzendingen bespreken. Aangezien we geen polls kunnen starten roepen we op basis van het aantal likes een winnaar uit en die krijgt eeuwige roem.

Nu is dit maar een globaal idee. Is hier animo voor. Hebben mensen de ballen om gewoon lekker creatief te zijn met hun smartphone en appjes? Zijn er mensen die dure apparaten gaan inzetten om de mooiste platen te maken?

Dusssssssss, is dit een leuk idee of niet? En als er genoeg mensen mee willen doen hoe pakken we het dan aan? Vinden jullie dit een onzinnig idee dan hoor ik het ook graag. Ga ik weer wat anders doen :grin:

42 likes

Ik ben voor!

1 like

Kei-leuk!

2 likes

Goed plan :+1:

2 likes

Goed idee, leuk idee. Wel een beetje nutteloos!Kansloos!

2 likes

Maar wel ontopic :wink:

Doen we! , een collega van me kocht pas een CanonD2000turbohuppelup nog iets.
Hij was een sloot geld kwijt dus het zal wel top spul zijn , we hadden al besproken de camera te testen op mijn Rolex 116000
Dat is dus perfecte timing @ChowMonkey

Leuk idee!

1 like

Standaard reply onder de favorieten knop van Louis. Niks van aantrekken :joy:

5 likes

Jawel maar het gaat om de plaatjes en creativiteit. Niet om de spullen. Dus alles is geoorloofd. Smartphones, Hasselblads, Photoshop of instagram filters. Leef je uit… Zet je mooiste horloge in de schijnwerpers!!

2 likes

Ja, leuk man. Dit forum mag best wel wat betere forumtopics krijgen dan " Horloge en dwergkonijn " en " Invicta Only " enzo…

Ik ben voor! Goed idee!

10 likes

Goed idee. Ik ben ook voor!

Will do!

:weary:

Ik stel voor dat we eerst de likes tellen. Als dat teveel gaat op basis van merken dan zoeken we een andere vorm van jureren. Het moet niet teveel tijd kosten. Thema verzinnen. Uploaden en elkaars foto bespreken…

Yep, maar de competitie is nutteloos/kansloos. Malus65 wint toch! :wink:

4 likes

leuk idee en ik ben idd kansloos want een k.u.t. camera
maar ik doe m’n best.

Dan heb je altijd nog een week lekker elkaars werk kunnen bespreken… :wink:

1 like

De foto hoeft niet afgedrukt te worden. Dus zo’n beetje elke smartphone voldoet :wink:

Zodra deze camera reflecties waarneemt gaat ie gelijk scherpstellen op de reflectie en dat wil je nou net niet hebben met horloges

Sorry… Glycine…

“Don’t think. Thinking is the enemy of creativity. It’s self-conscious, and anything self-conscious is lousy. You can’t try to do things. You simply must do things”

1 like