Fotocompetitie: De organisatie: nieuw thema is live!

Best veel inzendingen tot nu toe. Valt mij 100% mee.

1 like

Horloge en communicatie (mobiel / telefoon; microfoon; megafoon; …etc.)

Groentes en fruit

1 like

Sport en en spel ?

1 like

Architectuur :raised_hands:

1 like

Muziek

1 like

verleiding… ^^

Minions

Moeilijke thema’s hoor. We kunnen toch de komende decennia gewoon het thema vervoer blijven gebruiken, wat is daar eigenlijk mis mee? :nerd:

1 like

Volgende ronde… Kiezen maar!!

  • Reflecties
  • Groente en fruit
  • Schoenen

0 stemmers

2 likes

Stemmen kan nog!!

En ze staan er weer met deze week het thema “Reflecties”.

Bespreken Thema “Reflecties”

Inzendingen Thema “Reflecties”

2 likes

Naar aanleiding van wat vragen over hoe recent de inzendingen moeten zijn de volgende poll. Willen we vrij in kunnen leveren of willen we dat het werk gedurende de wedstrijd gemaakt wordt. Voor beide opties is wat te zeggen.

Vrij inzenden maakt dat mensen makkelijker mee kunnen doen. Mensen werken doordeweeks en de dagen worden korter. Dat zou een argument kunnen zijn om voor ook archiefwerk te stemmen.

Recent werk heeft als voordeel dat het speelveld gelijk blijft. Mensen die vaker fotograferen kunnen niet putten uit hun archief.

  • Werk moet recent zijn.
  • Archiefwerk is toegestaan.

0 stemmers

Dan ben ik er toch voor om een limiet te stellen. Bv in totaal 5 foto’s per topic.
Ben voor archiefwerk, maar verwacht van sommige leden een bombardement aan foto’s zonder limiet :wink:

2 likes

Je kunt ook 1 foto per ronde doen. Dan hebben mensen met minder tijd meer kans.

1 like

Ik heb recent gestemd ;).
Zo is het een leuke/interactive competitie die je (misschien) uit je comfort zone haalt. :sunglasses:
Op die manier kan je eens anders nadenken en iets leuks proberen!

1 like

Lastige vraag.
De vraag is of je zonder archiefgebruik in verhouding meer foto’s van beginners hebt. Iedereen heeft wel een archiefje. Want je hebt een camera (smartphone). Anders was je niet in de fotodraad.

Ik heb bv foto’s van horloges die ik gekocht heb, maar nog steeds geen NA geschreven. (omdat ik vind dat ik een “echte” camera moet kopen en me dan bedenk dat ik nog betere foto’s kan maken, en omdat ik domweg druk ben). De kans dat iets toevallig in het thema past is echter superklein.

Ik denk dat het hogere doel van de fotocompetitie moet zijn: “zo veel mogelijk eye-candy”. Het wedstrijdaspect is toch echt ondergeschikt. Wel jolig als je een keer wint, maar ik zit er echt niet mee als ik tussen vandaag en 2026 nul keer ga winnen. Als er maar een draad is met foto’s die met aandacht gemaakt zijn.

Dus ik zeg: jammer om pareltjes niet te plaatsten omdat ze al een keer eerder gemaakt zijn. Daar zit hem de crux, je moet natuurlijk wel een beetje kritisch blijven en alleen iets plaatsen wat laat ik zeggen minimaal middelmatig is.

Heb verder minimaal één foto gezien die al eens in een andere draad geplaatst was. Of dat laatste nou zo erg is weet ik eigenlijk ook niet hoor. Van mij mag het. Eye candy!

Nog een idee: Misschien is het goed de term foto/fotografie oid in de draadnaam te zetten. Over een jaar zijn er 50 draden en dan kun je ze in één keer zoeken met een zoekwoord.

Tenslotte: Max één foto is prima. Maar als je meer dan één foto toestaat is een maximum per persoon misschien wel slim (2 à 5 of zo).

@ChowMonkey:
Tof dat je zo pro actief de fotodraad beheert.

1 like

Voor zolang het lukt. Ik zit binnenkort in Suriname en door het tijdsverschil is dat even puzzelen. Zaterdag 21:00 is voor mij dan rond 16-17 uur afhankelijk of we in winter of zomertijd zitten. Op dat tijdstip ben ik in Suriname zelden achter mijn PC te vinden :grin:

Gewoon het tijdstijp zo lang aanpassen.
Verder voorzie ik het thema “jungle” :smiley:

Ik kan de nieuwe rondes gewoon zondagavond starten. Dan zien de meesten die maandagochtend vroeg. Het stemmen tellen moet ik even over nadenken.